2017-06-13, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Det är ju lite "stekarvarning" på Joakim om man ser till hans yttre. "Snyggbönderna" har ju inte den bästa historiken när det gäller att hitta kärleken i programmet men TV4 väljer ändå att framhålla dem mest. Får bara hoppas att han har omdömet med sig och inte bara ser till utseende när han väl har tjejerna på sin gård utan att det även finns utrymme för andra kvalitéer...

Vilka andra tre bönder tror ni får vara med i programmet??
Citera
2017-06-13, 21:56
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel

Nu har det ju gått ett tag sen man såg presentationsprogrammet men uppdaterade mig genom den här trailern:
https://www.youtube.com/watch?v=mHw5NCXRV0M

Wille hade varit lite kul eftersom han inte är en traditionell bonde utan prioriterar att resa mycket. Finns dock en risk att han kan locka till sig golddiggers.
Unga Erik faller kanske ifrån pga att man redan valt Joacim.
Tror att det kanske kan bli Leonora, Therese och Fredrik som då fyller de resterande kvoterna (homo, kvinna samt äldre man). Eller så hoppar man över Therese och väljer någon av de återstående männen eftersom man med Leonora redan har uppfyllt såväl kvinna som homo-kvoten.

Vad tror ni andra?
Citera
2017-06-14, 07:47
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Instämmer, tycker också att det skulle vara en regel att ingen kontakt ska få tas med bönderna via sociala medier före programmet. Har för mig att det hänt i ett par fall att bönder blivit "snärjda" den vägen och börjat dejta någon före programmet och därför ej kunnat medverka.
Sen har det väl även varit fall där det framkommit att bönder haft kontakt med vissa utvalda deltagare via sociala medier innan programmet börjat spelas in.
Som du säger dock, så går det ju knappast kontrollera även om jag tycker det är fel från både deltagares och bondes sida när man väljer att göra så.

Det är ju lite "stekarvarning" på Joakim om man ser till hans yttre. "Snyggbönderna" har ju inte den bästa historiken när det gäller att hitta kärleken i programmet men TV4 väljer ändå att framhålla dem mest. Får bara hoppas att han har omdömet med sig och inte bara ser till utseende när han väl har tjejerna på sin gård utan att det även finns utrymme för andra kvalitéer...

Frånsett svårigheten i att kontrollera det borde det anges som "kontraktbrott" att ha kontakten via sociala medier innan man spelat in tiden på gårdarna. Väl efteråt alla inspelningar spelar det ingen roll men innan slutvalet är gjort skall det inte få förekomma.

Ja, det där är svårt med stekarbönder, men ska man gå på uttalanden han gjort verkar han iaf inte bara tänka på utseende men så har vi ju alla sagt i ungdomens dagar...

Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel

Jag tror att, om vi bara går efter ett rent TV4-val och inte eventuell brevskörd, att homo-kvinnan väljs ut, sedan tror jag man väljer Fredrik då han är något äldre och "bonnig" på ett sätt övriga inte verkar vara, den siste är svårare men jag tror man väljer ytterligare en kvinna i Therese.
Det känns som en bara blandning av gammalt & ungt, av sexuell läggning, av olika sorters bönder etc.

Finns det fler "tippare" i tråden?
Citera
2017-06-15, 00:59
Medlem
Lite intressant att man väljer att ta med en nionde bonde denna säsongen på det här sättet och även att man avslöjar redan nu att han är en av de 4 utvalda som man kommer att få följa. Det är väl ett sätt att förnya programmet även om jag tycker det är rätt trist att veta det redan nu och lite fel mot dem som var med från början och presenterade sig.

Får väl se hur det kommer gå för denna "snygg" bonde men har en känsla av att det kommer gå för honom som för de flesta andra i den kategorin, inte bra! Just p.g.a. att dessa bönder ofta bara väljer tjejer efter ytan och inte ser till innehållet. Visst han blir överöst med brev, Linda tycker han verkar fantastisk, men även Pär, Pontus med flera blev överösta med brev och blev det nåt där...svar nej.

Tycker inte alls man måste ha med en "hunk" varje säsong. Det finns andra dokusåpor som dessa kan vara i. vill se annat i BSF!
Citera
2017-06-15, 01:25
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Lite intressant att man väljer att ta med en nionde bonde denna säsongen på det här sättet och även att man avslöjar redan nu att han är en av de 4 utvalda som man kommer att få följa. Det är väl ett sätt att förnya programmet även om jag tycker det är rätt trist att veta det redan nu och lite fel mot dem som var med från början och presenterade sig.

Får väl se hur det kommer gå för denna "snygg" bonde men har en känsla av att det kommer gå för honom som för de flesta andra i den kategorin, inte bra! Just p.g.a. att dessa bönder ofta bara väljer tjejer efter ytan och inte ser till innehållet. Visst han blir överöst med brev, Linda tycker han verkar fantastisk, men även Pär, Pontus med flera blev överösta med brev och blev det nåt där...svar nej.

Tycker inte alls man måste ha med en "hunk" varje säsong. Det finns andra dokusåpor som dessa kan vara i. vill se annat i BSF!

Jag kan hålla med dig om att det inte känns riktigt schysst mot de övriga bönderna att "snyggbonden" fick en gräddfil in i programmet.

