Suck....
En anmälan till granskningsnämnden.
http://nwt.se/arvika/2017/06/15/fallet-kevin-anmalt-till
Den kommer naturligtvis att frias.
Att en journalist inte får ljuga angående syftet med frågor är ju bara nonsens, då skulle vi ju aldrig kunna få några avslöjanden i program som kalla fakta, uppdrag granskning mm.
T.o.m poliser får ljuga för misstänkta brottslingar, så detta är bara nonsens!
Med tanke på hur anmälan till granskningsnämnden är framställd så känns det som att det är Rolf Sandberg själv som skickat in den, eller någon som har gjort det på hans vägnar.
Om nu Rolf Sandberg eller Sven Å Christianson har en massa bevis för brödernas skuld så borde de lägga fram dem nu och bevisa sina teser. Det borde finnas massvis med tidningar eller tv-program som skulle vilja visa detta om det vore sant, eller något alternativmedia som FriaTider mm.
Men ingenting kommer därför att de inte har något att komma med, eller har de tänkt att göra en undersökning i flera års tid för att komma till något resultat att redovisa för oss???
Jag klandrar inte Sven Å Christiansson speciellt mycket i detta fall, han är en liten kugge i det hela,
men Rolf Sandberg har ett stort ansvar för vad som har gjorts, men störst ansvar tycker jag att Åklagare Anders Mannholm har.
Han borde ha varit mer aktiv och satt stopp för stolligheterna som uppstod.
Jag var i Tingsrätten och lyssnade då Mannholm var åtalad för telefonavlyssningarna och han satt mest och torrgrinade och mådde dåligt för att hans rykte skulle svärtas ned om han vart fälld för de olaga telefonavlyssningarna som genomfördes.
Att bedriva en utredning som i Kevin-fallet med ett så svagt inblandande av Åklagare som i detta fall är inte bra,med en starkare aktiv åklagare så hade säkerligen mycket sett bättre ut i det här fallet. (Mannholm säger ju själv i intervjuer att han hade en passiv roll och egentligen inte gjorde någonting mer än att godkänna de olagliga avlyssningarna)