2017-06-14, 15:11
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnusperfektanka
Du är välkommen att följa tråden hitta Patrik där kommer all "fakta" ifrån.

Nej! I "Hitta Patrik" kommer INTE alla "fakta" direkt ur första hand!
Alldeles för många berättar vad sammanboende, bekanta eller vänners föräldrar sett.
Givetvis har dess inte tänkt på, att det kan vara Patrik eftersom de flesta kommit på långt senare, att det kan ha varit Patrik!
En del känner inte till försvinnandet utan tycker, att den ensamme pojken (pojke 22 är????) betett sig underligt eller på annat sätt väckt uppmärksamhet!

I gruppen står det, att ett nytt sök i "MPS" regi planeras!
Det står det inte på "MPS" Facebooksida!
Citera
2017-06-14, 16:05
Medlem
NinaBes avatar
Sökorganisationen "FIKK" skall söka efter Patrik i morgon - torsdag den 15 juni 2017

"Västmanland/Västerås

FIKK arrangerar en sökinsats för att hitta Patrik och alla frivilliga resurser välkomnas, så väl privatpersoner som frivilligorganisationer.

Dag: Torsdag 15 juni 2017.
Tid: 13:00 och 17:00 Det går bra att ansluta löpande.
Plats: Centralstationen, Västerås
https://goo.gl/maps/rbg7jHFWUjx
Läs mer om försvinnande här: https://goo.gl/eTg5Pj
För frågor om FIKKs insats, ring 0760-464666.
OM FIKK
FIKK är en frivilligorganisation som bistår samhället vid en händelse av en kris eller katastrof.
FIKK genomför även sökinsatser efter försvunna personer.
Publicering av bild godkänns av anhöriga och sökinsatserna godkänns av så väl anhöriga och Polis.
I samband med våra insatser är du försäkrad av If.
För mer information, läs på vår hemsida."
Senast redigerad av NinaBe 2017-06-14 kl. 16:09.
Citera
2017-06-14, 16:12
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille
Jag har inte sett det diskuteras i gruppen, utan såg en bild på en uppsatt lapp som delades på Facebook:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10212897834950890&id=15405311 12

Observera att det inte var ett, utan TVÅ rosa paraplyer Vid ett dagis i Kungsör 7 juni kl 15:00.
Bilden med efterlysningen har delats 4787 gånger, så paraplyerna verkar ha varit högst relevanta

Det finns som sagt två vittnesmål som bedömts vara trovärdiga, från Köping 6 juni och Kungsör 7 juni. Om man ska tro på Nyheter24.

Var de två rosa paraplyerna kommer ifrån kan ju framtidens vittnesforskare spekulera om. Kanske var den detaljen korrekt, kanske inte.

Kanske glömde Nyheter24 nämna att ett av vittnena sett PL med två rosa paraplyer? Det hade inte räckt för mig om enbart Nyheter 24 gjort det. Hade minst två massmedier gjort det hade det varit mer trovärdigt. Vittnet kanske bara tyckte att det verkade se ut som paraplyer.

Okej, kan kanske hade rosa paraplyer. Stämmer resten av vittnesmålen väl med signalementet så blir paraplyerna en bisak.

Man måste skilja på osäkra detaljer och rena dumheter.
Citera
2017-06-14, 17:40
Medlem
NinaBes avatar
Nu har "MPS" vaknat upp ur sin dvala:

"ÖREBRO/HALLSBERG SKALLGÅNG:
Hjälp oss och anhöriga att hitta 22-årige Patrik som är försvunnen sedan den 22 maj 2017.

DATUM: Torsdagen 15 juni 2017

TID: 13:00.

SAMLING: Bakom Hotell Stinsen i Hallsberg

LÄNK TILL KARTAN: https://goo.gl/maps/MsYhc3qvbaz

KONTAKTPERSON VID SÖKET: Ulrica 070-718 33 71

Det går bra att ansluta fram till Kl: 21:00 "

https://www.facebook.com/MPSweden/photos/pcb.1660268100670147/1660267590670198/?type=3&theater
Citera
2017-06-14, 20:55
Medlem
CallePhilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Det finns som sagt två vittnesmål som bedömts vara trovärdiga, från Köping 6 juni och Kungsör 7 juni. Om man ska tro på Nyheter24.

