2017-06-17, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lenette77
Svårt att ta de som tror bröderna är skyldiga på allvar.. fniss.. den ena kommentaren dummare än den andra... flera av varandra oberoende alibin.. tex gästande familjen, killarna som sladdade sönder banan, grannar mm. Gills tydligen inte?? Enligt nån...om man driver denna tes vidare så gills ju inte nåns alibi, alla som var i dottevik vid denna tidpunkt när kevin dog är ju då potentiella mördare.. utom då bröderna som bevisligen ej var i området...

Polisen kom fram till att de begått brottet, och även SÅC, de hade inget alibi. De var de enda som sett något. I USA lyckas polisen fälla många brottslingar, i synnerhet unga, genom att hitta rätt "typ" av brottsling, det är bra, och därmed kan man fälla folk även när annan bevisning är tunn. Bra att RS tänke så även i detta fall, tycker jag, det är inte vem som helst som kan begå sådana här brott. Någon hade sagt att de var bra kandidater och sådant ska inte underskattas. USAs polis är mycket effektivare än den svenska på att bura in folk och göra samhället säkert.
Citera
2017-06-17, 12:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Lås tråden. Allt är redan sagt.

När trollen matar på med exakt samma genomkorkade inlägg - cut/paste? - under nya nick så är botten nådd, även i dessa sammanhang.

Tack för ordet.

Alltid lätt att hänvisa till troll när egna argument tryter. Anmälan till granskningsnämnden visar att det finns mycket dokumentären inte tog med som talar i annan riktning, det finns kvalificerat folk som nu läst FUP och ser sanningen, bla Lambertz. Jag tycker det väger tungt.
Citera
2017-06-17, 12:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Min poäng är precis som jag säger:
Robin och Cristian kommer att frikännas därför att det finns ingenting som bevisar att dom har mördat Kevin

Dokumentären visar att SÅC och Sandberg konstruerade en "berättelse"
Sedan pressade man bröderna och deras familj i otaliga förhör - både på polisstation och sedemera på psykklinik

Vi ser hur polis och psykologer (i hörsnäckan förmodar jag även om SÅC numera nekar till detta) vägleder och talar om för barnen hur denna "berättelse" ska vara - enligt Sandberg och SÅC

Jag är väl medveten om att Josefsson inte visar alla förhör och "anteckningar" i dokumentären
Och att dokumentären är ett försvar till brödernas förmån

MEN TROTS DETTA SÅ ÄR DET FAKTA SOM VI SER
Polis & Co vet inte vad som har hänt
Man tror att Kevin är mördad och har sedan gått på "magkänslan" UTAN TEKNISK BEVISNING
FAKTA ÄR att man har hittat Kevin, hans skor, cykel och man vet ungefär NÄR han dog - men man vet inte riktigt HUR han dog

Vi vet inte om lilla Kevin blev mördad, dräpt eller om det var en olycka

Stämmer inte alls, föräldrarna har frivilligt och utan press implicerat pojkarna, att de sedan försöker ljuga om det eller "glömma" kan lämnas helt utan avseende, ingen kan acceptera att sina barn skulle gjort detta. Förståeligt. Men polisen och psykologerna såg igenom detta, bra jobbat tycker jag.
Citera
2017-06-17, 16:30
Medlem
Ni som hänvisar till föräldrarna. Läs boken remembering satan.

https://en.wikipedia.org/wiki/Thurston_County_ritual_abuse_case
Citera
2017-06-17, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TjocktillSmal
Ni som hänvisar till föräldrarna. Läs boken remembering satan.

https://en.wikipedia.org/wiki/Thurston_County_ritual_abuse_case

Falska erkännanden...tjena...Fanns ingen press på föräldrarna, de berättade frivilligt och tidigt, och ffa passade deras story med gm-profilen som man tagit fram. I USA är man bra på att hitta de med mord i blicken och bura in dem så man går säker. Han i Thurston är dömd för sex övergrepp, det svinet, ingen erkänner sådant, det är bara snack av "moderna" forskare utan koppling till hur kriminella beter sig, vilket polisen kan intyga. I höst kommer sanningen, och precis som Lambertz säger, det finns massor med bevis och stor besvikelse i anti-RS lägret kommer utbryta med ett antal foliehattsteorier som följd. Tough luck!
Citera
2017-06-17, 22:37
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NicoleC
Anmälan till granskningsnämnden visar att det finns mycket dokumentären inte tog med som talar i annan riktning
Kan du inte lägga ut anmälan till granskningsnämnden så att man kan få ta del av den?
Citera
2017-06-18, 00:42
Medlem
Citat:
Polisen kom fram till att de begått brottet, och även SÅC, de hade inget alibi. De var de enda som sett något. I USA lyckas polisen fälla många brottslingar, i synnerhet unga, genom att hitta rätt "typ" av brottsling, det är bra, och därmed kan man fälla folk även när annan bevisning är tunn. Bra att RS tänke så även i detta fall, tycker jag, det är inte vem som helst som kan begå sådana här brott. Någon hade sagt att de var bra kandidater och sådant ska inte underskattas. USAs polis är mycket effektivare än den svenska på att bura in folk och göra samhället säkert.

