Citat:
Ursprungligen postat av
Jumalauta
Nej. Men den kommer sannolikt inte att bli offentlig heller. Och då är det DJs dokumentär som kanske blir sista ordet. Och det är inte så lyckat eftersom många misstror den p.g.a. att den är så partisk. Jag tycker att jag har sagt det här tillräckligt många gånger nu. Men jag kan ta det några varv till om det skulle behövas.
Du behöver absolut inte dra det här ett varv till jag har fullständigt förstått vad du vill ha sagt.
Problemet med din slutsats är att det är ett försvinnande fåtal som trots allt som faktiskt har kommit fram bl.a. genom polisens egna förhörsinspelningar och delar ur förundersökningen, fortfarande tror att bröderna kunnat göra detta.
D.v.s. även om förundersökningen förblir hemlig så kommer den absolut största delen av normalt tänkande människor förstå att det inte kunnat vara bröderna som gjort det. Tyvärr finns det några fåtal som kommer att hävda att det eventuellt, möjligen, kanske ändå ha funnits en möjlighet att de gjort det MEN för dessa spelar det ingen roll om någon annan tar på sig ansvaret för Kevins död, de kommer ändå att säga att de kanske ändå var delaktiga.
Orsaken till att jag är fullständigt övertygad, förutom allt som framkommit, är att RS och även SÅC har haft alla möjligheter att bemöta DJ och andras påståenden och belägg men inte gör det. SÅC försöker ju nu t.o.m. låtsas att han inte varit inblandad och RS har flytt fältet. Du skrev ju själv för någon månad sedan:
Citat:
Ursprungligen postat av
Jumalauta
Det är mycket glädjande att RS tycks förfoga över väsentliga delar av utredningen. Nu finns det helt plötsligt förhoppningar om att ärendet skall bli någorlunda allsidigt belyst.
Vill minnas att DJ i början av dokumentären påstod att utredningen egentligen inte gick att få tag i. Han hade kanske inte alls räknat med att RS skulle ha något material.
Tycker du han har använt sig av möjligheten?
Har du någon tanke på varför han inte gjort det?