Citat:
Ursprungligen postat av
Lostworld
Instämmer, tycker också att det skulle vara en regel att ingen kontakt ska få tas med bönderna via sociala medier före programmet. Har för mig att det hänt i ett par fall att bönder blivit "snärjda" den vägen och börjat dejta någon före programmet och därför ej kunnat medverka.
Sen har det väl även varit fall där det framkommit att bönder haft kontakt med vissa utvalda deltagare via sociala medier innan programmet börjat spelas in.
Som du säger dock, så går det ju knappast kontrollera även om jag tycker det är fel från både deltagares och bondes sida när man väljer att göra så.
Det är ju lite "stekarvarning" på Joakim om man ser till hans yttre. "Snyggbönderna" har ju inte den bästa historiken när det gäller att hitta kärleken i programmet men TV4 väljer ändå att framhålla dem mest. Får bara hoppas att han har omdömet med sig och inte bara ser till utseende när han väl har tjejerna på sin gård utan att det även finns utrymme för andra kvalitéer...
Frånsett svårigheten i att kontrollera det borde det anges som "kontraktbrott" att ha kontakten via sociala medier innan man spelat in tiden på gårdarna. Väl efteråt alla inspelningar spelar det ingen roll men innan slutvalet är gjort skall det inte få förekomma.
Ja, det där är svårt med stekarbönder, men ska man gå på uttalanden han gjort verkar han iaf inte bara tänka på utseende men så har vi ju alla sagt i ungdomens dagar...
Citat:
Ursprungligen postat av
Bensprattel
Vilka andra tre bönder tror ni får vara med i programmet??
Jag tror att, om vi bara går efter ett rent TV4-val och inte eventuell brevskörd, att homo-kvinnan väljs ut, sedan tror jag man väljer Fredrik då han är något äldre och "bonnig" på ett sätt övriga inte verkar vara, den siste är svårare men jag tror man väljer ytterligare en kvinna i Therese.
Det känns som en bara blandning av gammalt & ungt, av sexuell läggning, av olika sorters bönder etc.
Finns det fler "tippare" i tråden?