Citat:
Ursprungligen postat av
NicoleC
Polisen kom fram till att de begått brottet, och även SÅC, de hade inget alibi. De var de enda som sett något. I USA lyckas polisen fälla många brottslingar, i synnerhet unga, genom att hitta rätt "typ" av brottsling, det är bra, och därmed kan man fälla folk även när annan bevisning är tunn. Bra att RS tänke så även i detta fall, tycker jag, det är inte vem som helst som kan begå sådana här brott. Någon hade sagt att de var bra kandidater och sådant ska inte underskattas. USAs polis är mycket effektivare än den svenska på att bura in folk och göra samhället säkert.
Jag tänker direkt på Memphis Three, där gjorde polisen precis som du skriver här och det har visat sig att det var direkt fel, den rätte mördaren var styvfadern vilket stödjer statistiken kring majoriteten av mord.
Bröderna har alibi, Kevin dog efter kl 18.00 och bröderna var på macken med föräldrarna och familjens vänner 17.58, beviset är ett kvitto från macken. Där har du alibit.
Det RS gjort är att han tidigare la Kevins död för att kunna pressa in bröderna som misstänkta.
en vanlig metod i USA, sedan 10 år tillbaka blir mördare efter mördare friade med hjälp av DNA bevis som bevisar deras oskuld och ibland kan de på det sättet fånga in rätt mördare.
USA har i åratal varit rättsvidrigt, särskilt mot svarta, mängder med människor har årligen utpekats felaktigt för mord.
Tycker du ska kolla in Alfred Hitchcocks Dramadokumentär Fel Man om ett verkligt mordfall i USA där polis och vittnen pekade ut en oskyldig person, när han väl satt i finkan så rånade den verklige gärningsmannen igen och han åkte fast.
Det du förespråkar är så jävla rättsvidrigt att jag inte finner ord, det var på det sättet Olle Möller åkte dit, och idag vet vi att det var Karl Hugo Färnström som mördade både Kerstin Blom och Gerd Johansson.
Utredningen som görs nu kommer fria bröderna från skuld eftersom deras oskuld finns med i utredningamaterialet, om du inte fattar det är det inte mitt problem, men att de är oskyldiga kan även en idiot fatta.