Citat:
Ursprungligen postat av
crawly
Först: GW och andra med hans kompetens borde sättas att kontrollera slumpmässiga fall över hela landet.
13-åringen är uppenbarligen mördaren, vilket är precis det GW säger i artikeln, och det framstår ju som solklart med facit i hand (att han våldtar en 3-åring på samma plats ett år senare). Det finns väl ingen som tvivlar på detta, annat än gravt efterblivna eller personer med direkt intresse i att det inte ska vara så?
Min fråga är dock om någon här tror att staten kan undgå att straffa de poliser/åklagare och andra som varit inblandade i detta? Jag menar, om det stämmer är det betydligt mer än försumlighet. Vi talar alltså om att polisen *medvetet* väljer att sätta dit två "svenska" killar för att en (vad jag förstår) invandrare begått ett brott. Detta på grund av politiska skäl. Jag vet inte ens vad det blir för brott; troligtvis en antal olika.
Egentligen är det intressanta här vem som tryckt på Sandberg om detta. Han borde börja snacka när snaran dras åt. Jag hoppas inte att media och folk släpper detta, så som GW tror att det blir. Dom har trots allt förstört två (troligtvis) helt oskyldiga killars liv, och försatt deras familjer i en fruktansvärd situation. Jag undrar vad "13-åringen" gör idag?
Om inte detta är ett justitstiemord - då vet jag inte vad som krävs för att det ska vara det
Detta är en skandal från början till slut
Det räckte inte för Sandberg att "bara" avskriva misstankarna mot denna då 12-13 åring - nej man skulle dessutom lösa mordfallet
på bekostnad av oskyldiga små barn och vuxna
Och då plockar han in muppen Sven-Åke Christiansson....
Orden räcker inte till detta bedrövliga och jag förstår om bröderna med familjer, Kevins familjer och den lilla pojken som blev våldtagen 9 månader senare och hans familjer
är både ursinniga och ledsna
De ansvariga för detta kommer kanske inte att straffas offentligt - men det är många som vill veta sanningen och om åtminstone jag ska ha en gnutta respekt kvar för våra politiker - då ska sanningen fram