2017-07-02, 21:40
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Det bästa vore om bilder på misstänkt P publiceras så att var och en kan bilda sig en egen uppfattning och om det är värt att starta bilen och köra några mil ideellt.

Vittnen har en tendens att se likheter men utesluta olikheter. Förvisso så fick vi veta att aktuell person hade längre lugg än vad P har på de bilder av honom som vi har fått se. Men vem vet, den öldrickande och bolmande P kanske hade röda skor med fjärilar på och en fruktansvärt stor ölmage. Jag hade avfärdat tipset direkt i så fall, men det kan ju finnas förklaringar.

Hur vittnet i så fall sett skorna är höljt i dimma såvida inte "Patrik i bilen" viftade med foten / fötterna ut genom fönstret!
Citera
2017-07-02, 21:45
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hamtapopcornba
Eftersom allt var så osäkert och flummigt i tråden vem som sett nått och vad? så valde damen som bodde 5 mil ifrån basttjärn att inte åka. Om det är henne ni menar. Ni ser ju själva hur de sluta det var ju inte ens han.

Hela försvinnandet verkar numera vara rena farsen!
Det kommer säkert en "Vargen kommer effekt!" När någon verkligen ser den rätte Patrik - i vilket tillstånd det vara månde - rycker folk på axlarna utan, att reagera vidare! Definitivt har de tröttnat på polisen, , sök organisationer och, att fotografera Patrik för, att skicka bilderna till föräldrar och andra "admin" för skärskådning!
Citera
2017-07-02, 21:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Hur vittnet i så fall sett skorna är höljt i dimma såvida inte "Patrik i bilen" viftade med foten / fötterna ut genom fönstret!

Teoretiskt så kan P ha stått bredvid bilen just när iakttagelsen gjordes, för inte röker väl folk i bilen nuförtiden?

Patri.,,,,Peter och vargen känner vi till, stor sannolikhet att folk, om P ses på riktigt, inte kommer att bry sig.

Hur som helst så vet vi nu att anhöriga gör precis lika säkra bedömningar av fotografier som vem som helst.
Citera
2017-07-02, 22:00
Medlem
Redan på sidan 5 i den här tråden så var det någon som antog att Patrik inte var vid liv, dvs den 26 maj mer än 1 månad sedan. Det är förmodligen fortfarande sant och jag förstår inte varför inte någon dyker i sjöarna i Hallsberg och kollar upp detta. Fast det är kanske stora sjöar och hade tagit lång tid? Han är förmodligen kvar i Hallsberg.
Citera
2017-07-02, 22:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
Redan på sidan 5 i den här tråden så var det någon som antog att Patrik inte var vid liv, dvs den 26 maj mer än 1 månad sedan. Det är förmodligen fortfarande sant och jag förstår inte varför inte någon dyker i sjöarna i Hallsberg och kollar upp detta. Fast det är kanske stora sjöar och hade tagit lång tid? Han är förmodligen kvar i Hallsberg.

Snabbaste och räkraste sättet att söka av vattendrag och sjöar är med hjälp av en kriminalsökhund(lik). Söker stora områden relativt snabbt.

Att dyka är tidsödande och används företrädesvis när man har ringat in platser där en kropp sannolikt kan finnas enligt resultat av hundsök.

Har polisen använt likhund i söket efter P?
Citera
2017-07-02, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
Det är ju hon där "utropskvinnan" som styr allt och brukar alltid stänga av kommentarerna när det börjar närma sig 21-22 jag tror att hon låg också bakom kojtråden
Detta har kanske tagits upp innan i tråden, men jag undrar vilken relation admin Annika AminaPhoto Torstensson till P eller hans föräldrar? Någon som vet? Varför har just hon blivit admin?
Citera
2017-07-02, 22:17
Medlem
Citat:
Snabbaste och räkraste sättet att söka av vattendrag och sjöar är med hjälp av en kriminalsökhund(lik). Söker stora områden relativt snabbt.

Att dyka är tidsödande och används företrädesvis när man har ringat in platser där en kropp sannolikt kan finnas enligt resultat av hundsök.

Nej jag är rätt så säker på det eftersom de inte misstänker något brott eller så kanske det är föräldrarna som inte vill att de ska använda likhundar? De borde väl göra det snart för det har gått över 1 månad nu. Tror inte att det är särskilt realistiskt att inget annat alternativ finns för han kan inte ha rest runt till olika städer som facebook-gruppen påstår. Det var ju någon som trodde att han festade med två killar i en bil idag
Citera
2017-07-02, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeLLa
Detta har kanske tagits upp innan i tråden, men jag undrar vilken relation admin Annika AminaPhoto Torstensson till P eller hans föräldrar? Någon som vet? Varför har just hon blivit admin?

Ingen aning men jag tror att det är hon som peppar alla och försöker få alla på bra humör som sagt så tror jag att hon låg bakom kojtråden.
Citera
2017-07-02, 22:40
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Teoretiskt så kan P ha stått bredvid bilen just när iakttagelsen gjordes, för inte röker väl folk i bilen nuförtiden?

Patri.,,,,Peter och vargen känner vi till, stor sannolikhet att folk, om P ses på riktigt, inte kommer att bry sig.

Hur som helst så vet vi nu att anhöriga gör precis lika säkra bedömningar av fotografier som vem som helst.

Det är det jag menar, vi skall genast skicka bilderna för, att säkerställa identiteten!
NU vet vi vad det är värt!
Citera
2017-07-02, 22:41
Medlem
CallePhilles avatar
Relevanta frågor kan de inte svara på
Citat:
- Såg hans resväska ut på nått speciellt sätt?
Ifall den utmärkte sig på nått sätt.Om den stack ut....Så att man kanske reagerar.
- Resväskan var en rullväska. Väskorna är hittade.//Admin
- Jag vet det,men är det någon speciell färg på resväskan.
- Tänker om någon sett gå från stationen.Mer än övervakningskameran.
Att hans resväska var lite annorlunda.
Kan man inte bara svara att resväskan var svart eller att den var blommig för att matcha skorna? Hur väskan såg ut, om den hade särskilda kännetecken, är viktigt för eventuella iakttagelser den dagen han försvann.
Citera
2017-07-02, 22:44
Medlem
NinaBes avatar
Citat:

Någon typ av "krimhund" har använts. Om det är "idhund" eller "likhund" vet jag inte.
Vattendragen i Hallsberg lär vara genomsökta på ett eller annat sätt.
Citera
2017-07-02, 23:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Någon typ av "krimhund" har använts. Om det är "idhund" eller "likhund" vet jag inte.
Vattendragen i Hallsberg lär vara genomsökta på ett eller annat sätt.

Endast likhund duger vad gäller att kontrollera vattendrag och sjöar. Varken dykare eller mänskliga ögon kan heltäcka minsta vrå under ytan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in