2017-06-14, 12:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Nu väntar jag bara på rapport från nåt medium som sett honom fara nedför Niagarafallet i en tunna.
Stackars, stackars pappan. Måtte de hitta honom snart så det blir slut på galenskaperna.

Eftersom polis och Missing People ligger lågt, kan man förmoda att de sitter inne med information om P som gör att de inte aktivt letar längre.

Kan tänka mig dessa alternativ:
- att de tror att P inte lever längre
- att de tror att P undanhåller sig "frivilligt" (pga psykos)

Om polisen skulle tro att det fanns minsta lilla möjlighet att finna P levande ute i skog och mark, skulle de fortfarande göra sök. Har svårt att tro annat.

Vad gäller P:s förmodade psykos vet vi ju inte så mycket hur den yttrat sig.
Kan vara allt från att totalt ha tappat kontakten med verkligheten till att ha vissa vanföreställningar, paranoia och hallucinationer.

Utifrån vad hans pappa yttrat i press och på Facebook kan man tänka sig att P möjligen har någon slags vanföreställning med paranoida inslag. T ex detta med att pappan sagt att man inte ska fästa sig vid att han inte talar med skånsk dialekt, eller att han har sett rädd ut och tittat sig omkring enligt observationer. Och med det senaste inlägget på Facebook-gruppen "Patrik är en smart kille och det är förmodligen så här att han inte har värsta psykosen för då skulle han vara så förvirrad att han inte klarat sig många dagar."

Verkar som om något inte verkat stämma på Gotlandsresan. Man undrar ju vad. Men depression har nämnts att P hade drabbats av iaf.

Från 1177:

Citat:
Ett par veckor eller månader innan en psykos bryter ut kan du känna dig annorlunda än tidigare. Symtomen påminner mycket om de symtom man kan få vid till exempel en depression eller ett ångesttillstånd.

Citat:
Vid en vanföreställning upplever du tillvaron på ett annorlunda sätt. Andra personer har ofta svårt att tro dig ifall du berättar om dina upplevelser.
Vissa kan till exempel känna sig förföljda eller övervakade, eller att de har övernaturliga krafter och är utvalda för att göra något, kanske särskilt betydelsefullt.(......)
https://www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Psykoser/

Föräldrarna klamrar sig fast vid varje halmstrå. Vem kan klandra dom? Det är väl det föräldrar är till för?
Senast redigerad av notknapparen 2017-06-14 kl. 13:43.
Citera
2017-06-14, 14:08
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Vad jag inte riktigt fattar är det som det skrivs om psykos. Ena meningen i gruppen "hitta Patrik" så är det mamman som antar att han har fått en psykos efter att under lång tid har satt för stora krav på sig själv och har "gått in i väggen" och blivit deprimerad med psykos som följd.

I en annan mening kan man läsa att det är polisen som misstänker att han fått en psykos.

Hur kan man vara så säker på det? (Ber om ursäkt om det redan står i tråden.. hata bara ögnat..)

Den som lever med stark ångest eller den som har haft stark ångest, vet hur borta och ofokuserad man blir - att man ibland upplevs som frånvarande och paranoid.

Kan han ha haft tillgång till ångestdämpande som han har tagit under resan och sen bestämt sig för att ta en överdos på tåget och när tabletterna gjort honom dåsig så kliver han av för att "somna in"
Citera
2017-06-14, 14:13
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Varför inte fortsätta att droppa in här i tråden med diverse högst läsvärda raljeranden? Så otroligt intressant.

Har han setts med rosa paraply i Kungsör eller Köping? Nej, det har han inte. Och påstår någon detta, känn dig säker på att de flesta..... jublar om du helt enkelt tänker "men vad f-n, jag behöver inte nämna det här. Jag släpper det! Vi vet redan att Facebooktråden har vissa fåniga bidrag."

Däremot finns det vittnesmål som ses som trovärdiga från Kungsör och Köping (se mitt förra inlägg för länk*). Dock utan rosa paraply.

*
(FB) 22-årige Patrik Linfeldt från Malmö försvunnen i Hallsberg
Senast redigerad av Dumhetsmuseet 2017-06-14 kl. 14:19.
Citera
2017-06-14, 14:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Varför inte fortsätta att droppa in här i tråden med diverse högst läsvärda raljeranden? Så otroligt intressant.