Nej, med facit i hand så har det inte gått direkt bra för "snyggbönderna". Kan därför ifrågasätta varför TV4 envisas med att profilera dem så hårt men antar att man främst vill locka till sig en yngre målgrupp även om jag tror att den egentliga målgruppen för programmet ligger bland 30+.
Joacim har ju i alla fall inlett processen på rätt sätt genom att vilja läsa alla brev samt inte vara tillgänglig via sociala medier.
I intervjun med Linda framstod han också som rätt vettig och prioriterade annat än bara utseende:
https://www.youtube.com/watch?v=EWYjDu1g4g0

Får hoppas att han fortsätter i samma stil även när programmet är igång.
Citera
2017-06-15, 08:20
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt

Håller med dig, det finns andra dokusåpor om det ska vara "hunkar" man vill se.

Det som är (och har varit) trist med alla hunkbönder är som du också är inne på att det skiter sig längre fram. Det kan hålla över en romantisk resa och när gnistan finns kvar efter det men när kameralampan slocknat och det enda ljuset som finns kvar är ladugårdslampan när korna kalvar så är det inte lika lockande för tjejerna att stanna kvar. Gnistan tar slut och det dör ut.

Det kan givetvis mestadels tillskrivas att dom sökande tjejerna inte fullt ut förstår bondelivet och inte bör falla lika hårt på den sökande bonden (även om det aldrig är ens fel när två träter) men likväl är det ett resultat av att det är en "hunk-bonde" med.

Jag skall väl dock säga att jag hoppas det bästa även för Jocke och att han verkligen träffar sitt livs kärlek, mamman till sin barn och kvinnan han delar rum med på ålderdomshemmet under de sista ljuva åren. Det önskar jag alla deltagande bönder.
Citera
2017-06-15, 20:16
Medlem
Tråkigt att de redan har avslöjat en av bönderna, förstår inte riktigt syftet med att de tar med en nionde bonde bara veckor innan programmet spelas in? Finns väl risk att det blir samma sak som förra året och att TV4 inte lärt sig ett dugg av sina misstag. Tror dessutom att många söker bara för att det är spännande att prova något nytt, känns inte så troligt att alla skulle vara seriösa. Många ser nog bara sin chans att få vara med i tv. De vet nog inte hur det egentligen är att bo på en gård på landet och vara tillsammans med någon som är bonde. Det är inte så glamouröst som man kanske kan tro.
Citera
2017-06-15, 22:20
Medlem
Nu har även jag sett hans intervju med Linda och visst, han verkade ju rätt vettig och att han prioriterar annat än utseende samt att han kommer läsa alla breven och inte vara ute på sociala medier så andra tjejer kan ta kontakt.

Men jag undrar ifall han kommer vara lika vettig i programmet. Men man får väl ge honom en chans och se helt enkelt. Beror ju på vad det är för tjejer som söker till honom, men man får väl hoppas dem är vettiga.

I vilket fall så lär det nog bli en bättre säsong än förra året.
Citera
2017-06-17, 12:25
Medlem
Nu plockar dom helt plötsligt in en tionde bonde - som varit med en gång tidigare (2006)!

Undrar hur programmet blir den här säsongen?
Citera
2017-06-17, 12:38
Medlem
Det här känns ju ganska oseriöst, att Marcus som var med första säsongen, får en andra chans och blir bonde nummer 10. Undrar hur det känns för de andra bönderna att det nu är två nya som presenterats och som blir utvalda att vara med i höst. Nej, jag tycker att det börjar spåra ur och varför ska just Marcus få en ny chans att hitta kärleken? Kanske beror det på att han känner en av årets bönder och att han dök upp i rutan och därav fick TV4 sin briljanta idé att låta honom återvända till programmet. Även Jennifer från förra året kommer att vara med på ett hörn, hon söker dessutom efter kärleken genom tidningen Land. Vad blir nästa grej?

Varför kan de inte låta Bonde söker fru vara ett seriöst dejtingprogram istället för att bli en dokusåpa? Skulle inte förvåna mig alls om det är flera tidigare sökande som skriver brev i år igen, allt för att få vara med i tv och prova något nytt och spännande. Trodde att TV4 skulle ta åt sig av all kritik de fick efter förra säsongen men tydligen inte.
Citera
2017-06-17, 12:47
Medlem
Citat:
Unga Erik faller kanske ifrån pga att man redan valt Joacim.

Vad tror ni andra?

Jag trodde att Erik var en självklar kandidat, men är inte så säker nu när Joacim ska vara med.
Citera
2017-06-17, 15:46
Medlem
Aha så Marcus som var med i premiäromgången 2006 kommer vara med i höst. det var en nyhet, var kan man läsa om det??

Såg inte så mycket av den säsongen och har bara sett ett fåtal klipp med Marcus på Youtube, men han verkade i alla fall då ganska hämmad och blyg, han fann ingen kärlek och har som jag fattat det varit singel sen dess.

Varför han släpps in nu fattar jag inte riktigt, kanske är det några av dem först tilltänkta 8 som har dragit sig ur?! Eller nåt annat som har hänt. Eller så tycker Linda synd om honom som kämpat på egen hand sen 2006 och fortfarande är singel. Linda kan ju vara blödig ibland och bönderna ligger ju henne varmt om hjärtat.

Tror ni Marcus då blir en av de 4 vi kommer få följa på TV i höst??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in