Citat:
Ursprungligen postat av
kostymnisse
Helt rätt av honom och man kan ju tänka att han får ett och annat lockande "förslag" via sociala medier med som kan vara svårt att stå emot som singel.
Det borde givetvis vara en regel att ingen som tagit kontakt innan serien börjar sändas får dejta någon bonde, givetvis otroligt svårt att kontrollera dock..
Instämmer, tycker också att det skulle vara en regel att ingen kontakt ska få tas med bönderna via sociala medier före programmet. Har för mig att det hänt i ett par fall att bönder blivit "snärjda" den vägen och börjat dejta någon före programmet och därför ej kunnat medverka.
Sen har det väl även varit fall där det framkommit att bönder haft kontakt med vissa utvalda deltagare via sociala medier innan programmet börjat spelas in.
Som du säger dock, så går det ju knappast kontrollera även om jag tycker det är fel från både deltagares och bondes sida när man väljer att göra så.
Citat:
Ursprungligen postat av
kostymnisse
1500 brev är givetvis otroligt mycket att gå igenom och det blir givetvis en del utseende att gå på men en attraktiv kvinna utan intellekt blir inte attraktiv när bristen på det sistnämnda uppdagas så jag hoppas, för Jockes egen räkning, att han verkligen hinner läsa breven med.
Fokuset på en enda bonde som det varit såhär långt kan dock föra det positiva med sig för övriga bönder sen när serien startar att dom slipper lika stark mediabevakning i början av ett ev förhållande.
Det är ju lite "stekarvarning" på Joakim om man ser till hans yttre. "Snyggbönderna" har ju inte den bästa historiken när det gäller att hitta kärleken i programmet men TV4 väljer ändå att framhålla dem mest. Får bara hoppas att han har omdömet med sig och inte bara ser till utseende när han väl har tjejerna på sin gård utan att det även finns utrymme för andra kvalitéer...