Var de två rosa paraplyerna kommer ifrån kan ju framtidens vittnesforskare spekulera om. Kanske var den detaljen korrekt, kanske inte.

Kanske glömde Nyheter24 nämna att ett av vittnena sett PL med två rosa paraplyer? Det hade inte räckt för mig om enbart Nyheter 24 gjort det. Hade minst två massmedier gjort det hade det varit mer trovärdigt. Vittnet kanske bara tyckte att det verkade se ut som paraplyer.

Okej, kan kanske hade rosa paraplyer. Stämmer resten av vittnesmålen väl med signalementet så blir paraplyerna en bisak.

Man måste skilja på osäkra detaljer och rena dumheter.
Det var med ett visst mått av ironi som jag tog upp paraplyerna. Det låter helt enkelt osannolikt. Oavsett kånkar han antagligen inte runt på dem nu längre.
Folk verkar tro att han byter kläder stup i kvarten, färgar håret o.s.v. Det är något nytt hela tiden och det finns inga gränser för vilka rykten som sprids i gruppen.
Citera
2017-06-14, 21:15
Medlem
CallePhilles avatar
Ny siare i Facebook-gruppen:
Citat:
Jag är lite medial o försökte känna in Patrik via bilden.
Jag ser honnom vandra omkring i en stor skog. Skog ligger vid jätte jätte stor sjö.
Vid sjö finns några container o en liten caffe.
Hav är ju väldig rädd o gömmer sig med menning.
Han börjar bli jätte svag. Han sitter vid de containerna.
Namnet Greenland dyker upp hela tiden också.
Kanske någon som känner igen nåt av detta.
Tänkte bara hjälpa lite också❤❤❤
Folk har nappat på detta och söker efter allt som har med Greenland att göra i kombination med alla orter som Patrik sägs ha setts i. Jag överlåter googlandet till var och en då det är mängder med saker relaterade till Greenland och även Green Cargo som det spekuleras i. Bland annat har en del fått för sig att han är hemma i Malmö och irrar (inga vittnesuppgifter).

Några kommentarer om Greenland:
- Ja Greenland är ett fartyg också. Å den lägger till i köpings hamn på lördag.
- På lördag när greenland lägger till i köping kanske man ska ha ett vakande öga där. Vem vet han kanske har hoppat på en färja i västerås i smyg å hamnar där. Sen så tänker jag alla inhängnade områden vid hamnarna kanske man ska gå runt längsmed staketen å kolla om de finns hål som han kanske gått igenom.

Undrar hur många som står i hamnen i Köping på lördag och kollar om Patrik kliver av båten?
Citera
2017-06-14, 21:42
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ny siare i Facebook-gruppen:

Folk har nappat på detta och söker efter allt som har med Greenland att göra i kombination med alla orter som Patrik sägs ha setts i. Jag överlåter googlandet till var och en då det är mängder med saker relaterade till Greenland och även Green Cargo som det spekuleras i. Bland annat har en del fått för sig att han är hemma i Malmö och irrar (inga vittnesuppgifter).

Några kommentarer om Greenland:
- Ja Greenland är ett fartyg också. Å den lägger till i köpings hamn på lördag.
- På lördag när greenland lägger till i köping kanske man ska ha ett vakande öga där. Vem vet han kanske har hoppat på en färja i västerås i smyg å hamnar där. Sen så tänker jag alla inhängnade områden vid hamnarna kanske man ska gå runt längsmed staketen å kolla om de finns hål som han kanske gått igenom.

Undrar hur många som står i hamnen i Köping på lördag och kollar om Patrik kliver av båten?

