2017-06-15, 21:15
Medlem
EnLitenFryss avatar
Fy fan vad jag hatar catchup.

Leder 3-2 i semifinalen i 120e. Spelar bakåt till egen målvakt och tänker - iväg med den, det är slut. Inte då - han vinner självklart nickduellen, upp på forward direkt och läge. Jag bryter - direkt till hans mittfältare en bit in på min halva. Slut? Nej då, en chans till ska han få. Han spelar den till sin forward som är i straffområdet. Försöker en dragning, spelar bollen på min back som bryter - efter att jag brutit springer hans spelare in i min - straff! 3-3. Slutsignal, han vinner på straffar.

Kan vi vara överens om att de som vill spela super mario kart Kan spela ett annat spel istället? Det blir fan inget FIFA 18 för mig.

Ett tillägg: han spelade med spelare som inte hade full fitness och gick rejält på knäna hela förlängningen. Tror ni POtM Son kunde löpa ifrån Ashley Williams och Winston Reid för det? Nejdå.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2017-06-15 kl. 21:17.
Citera
2017-06-15, 22:12
Medlem
Weird.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Fy fan vad jag hatar catchup.

Det blir fan inget FIFA 18 för mig.

När FIFA18 släpps så sitter du där o nöter ändå
Citera
2017-06-15, 22:48
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weird.
När FIFA18 släpps så sitter du där o nöter ändå

Jag vetetusan. FIFA17 är första gången jag varit med från början. Annars har jag alltid köpt spelet på våren. Mitt mål med spelet var 1 miljon coins före nyår, sen kunna köpa ett blingbling-lag endgame. Det har jag uppnått, och känner nu att jag "klarat ut" FUT i någon mening.

Spelmässigt finns det massor av förbättringar att göra. Men jag accepterar att jag alltid kommer vara en strax över medel-spelare, det blir inget FIWC för mig

Du som semiproffs (?) - upplever du det jag pratar om eller är det bara konspirationsteorier och psykologi?

------

Det går åt båda hållen iaf. Jag ligger under med 2-0 i finalen, 80e minuten. Han backar hem allt han har. Inte nog med att jag kvitterar, jag gör tre mål på 8 minuter och vinner 3-2. Så mycket som jag fick med mig på slutet fick jag inte med mig under hela matchen i övrigt. Nacho är hemma!
Citera
2017-06-15, 23:39
Medlem
Stjerna7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Jäkla spel asså.

Precis när man tänker att man är klar och slentriangör veckans TOTS-SBC så packar man sin första blåa guldspelare. En random ryss som gick gör 25k, men whatever.

Hade ju i princip alla spelare från primera division dessutom som jag inte orkat sälja av och vipps så hade jag nog med coins för att uppgradera till TOTS-Robben!

Då nu tycker jag fitnesslaget är värdigt, och färdigt sånär som på en Legend.

https://www.futbin.com/17/squad/4428295

Vilken hade ni valt och varför?

Och kan inte Rose bara snubbla över en IF för att vara snäll? :/

Hagi! Bästa legend cam jag spelar med bortsett från Del Piero, har inte testat alla men de flesta av de du har som alternativ.
Citera
2017-06-16, 08:54
Medlem
Citat:
Jag vetetusan. FIFA17 är första gången jag varit med från början. Annars har jag alltid köpt spelet på våren. Mitt mål med spelet var 1 miljon coins före nyår, sen kunna köpa ett blingbling-lag endgame. Det har jag uppnått, och känner nu att jag "klarat ut" FUT i någon mening.

Spelmässigt finns det massor av förbättringar att göra. Men jag accepterar att jag alltid kommer vara en strax över medel-spelare, det blir inget FIWC för mig

Du som semiproffs (?) - upplever du det jag pratar om eller är det bara konspirationsteorier och psykologi?

