2017-06-17, 15:52
Medlem
Jodå, det stämde, hittade ett par artiklar och det var en idé Linda fick när hon träffade Marcus hemma hos årets bonde som han är kompis med.

Idén att Marcus Sjöberg skulle vara med i programmet igen uppstod i samband med inspelningarna hemma hos Sävsjöbonden Johan Peterson, en av de andra bönderna i årets säsong. Marcus, som är vän med Johan, var på gården när tv-teamet kom dit, skriver Linda Lindorff.

”Han berättade då att han var singel och då kände jag att vi ju måste ge honom en chans till! Det känns så rätt och roligt att nu få en ny möjlighet att hjälpa honom att hitta sitt livs stora kärlek”, står det på bloggen.

Marcus Sjöberg var 27 år när han var med i tv-programmet första gången, i dag är han 38 år.

”Nu har han mer erfarenhet av kärlek och hans längtan är ännu större. Det här är en fantastisk kille”, skriver programledaren.
Citera
2017-06-17, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Aha så Marcus som var med i premiäromgången 2006 kommer vara med i höst. det var en nyhet, var kan man läsa om det??

Såg inte så mycket av den säsongen och har bara sett ett fåtal klipp med Marcus på Youtube, men han verkade i alla fall då ganska hämmad och blyg, han fann ingen kärlek och har som jag fattat det varit singel sen dess.

Varför han släpps in nu fattar jag inte riktigt, kanske är det några av dem först tilltänkta 8 som har dragit sig ur?! Eller nåt annat som har hänt. Eller så tycker Linda synd om honom som kämpat på egen hand sen 2006 och fortfarande är singel. Linda kan ju vara blödig ibland och bönderna ligger ju henne varmt om hjärtat.

Tror ni Marcus då blir en av de 4 vi kommer få följa på TV i höst??

Upplevde att Marcus var ganska tråkig faktiskt och det kändes inte som att han var så seriös då. Kanske är det skillnad nu, det har ju ändå 11 år sedan han var med sist. Jag gissar på att det är några av bönderna som har hoppat av p.g.a de blivit kära i varandra och därför finns det platser lediga. Det blir i så fall bara två bönder till som ska avslöjas. Tror att det är en idé som kom av att Linda träffade Marcus och han berättade att han var ensam i många år och nu vill få hjälp med att hitta kärleken. Eftersom Linda brinner för detta så gjorde hon väl allt för att det skulle gå att genomföra. Tror att Marcus blir en av dem 4 bönderna men det måste ju bli ganska bråttom för dem som vill skriva brev till honom? Programmet börjar väl snart spelas in?
Citera
2017-06-17, 17:52
Medlem
inspelning den 30 juni – 7 juli och 11 – 14 juli.

Så ja, det är nog rätt bråttom för dem som vill skriva till Marcus. Så det är redan avgjort att han ska vara med bland de 4 utvalda?? Men skulle tro det
Citera
2017-06-17, 18:12
Medlem
Vet inte alls om det är avgjort ännu, var väl idag som TV4 gick ut med att han ska vara med? Gissar på att han blir en av dem utvalda. Det lär nog bli fler nyheter innan säsongen drar igång. Tror på mycket drama och intriger i år, det är tydligen det som ska locka fler tittare. Många kanske har tröttnat på det gamla konceptet och vill ha något nytt och spännande. Själv tycker jag är det är tråkigt, finns så många andra ytliga program och jag vill att BSF ska känna äkta, som det gjorde de första åren.
Citera
2017-06-18, 03:25
Medlem
Har en känsla av att Marcus blir en av de utvalda vi kommer få följa, i och med att han och Joakim redan verkar klara så blir det bara två av "original" bönderna som vi ej vet om ännu så detta blir också en lite speciell säsong .

Såg lite klipp med Marcus från 2006 och man får hoppas han ej är lika blyg nu. Han verkade inte heller gilla tjejer från Stockholm, eller tjejer som var burdusa och ställde 20 frågor så hoppas det är lugnare tjejer som söker till honom nu då. Han trivdes ju inte heller under resan till Nice 2006, enligt artiklar sa han inte ett ord till tjejen han hade med sig på resan och längtade bara hem hela tiden. Hoppas hans resa blir bättre i år då!