Jag tänker direkt på Memphis Three, där gjorde polisen precis som du skriver här och det har visat sig att det var direkt fel, den rätte mördaren var styvfadern vilket stödjer statistiken kring majoriteten av mord.

Bröderna har alibi, Kevin dog efter kl 18.00 och bröderna var på macken med föräldrarna och familjens vänner 17.58, beviset är ett kvitto från macken. Där har du alibit.

Det RS gjort är att han tidigare la Kevins död för att kunna pressa in bröderna som misstänkta.

en vanlig metod i USA, sedan 10 år tillbaka blir mördare efter mördare friade med hjälp av DNA bevis som bevisar deras oskuld och ibland kan de på det sättet fånga in rätt mördare.

USA har i åratal varit rättsvidrigt, särskilt mot svarta, mängder med människor har årligen utpekats felaktigt för mord.

Tycker du ska kolla in Alfred Hitchcocks Dramadokumentär Fel Man om ett verkligt mordfall i USA där polis och vittnen pekade ut en oskyldig person, när han väl satt i finkan så rånade den verklige gärningsmannen igen och han åkte fast.

Det du förespråkar är så jävla rättsvidrigt att jag inte finner ord, det var på det sättet Olle Möller åkte dit, och idag vet vi att det var Karl Hugo Färnström som mördade både Kerstin Blom och Gerd Johansson.

Utredningen som görs nu kommer fria bröderna från skuld eftersom deras oskuld finns med i utredningamaterialet, om du inte fattar det är det inte mitt problem, men att de är oskyldiga kan även en idiot fatta.
Citera
2017-06-18, 01:11
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:

Bra att du erkänner att du inte bryr dig om bevis. Det besparar oss andra tid. Dels eftersom det betyder att diskussion med dig är helt meningslös, men framförallt för att du i princip erkänner att inget pekar på att barnen skulle ha varit skyldiga. Hade du haft något på fötterna så hade du presenterat det istället för att hänvisa till f.d. (numera utskrattade och avskydda) "auktoriteter" eller magiska superkrafter hos poliser.

Bevisen äger vi andra som hävdar att barnen var oskyldiga.
Citera
2017-06-18, 01:17
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magro
Jag kommer ihåg mycket väl när jag var i brödernas ålder och hade sönder en pryl. Jag har säkert haft sönder saker vid andra tillfällen, utan att jag kommer ihåg det, men vid detta tillfälle var det så att jag ljög/förnekade för mina föräldrar och -- värst av allt -- de trodde mig! Jag hade dåligt samvete ända tills jag erkände och idag kan jag minnas händelsen som om den var igår.

Det är väl ostridigt att bröderna hade lämnat uppgifter till sina föräldrar och att just detta var orsaken till att polisen involverades. Om de ljög så borde de åtminstone komma ihåg just detta. Skulle de verkligen ljuga utan att reflektera över det alls -- aldrig t.ex. jämföra lögnen mot vad som faktiskt hade hänt? Dessutom är dödsfall och mord i bekantskapen även de händelser som aktiverar minnet hos de flesta -- t.ex. kan man minnas när man senast såg den avlidna/mördade i livet, man brukar tänka till lite vid sådana händelser, skulle barn inte göra det?

Att hänvisa till vad du mints från ett specifikt tillfälle är ett väldigt dåligt argument. Det ligger i sakens natur att man inte kommer ihåg det man har glömt. Glömmer man bort det så fastnar man lätt i överlevnadsbias.
Citera
2017-06-18, 08:17
Medlem
GW har nu läst FUP.

http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/pojken-borde-ha-fatt-blaljusen-att-tandas/
Citera
2017-06-18, 08:43
Medlem
Vem är 13-åringen som Leif G.W. skriver om i expressen idag som bara en liten tid efter detta mord begår en våldtäkt mot ett annat småbarn bara 100-talet från aktuella mordplatsen?
Denna ska tydligen av outgrundliga skäl ha blivit avförd från utredningen, trots att denna kunde peka på exakt var Kevins skor fanns. Helt galet.
Citera
2017-06-18, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av claan719
Vem är 13-åringen som Leif G.W. skriver om i expressen idag som bara en liten tid efter detta mord begår en våldtäkt mot ett annat småbarn bara 100-talet från aktuella mordplatsen?
Denna ska tydligen av outgrundliga skäl ha blivit avförd från utredningen, trots att denna kunde peka på exakt var Kevins skor fanns. Helt galet.

Efter att ha läst Det G.W skriver så anser jag att 13-åringen borde ha varit högaktuell för utredningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in