------

Det går åt båda hållen iaf. Jag ligger under med 2-0 i finalen, 80e minuten. Han backar hem allt han har. Inte nog med att jag kvitterar, jag gör tre mål på 8 minuter och vinner 3-2. Så mycket som jag fick med mig på slutet fick jag inte med mig under hela matchen i övrigt. Nacho är hemma!

Att så många upplever konstigheter i spelet kan knappast vara psykologi.. spelade kvalet i tisdags.. finalen ledde jag med 2-0 i paus...6-0 i skott på mål..totaldominerade honom.. dvs han var kass, div5-6 spelare kanske.. i andra så drar han 2 random skott med ramsey och dybala från 30m cirkus..båda seglar in i krysset och IF Trapp står som ett fån o glor..efter det en helt annan match.. ja skapar lägen på lägen men på nåt sätt kmr alltid en fot ivägen, målvakten blir omöjlig att passera osv.. vann i 90e med 3-2 efter att ha haft 14-2 i skott på mål.. och 63-37 i bollinnehav..
Nåt skumt e det med spelet och det har det vart senaste versionerna av FIFA.. iaf sen 14 vad jag kan minnas..
Citera
2017-06-16, 09:37
Medlem
Weird.s avatar
Citat:
Jag vetetusan.

Jag har alltid tyckt att är du den bättre spelaren så kommer du vinna matchen. Klart de händer vissa matcher där det känns som spelet ger fördelar till motståndaren men om man börjar tänka på sådant blir man ju galen.

Att släppa in mål sista minuten är ganska självklart att man gör. Motståndaren kommer chansa framåt med allt han har och tillslut kommer ett läge. Det handlar om att döda matcher tidigare/ge han inte möjligheten att göra mål.

Det kan mycket väl finnas handicap/mario kart effekten osv osv. Men det är ingenting som är omöjligt att stoppa.
Citera
2017-06-16, 10:02
Medlem
Raxies avatar
Citat:

Känner precis samma.

Har förvisso kört rätt många år, men har fram till i år bara haft som mål att ha ett skapligt NIF-lag byggt kring Zlatan.

Körde på lite tyngre i år, och tycker SBC:erna var ett sjukt stort lyft för spelet.

Men just nu lutar det åt att jag är klar, årminstone ett par utgåvor.

Sen får vi se vad dom förändrar - om det kommer vettiga spellägen, framförallt på helgen, för oss som inte har tid att spela 40, 30 eller knappt ens 20 matcher och kraftigt försvagar LT+RT-dribbling så kommer jag säkert få svårt att hålla mig.

Bara att Jasjin kommer med keps gjorde ju att jag blev sugen!

KURIOSA!
--
Gjorde bara ett försök på Nacho - men kom till final iaf. Stog 0-0 länge, min moståndare var bättre än mig - så självklart lyckades jag göra ett skitmål.

Blev 1-1 rätt fort. Precis i slutet hade jag världens anfall, riktigt klapp-klapp-spel som slutade med att Robben verkligen drog till med vänstern rätt i ribban(!) Bollen studsar tillbaka nästan hela vägen till mittlinjen, blir tre mot en för min motståndare som gör 2-1 och vinner.

Men Jäääävlar vilken ribbträff. Den var sannerligen inget att leka med!
Senast redigerad av Raxie 2017-06-16 kl. 10:14.
Citera
2017-06-16, 10:14
Medlem
Citat:
Känner precis samma.

Har förvisso kört rätt många år, men har fram till i år bara haft som mål att ha ett skapligt NIF-lag byggt kring Zlatan.

Körde på lite tyngre i år, och tycker SBC:erna var ett sjukt stort lyft för spelet.

Men just nu lutar det åt att jag är klar, årminstone ett par utgåvor.

Sen får vi se vad dom förändrar - om det kommer vettiga spellägen, framförallt på helgen, för oss som inte har tid att spela 40, 30 eller knappt ens 20 matcher och kraftigt försvagar LT+RT-dribbling så kommer jag säkert få svårt att hålla mig.

Bara att Jasjin kommer med keps gjorde ju att jag blev sugen!