Hade varit rätt kul om dem tagit med Per Martin från 2006 också för han är också singel vad jag fattat det.
Citera
2017-06-18, 06:46
Medlem
Varför inte låta fler av dem tidigare bönderna få en ny chans att hitta kärleken? Nu när de ändå är inne på att göra en massa förändringar i programmet. Förstår inte varför Marcus valde som han gjorde om det nu inte fanns känslor? Han borde ha känt redan innan att det inte skulle bli något så varför göra ett så dumt val? Han som hade så många btev att välja mellan. Får hoppas att han har ryckt upp sig och inte är så blyg längre och vet mer vad det är han söker.
Citera
2017-06-18, 09:15
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Nu plockar dom helt plötsligt in en tionde bonde - som varit med en gång tidigare (2006)!

Undrar hur programmet blir den här säsongen?

Extremt tråkigt med en gammal bonde som får göra comeback. Han gjorde då ett dumt val (Att vara 27 och välja en 19åring fungerar ju extremt sällan över tid, nära på aldrig) och bara för att han nu råkade dyka upp hos en av dom sökande för iår får han en andra chans.

Det känns tyvärr som BSF alltmer jagar en tittargrupp/flera tittargrupper dom inte har eller som dom redan har förlorat. Ett yngre garde via hunk-jocke och en nostalgi-grupp via Marcus. Det är så man blir redigt trött på ältandet här i tråden om ämnet men när ska fyran fatta att dom inte bör försöka locka nya tittargrupper som dom aldrig får utan satsa på det beprövade konceptet och behålla/utvidga nuvarande tittargrupp?
Jag vill ha nya, klassiska, riktiga bönder.

Sedan har jag absolut inget emot Marcus per se men upplägget ogillar jag.

Citat:

Det känns väl, tyvärr, säkert som förseningarna på SJ-tåg.
Citera
2017-06-18, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Extremt tråkigt med en gammal bonde som får göra comeback. Han gjorde då ett dumt val (Att vara 27 och välja en 19åring fungerar ju extremt sällan över tid, nära på aldrig) och bara för att han nu råkade dyka upp hos en av dom sökande för iår får han en andra chans.

Det känns tyvärr som BSF alltmer jagar en tittargrupp/flera tittargrupper dom inte har eller som dom redan har förlorat. Ett yngre garde via hunk-jocke och en nostalgi-grupp via Marcus. Det är så man blir redigt trött på ältandet här i tråden om ämnet men när ska fyran fatta att dom inte bör försöka locka nya tittargrupper som dom aldrig får utan satsa på det beprövade konceptet och behålla/utvidga nuvarande tittargrupp?
Jag vill ha nya, klassiska, riktiga bönder.

Sedan har jag absolut inget emot Marcus per se men upplägget ogillar jag.

Det känns väl, tyvärr, säkert som förseningarna på SJ-tåg.

Ja man får hoppas att han gör ett bättre val i år, och inte väljer någon som är 10-12 år yngre. Har inte tänkt just i de banorna men du är kanske inne på rätt spår här. Att dem via Marcus jagar en nostalgi-grupp. Sen om det kommer slå väl ut är ju en annan sak.
Citera
2017-06-18, 14:34
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Jag trodde att Erik var en självklar kandidat, men är inte så säker nu när Joacim ska vara med.

Nej, jag tror inte att det finns plats för honom tyvärr.

Citat:
Nu plockar dom helt plötsligt in en tionde bonde - som varit med en gång tidigare (2006)!

Citat:

Varför han släpps in nu fattar jag inte riktigt, kanske är det några av dem först tilltänkta 8 som har dragit sig ur?! Eller nåt annat som har hänt. Eller så tycker Linda synd om honom som kämpat på egen hand sen 2006 och fortfarande är singel. Linda kan ju vara blödig ibland och bönderna ligger ju henne varmt om hjärtat.

