2017-06-18, 13:05
Medlem
Var befinner sig denne 13 åring idag? Finkan?
Citera
2017-06-18, 13:13
Medlem
crawlys avatar
Först: GW och andra med hans kompetens borde sättas att kontrollera slumpmässiga fall över hela landet.

13-åringen är uppenbarligen mördaren, vilket är precis det GW säger i artikeln, och det framstår ju som solklart med facit i hand (att han våldtar en 3-åring på samma plats ett år senare). Det finns väl ingen som tvivlar på detta, annat än gravt efterblivna eller personer med direkt intresse i att det inte ska vara så?

Min fråga är dock om någon här tror att staten kan undgå att straffa de poliser/åklagare och andra som varit inblandade i detta? Jag menar, om det stämmer är det betydligt mer än försumlighet. Vi talar alltså om att polisen *medvetet* väljer att sätta dit två "svenska" killar för att en (vad jag förstår) invandrare begått ett brott. Detta på grund av politiska skäl. Jag vet inte ens vad det blir för brott; troligtvis en antal olika.

Egentligen är det intressanta här vem som tryckt på Sandberg om detta. Han borde börja snacka när snaran dras åt. Jag hoppas inte att media och folk släpper detta, så som GW tror att det blir. Dom har trots allt förstört två (troligtvis) helt oskyldiga killars liv, och försatt deras familjer i en fruktansvärd situation. Jag undrar vad "13-åringen" gör idag?
Citera
2017-06-18, 13:15
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tokjavel
På G.W låter det som att 13-åringen är en blatte och att R.S inte ville att gm skulle vara hudfärgshandikappad.

Hudfärgshandikappad är väl snarare mer passande på oss med bristande melaninproduktion?
Jisses.
Knappast troligt att R.S bryr sig om hudfärg när han inte ens bryr sig om sannolikhet. Sätter fast två dagisbarn för mord.
Citera
2017-06-18, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NicoleC
Att bry sig om en alkoholdement gammal polisprofessor som är full på daglig basis även i TV torde inte vara så smart. 13-åringen är utredd och avförd, bevisen pekar ditt RS pekar, med barn som är blöta, föräldrar som erkänner, och ett påhittat alibi. Barnpsykologerna såg igenom allt och insåg att vi hittat rätt "typer", och precis som i USA åkte de dit. Nu har de fått hjälp och är inte på brottets bana längre, så ska systemet fungera.

Håller med om det. Vad jag inte har förstått än är vad denne polisprofessor gjorde 1998 då fallet hände ? Varför tror han att fallet är lätt att lösa nu efter 20 år då kan han dra slutsatser och ventilera dem i media ? Är han med i den grupp som undersöker fallet på nytt?
Citera
2017-06-18, 13:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Håller med om det. Vad jag inte har förstått än är vad denne polisprofessor gjorde 1998 då fallet hände ? Varför tror han att fallet är lätt att lösa nu efter 20 år då kan han dra slutsatser och ventilera dem i media ? Är han med i den grupp som undersöker fallet på nytt?

Var han inte chef för polisens forskningsavd? Att han i den rollen då inte kastade sig över denna utredningen verkar osannolikt, han ljuger när han säger att han inte visste nått. Det är först nu han försöker vara smart, när alla andra springer i samma riktning. Jävla kappvändare, han själv påpekar ju hur unika gm är. Alkis med demens.
Citera
2017-06-18, 13:30
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Min fråga är dock om någon här tror att staten kan undgå att straffa de poliser/åklagare och andra som varit inblandade i detta? Jag menar, om det stämmer är det betydligt mer än försumlighet. Vi talar alltså om att polisen *medvetet* väljer att sätta dit två "svenska" killar för att en (vad jag förstår) invandrare begått ett brott. Detta på grund av politiska skäl. Jag vet inte ens vad det blir för brott; troligtvis en antal olika.

Egentligen är det intressanta här vem som tryckt på Sandberg om detta. Han borde börja snacka när snaran dras åt. Jag hoppas inte att media och folk släpper detta, så som GW tror att det blir. Dom har trots allt förstört två (troligtvis) helt oskyldiga killars liv, och försatt deras familjer i en fruktansvärd situation. Jag undrar vad "13-åringen" gör idag?

Det var tydligen självaste "justitiedepartementet":
Citera
2017-06-18, 13:30
Bannlyst
Citat:
Först: GW och andra med hans kompetens borde sättas att kontrollera slumpmässiga fall över hela landet.

13-åringen är uppenbarligen mördaren, vilket är precis det GW säger i artikeln, och det framstår ju som solklart med facit i hand (att han våldtar en 3-åring på samma plats ett år senare). Det finns väl ingen som tvivlar på detta, annat än gravt efterblivna eller personer med direkt intresse i att det inte ska vara så?

GW har inte löst ett brott i sitt liv, han är backseatdriver. 13-åringen är inte inblandad, polisutredningen friar honom medan den fäller de riktiga gm. Ej svårt att fatta om man har IQ över en fjolårskalv.
Citera
2017-06-18, 14:06
Medlem
SmartSkalles avatar
Dagens GW krönika är sprängstoff.
Han säger helt enkelt att Rolf Sandberg avförde 13-åringen för att denne var invandrare så att inte "flyktingfientliga strömningar" skulle gynnas.

