Citat:
Ursprungligen postat av
nyduschad.tjej
Rätta mig om jag har fel, men visst hittades Patriks dator i en av väskorna i Hallsberg. I den ålder lever de flesta på internet och kanske ännu mer om man är deprimerad eller blyg. Har hans kontakter där granskats ordentligt? Har man kollat vad han googlat på för något? Finns det tecken på självmordstankar, psykoser eller bekanta i Hallsberg? Har han haft god kontakt med föräldrarna?
En sak som slår mig är att om man är djupt deprimerad, även om det inte är hela tiden utan i perioder, så är det för tufft att plugga på en annan ort... om det inte är så att han har problem hemma som han flyr från. Är man dessutom i så illa skick att man drabbas av psykoser, då behöver man stabilitet och trygghet. Man bör inte bo själv, i en studentkorridor eller liknande. Det är något som inte stämmer här.
Datorn har de säkert gått igenom. Det är väl standard, tänker jag.
Vet att många psykiska sjukdomar kan bryta ut just i 20-års åldern. Inte ovanligt att pressade situationer som byte av bostadsort, ny skola och annat kan utlösa sådana problem.
Depression kan ju finnas som deldiagnos i andra psykiska sjukdomar också och kan vara det första symtomet innan t ex psykos bryter ut. I pressen stod det häromdagen att polisens expert trodde att P kunde drabbats av psykos. Låter inte som om föräldrarna haft kännedom om annat än depression känns det som. Fick det uppfattningen att det också var därför P var på väg hem.
Allt känns lite underligt som du säger. Kan inte riktigt ta på det.
Men det pausade sökandet från polis och Missing People och att föräldrarna inte aktivt verkar leta själva gör att man får den känslan att de sitter inne med info som gör att de kanske inte tror att det går att finna P i livet? Polisen (vet att de tar emot och samordnar tips) kan väl inte mena att föräldrarna ska själva driva frågan med Facebook gruppen och spågummor, särskilt när man sett resultatet av det.
Att man ännu inte hittat honom trots att så många tycks ha sett honom väldigt centralt? Även om han skulle försöka hålla sig undan med flit?
Nej, tror inte han lever. Hoppas, hoppas jag har fel.