Du sover nog skönast om Du släpper undringen ...i just det fallet!
"Greenpeece" (Borde vara "Greenpeace") är eller var också en båt!
Säkert vallfärdar grupper till hamnen och meddelar "Gruppen", att De klivit av cyklarna, hästarna, ur bilarna och stannat spejandes över hav och fjärd utan, att hitta Patrik!
Några berättar säkert även fortsättningsvis, att de tyvärr INTE kan vara med vid de olika söken på grund av en massa personliga skäl!
Citera
2017-06-14, 21:56
Avslutad
Jag undrar fortsatt varför föräldrarna ej tagit sig ner till Hallsberg? De har haft tre ( snart fyra) veckor på sig...

De har inga minderåriga barn hemma...
Jag tror det finns mycket pusselbitar i detta fall som vi inte vet om....
Citera
2017-06-14, 21:59
Medlem
CallePhilles avatar
Jo, just det kommer inte störa min nattsömn nämnvärt.

Samma medium eller vad titeln nu är, skriver något om makrill också, som ingen verkar förstå något utav...
Citat:
Är det nån som känner nåt som Makrill plats?

jag frågade han var är du. Jan sa bara Makrill..så hörde jag..😢😢😢

Hoppas att det dyker upp en del folk till MPS sök i Hallsberg imorgon, så att de inte är så insnöade på att han finns i en annan ort att de inte lägger någon vikt vid att prioritera Hallsberg. FIKK söker ju i Västerås samma dag...
Citera
2017-06-14, 22:03
Avslutad
Citat:
Jo, just det kommer inte störa min nattsömn nämnvärt.

Samma medium eller vad titeln nu är, skriver något om makrill också, som ingen verkar förstå något utav...

Hoppas att det dyker upp en del folk till MPS sök i Hallsberg imorgon, så att de inte är så insnöade på att han finns i en annan ort att de inte lägger någon vikt vid att prioritera Hallsberg. FIKK söker ju i Västerås samma dag...

Det mediumet ser ju ut att ha använt Google translate i allt hon skriver....
Citera
2017-06-14, 22:30
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kikko6
" Det senaste som hänt är att 2 st. i personalen på Mc Donalds i Köping har bekräftat att de haft en kille som har suttit och sovit inne i deras lokal ett par morgnar och senast igår förmiddag onsdag 7 juni. Utseende och klädsel stämmer och även hans tillstånd där han verkar vara i dåligt skick, väldigt trött och frånvarande och vill vara ifred. Det som var nytt för oss är att han hade solglasögon på sig.

Även en kvinna observerade vad hon sig tror vara Patrik sitta på busshållplatsen utanför Mc Donalds i tisdags 6 juni lite innan kl. 13, med samma uppfattning om hans utseende och tillstånd. Där var flera timmar mellan bussarna mot Skinnskatteberg denna dag för det var helgdag. Vi har kollat på bilder från bussens kamera och Patrik var inte med på bussen. Vi tror därför han satt kvar på hållplatsen när de andra gick på."

Detta skrev pappan i den gruppen som lagts upp på fb. För mig tycker jag att det är konstigt att dom ej hittat denna kille ännu (killen på McDonalds). För är han i så dåligt skick borde ju personerna som letar ha hittat denne kille oavsett om det är Patrik eller ej.

På den nystartade Facebook-sidan "Hitta Patrik" så finns en bild på Patrik där han står på en båt. Fotot ska vara taget helt nyligen. Han har sina blommiga skor på sig samt solglasögon.

https://www.facebook.com/groups/309599029461663/?pnref=story
Senast redigerad av Pajosv 2017-06-14 kl. 22:34.
Citera
2017-06-14, 23:16
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnusperfektanka
Jag undrar fortsatt varför föräldrarna ej tagit sig ner till Hallsberg? De har haft tre ( snart fyra) veckor på sig...

De har inga minderåriga barn hemma...
Jag tror det finns mycket pusselbitar i detta fall som vi inte vet om....

Ner? Du menar väl upp? De bor i Malmö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in