Denne som våldtar en 3-åring bara 9 månader efter Kevin-mordet.....alla varningsklockor ringer på högsta volym.
En pedofilisk mördare är lös pga total inkompetens.
Citera
2017-06-18, 14:41
Medlem
Citat:

Om inte detta är ett justitstiemord - då vet jag inte vad som krävs för att det ska vara det

Detta är en skandal från början till slut

Det räckte inte för Sandberg att "bara" avskriva misstankarna mot denna då 12-13 åring - nej man skulle dessutom lösa mordfallet på bekostnad av oskyldiga små barn och vuxna
Och då plockar han in muppen Sven-Åke Christiansson....

Orden räcker inte till detta bedrövliga och jag förstår om bröderna med familjer, Kevins familjer och den lilla pojken som blev våldtagen 9 månader senare och hans familjer är både ursinniga och ledsna

De ansvariga för detta kommer kanske inte att straffas offentligt - men det är många som vill veta sanningen och om åtminstone jag ska ha en gnutta respekt kvar för våra politiker - då ska sanningen fram
Senast redigerad av BoISaren 2017-06-18 kl. 15:45. Anledning: Citatfixning
Citera
2017-06-18, 15:12
Medlem
Leif GW Persson skriver bland annat följande, innan han flummar loss med konspirationsteorier:
[Leif GW Persson: Pojken borde ha fått blåljusen att tändas (Expressen)]

I polisens förundersökning finns en person som borde fått blåljusen att tändas i huvudet på varje fungerande mordutredare. Han är tretton år gammal och i fysiska och andra relevanta avseenden högst förenlig med tidigare kända fall där äldre pojkar har dödat små barn i Kevins ålder. Han kommer in i utredningen på ett tidigt stadium genom att han berättat för andra barn i området att han hittat Kevins skor efter gärningen. De har i sin tur berättat det för polisen som också hittat skorna på det ställe där han har sagt att han sett dem.

Den här pojken är känd i området sedan tidigare. Han och hans familj bor där. Han har oroat vuxna i sin omgivning genom att han gärna umgås med småbarn i Kevins ålder. Han känner Kevin sedan länge. Han har umgåtts med honom tidigare och han har observerats i hans närhet under eftermiddagen samma dag som brottet inträffar. I hans bakgrund och uppväxt finns även andra omständigheter som starkt talar mot honom i en profilmässig mening.

Om detta har han blivit hörd av polisen och han har då anfört ett alibi som ganska omgående visar sig sakna grund. För den aktuella tidpunkten mellan klockan sex och klockan sju på kvällen säger han då att han varit ute och cyklat i omgivningarna till Arvika men någon eller något som kan styrka detta finns inte.

Därefter, och i det utredningsläget, väljer man så att avskriva honom som tänkbar misstänkt. Varför framgår inte. Heller inte vem som tagit det beslutet. Nio månader efter Kevins död grips han på bar gärning för en våldtäkt på en treårig pojke. Mindre än hundra meter från den plats där Kevin blev dödad.
Är den av Persson utpekade 13-åringen en av 'bollspelarna'? Var han med i Dan Josefssons dokumentärserie?
Senast redigerad av Magro 2017-06-18 kl. 15:16.
Citera
2017-06-18, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Magro
Leif GW Persson skriver bland annat följande, innan han flummar loss med konspirationsteorier:
[Leif GW Persson: Pojken borde ha fått blåljusen att tändas (Expressen)]

I polisens förundersökning finns en person som borde fått blåljusen att tändas i huvudet på varje fungerande mordutredare. Han är tretton år gammal och i fysiska och andra relevanta avseenden högst förenlig med tidigare kända fall där äldre pojkar har dödat små barn i Kevins ålder. Han kommer in i utredningen på ett tidigt stadium genom att han berättat för andra barn i området att han hittat Kevins skor efter gärningen. De har i sin tur berättat det för polisen som också hittat skorna på det ställe där han har sagt att han sett dem.

Den här pojken är känd i området sedan tidigare. Han och hans familj bor där. Han har oroat vuxna i sin omgivning genom att han gärna umgås med småbarn i Kevins ålder. Han känner Kevin sedan länge. Han har umgåtts med honom tidigare och han har observerats i hans närhet under eftermiddagen samma dag som brottet inträffar. I hans bakgrund och uppväxt finns även andra omständigheter som starkt talar mot honom i en profilmässig mening.

Om detta har han blivit hörd av polisen och han har då anfört ett alibi som ganska omgående visar sig sakna grund. För den aktuella tidpunkten mellan klockan sex och klockan sju på kvällen säger han då att han varit ute och cyklat i omgivningarna till Arvika men någon eller något som kan styrka detta finns inte.

Därefter, och i det utredningsläget, väljer man så att avskriva honom som tänkbar misstänkt. Varför framgår inte. Heller inte vem som tagit det beslutet. Nio månader efter Kevins död grips han på bar gärning för en våldtäkt på en treårig pojke. Mindre än hundra meter från den plats där Kevin blev dödad.
Är den av Persson utpekade 13-åringen en av 'bollspelarna'? Var han med i Dan Josefssons dokumentärserie?

Ni har alltså inte fattat att 13-åringen var med i dokumentären och "är lika oskyldig som bröderna" enligt DJ...så nu när GW spottar ur sig denna hypotes, då hakar FB-detektiverna på, men samtidigt så är allt som DJ säger Guds sanning. Dags att vakna kanske, klockan är tre på söndagseftermiddagen.
Citera
2017-06-18, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NicoleC
Alltid lätt att hänvisa till troll när egna argument tryter. Anmälan till granskningsnämnden visar att det finns mycket dokumentären inte tog med som talar i annan riktning, det finns kvalificerat folk som nu läst FUP och ser sanningen, bla Lambertz. Jag tycker det väger tungt.

Beträffande Lambertz är vi många som har en annan uppfattning om denne. Varför så aggressiv Nicole?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in