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Om vi ska förutsätta att Markus är klar för programmet så är ju frågan om hans kompis Johan - som var den som i första hand sökte - får en plats? Känns ju rätt taskigt för hans skull annars.
Ska de kanske dra nytta av killarnas vänskap och filma dem dubbeldejtandes?
Johan kändes ju inte som nåt självklart val annars bland de sökande men med tanke på att även Markus nu tycks få gräddfil så är det ju en större möjlighet att han kommer med i programmet.
Jag trodde t ex att Fredrik var självklar som "den äldre" bonden, men kommer han då ens att komma med? Och vad händer med homobonden Leonora? Eller Therese?

Jag hade föredragit ett "Bonde söker fru-Allstars" om man nu vill ge tidigare bönder en ny chans. Det hade kunnat vara rätt så kul faktiskt men då ska det vara det upplägget från början och inte som nu när det sker på nya bönders bekostnad. Markus är ju inte den mest intressanta eller underhållande bonden heller så jag är inte så glad över att han eventuellt får chansen före någon ny.
Senast redigerad av Lostworld 2017-06-18 kl. 14:39.
Citera
2017-06-18, 21:46
Medlem
Intressant läsning ovan tycker jag! Kanske kan vara så att både Marcus och Johan kommer med i Tv i höst just för att dem är vänner och man ska få följa dem "tillsammans", eller så tänker Linda helt annorlunda och inte alls låter Johan vara med i programmet, kanske finns tanken att han är mera öppen än Marcus, har ju haft längre tidigare relationer därmed kan dejta på egen hand, medans Marcus behöver stödet och hjälpen då han varit singel i 11 år nu och hans längsta relation var 3 månader.

Tror det kan vara kört för flera de andra bönderna nu, unga Erik lär ju vara bortsållad till förmån för Joakim, kan sätta rätt mycket på att Marcus är klar, kanske de övriga man får följa i rutan blir deltidsbrandmannen och den homosexuella kvinnan så blir det lite spridning......
Citera
2017-06-18, 22:19
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Intressant läsning ovan tycker jag! Kanske kan vara så att både Marcus och Johan kommer med i Tv i höst just för att dem är vänner och man ska få följa dem "tillsammans", eller så tänker Linda helt annorlunda och inte alls låter Johan vara med i programmet, kanske finns tanken att han är mera öppen än Marcus, har ju haft längre tidigare relationer därmed kan dejta på egen hand, medans Marcus behöver stödet och hjälpen då han varit singel i 11 år nu och hans längsta relation var 3 månader.

Det är ju lite dubbelmoral där från Lindas sida... Ibland kör hon med det att en bonde ska vara med i programmet för att "han behöver hjälp". Samtidigt så har det ju funnits bönder som verkligen behövt hjälp men som ändå inte kommit med. Visst, de kanske inte fick så många brev men det har ändå sett ut som ett tillräckligt antal för en medverkan till programmet.
Sen satsas det även på "snyggbönder" som antagligen inte hade behövt programmets hjälp för att träffa nån. Så det hela verkar väldigt godtyckligt utifrån vem Linda fäster sig extra vid...
Citera
2017-06-18, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Det är ju lite dubbelmoral där från Lindas sida... Ibland kör hon med det att en bonde ska vara med i programmet för att "han behöver hjälp". Samtidigt så har det ju funnits bönder som verkligen behövt hjälp men som ändå inte kommit med. Visst, de kanske inte fick så många brev men det har ändå sett ut som ett tillräckligt antal för en medverkan till programmet.
Sen satsas det även på "snyggbönder" som antagligen inte hade behövt programmets hjälp för att träffa nån. Så det hela verkar väldigt godtyckligt utifrån vem Linda fäster sig extra vid...

Kan ju ligga lite i det för Linda hyllar ju Marcus en hel del på sin blogg där hon också motiverar hans medverkan. "Jag är så oerhört glad för detta. Jag tycker väldigt mycket om Markus, det finns få bönder som får mig att skratta så mycket som just Markus."

Nej det är sant, minns Börje och Pärra från första säsongen, dessa två hade verkligen behövt hjälp och dem fick dejta på egen hand. Kanske hade det i dessa två fall med att göra att Linda inte "gillade" dessa två lika mycket? Eller var det bara första säsongen man tog ut de bönder som fått flest brev till TV. Året efter kunde vi ju följa Fredrik och han fick ju inte mycket brev om man säger så....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in