KURIOSA!
--
Gjorde bara ett försök på Nacho - men kom till final iaf. Stog 0-0 länge, min moståndare var bättre än mig - så självklart lyckades jag göra ett skitmål.

Blev 1-1 rätt fort. Precis i slutet hade jag världens anfall, riktigt klapp-klapp-spel som slutade med att Robben verkligen drog till med vänstern rätt i ribban(!) Bollen studsar tillbaka nästan hela vägen till mittlinjen, blir tre mot en för min motståndare som gör 2-1 och vinner.

Men Jäääävlar vilken ribbträff. Den var sannerligen inget att leka med!

Tur i oturen att IF Marcado är likvärdig Nacho o kostar 15k
Citera
2017-06-16, 10:21
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weird.
Jag har alltid tyckt att är du den bättre spelaren så kommer du vinna matchen. Klart de händer vissa matcher där det känns som spelet ger fördelar till motståndaren men om man börjar tänka på sådant blir man ju galen.

Att släppa in mål sista minuten är ganska självklart att man gör. Motståndaren kommer chansa framåt med allt han har och tillslut kommer ett läge. Det handlar om att döda matcher tidigare/ge han inte möjligheten att göra mål.

Det kan mycket väl finnas handicap/mario kart effekten osv osv. Men det är ingenting som är omöjligt att stoppa.

Samma som i Mario Kart förvisso! Körde massor med Mario Kart 64 för ett par år sen när jag pluggade, och ibland hade vi folk som inte lirade lika ofta som oss med - och det var ju inte så att dom nånsin vann nån cup, MEN det hände ju att dom råkade vinna nått lopp här och där på ett blått skal.

- Hursom, jag håller med om att det inte är omöjligt att hålla undan på slutet. - Men min högst personliga åsikt är att det är För svårt att hålla bollen inom laget sista *15 genom att passa runt den.

Mottagningarna på spelare som har 90 i alla stats blir Helt horribla och som en konsekvens släpper man in för mycket skitmål på slutet.

Sättet man hanterar det på är ju förvisso att se till att man leder med 3-0 istället för 1-0 med 15 kvar! Men för en spelare som jag själv som ligger på en dryga 50% win-rate är ju det inte det lättaste!
Citera
2017-06-16, 10:24
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
Tur i oturen att IF Marcado är likvärdig Nacho o kostar 15k

Indeed Men det var lugnt! Han hade inte blivit använd ändå.

Det är Marquinhos som är sur! Där svider finalförlusterna fortfarande litr!
Citera
2017-06-16, 10:28
Medlem
Citat:
Indeed Men det var lugnt! Han hade inte blivit använd ändå.

Det är Marquinhos som är sur! Där svider finalförlusterna fortfarande litr!

Förstår det, lyckats plocka både Marquinhos och Nacho på första försöket så det var skönt
Slängde ihop ett BBVA lag av spelare jag har i klubben.. ska bli intressant o prova ikv
https://www.futbin.com/17/squad/4608322
Citera
2017-06-16, 10:37
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
Förstår det, lyckats plocka både Marquinhos och Nacho på första försöket så det var skönt
Slängde ihop ett BBVA lag av spelare jag har i klubben.. ska bli intressant o prova ikv
https://www.futbin.com/17/squad/4608322

Är psyket det skiter sig på främst för mig. Därför jag förlorar så många finaler, spelar chill och förväntat mig att vinna dom tre första matcherna, och då gör jag ofta det också.

Sen i finalen försöker jag, trots att jag försöker kämpa emot det, spela väldigt lugnt och metodiskt. Och då förlorar jag, för spelet belönar att man stressar högt och bara springer/LT+RT-dribblar i helt galna situationer.

Ser balanserad ut!

Kul att använda lite av dom billigare TOTS-korten också! Vilken är huvudstrategin för att göra mål med det gänget?

Kändes ju inte som ett djupledsgäng!
Senast redigerad av Raxie 2017-06-16 kl. 10:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in