Har han setts med rosa paraply i Kungsör eller Köping? Nej, det har han inte. Och påstår någon detta, känn dig säker på att de flesta..... jublar om du helt enkelt tänker "men vad f-n, jag behöver inte nämna det här. Jag släpper det! Vi vet redan att Facebooktråden har vissa fåniga bidrag."

Däremot finns det vittnesmål som ses som trovärdiga från Kungsör och Köping (se mitt förra inlägg för länk). Dock utan rosa paraply.

Senaste är att någon tror sig sett han bli omhändertagen av polisen, SAMTIDIGT som han
Befann sig på en annan plats som någon tyckte sig se honom...
Citera
2017-06-14, 14:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Magnusperfektanka
Senaste är att någon tror sig sett han bli omhändertagen av polisen, SAMTIDIGT som han

Givetvis var det inte han 😝 Förvånade?
Citera
2017-06-14, 14:25
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnusperfektanka

Det är inte det som är problemet... Människor kan se fel och de flesta vill bara väl.

Det är mer att den här tråden fylls av inlägg av människor som:
1. Vill raljera.
2. Påstår en massa saker som de inte backar upp med länkar eller ens nämner var de läst det eller hört det.

Men visst...
Citera
2017-06-14, 14:26
Avslutad
Citat:
Det är inte det som är problemet... Människor kan se fel och de flesta vill bara väl.

Det är mer att den här tråden fylls av inlägg av människor som:
1. Vill raljera.
2. Påstår en massa saker som de inte backar upp med länkar eller ens nämner var de läst det eller hört det.

Men visst...

Du är välkommen att följa tråden hitta Patrik där kommer all "fakta" ifrån.
Citera
2017-06-14, 14:36
Medlem
NinaBes avatar
Jag hoppas, att det inte är i den här "tråden" det här diskuterats -visserligen via "PM" -:"Vi som startar denna sida hade en längre Pm diskussion om Patriks tragiska försvinnande på Flashback. Vår teori blev att vi tror Patrik drunknat igenom en mycket tragisk händelse.
Därför är det bästa spåret att hitta Patrik att genomsöka närliggande vattendrag kring Hallsberg."
Länk: https://www.facebook.com/Vi-som-tror-Patrik-Linfeldt-drunknat-138795586671624/?fref=ts
Flera ur "Hitta Patrikgruppen" har anmält den nystartade gruppen och hoppas få den nedlagd!
Citera
2017-06-14, 14:47
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Jag hoppas, att det inte är i den här "tråden" det här diskuterats -visserligen via "PM" -:"Vi som startar denna sida hade en längre Pm diskussion om Patriks tragiska försvinnande på Flashback. Vår teori blev att vi tror Patrik drunknat igenom en mycket tragisk händelse.
Därför är det bästa spåret att hitta Patrik att genomsöka närliggande vattendrag kring Hallsberg."
Länk: https://www.facebook.com/Vi-som-tror-Patrik-Linfeldt-drunknat-138795586671624/?fref=ts
Flera ur "Hitta Patrikgruppen" har anmält den nystartade gruppen och hoppas få den nedlagd!

Kan man anmäla grupper för att de ska stängas ner?

Det enda som är säkert är att det går att drunkna på många olika ställen. Vilka platser tänker de på?
Citera
2017-06-14, 14:53
Medlem
CallePhilles avatar
Citat:

Däremot finns det vittnesmål som ses som trovärdiga från Kungsör och Köping (se mitt förra inlägg för länk*). Dock utan rosa paraply.

*
(FB) 22-årige Patrik Linfeldt från Malmö försvunnen i Hallsberg
Jag har inte sett det diskuteras i gruppen, utan såg en bild på en uppsatt lapp som delades på Facebook:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10212897834950890&id=15405311 12

Observera att det inte var ett, utan TVÅ rosa paraplyer Vid ett dagis i Kungsör 7 juni kl 15:00.
Bilden med efterlysningen har delats 4787 gånger, så paraplyerna verkar ha varit högst relevanta
Citera
2017-06-14, 14:59
Avslutad
Kan vara det vettigaste jag läst på länge angående Patrik.
Väldigt välskrivet.

http://www.bblat.se/orebro-lan/hallsberg/tipsen-strommar-in-om-forsvunne-patrik-men-telefonen-och-bankkontot-ar-ororda

Särskilt detta citat :
Iakttagelser som bara görs på Facebook-grupper och liknande forum, eller som enbart meddelas till massmedia, och som inte meddelas till polisen är inte till verklig nytta för de många som söker den försvunne, eller för den försvunnes anhöriga.
Citera
2017-06-14, 15:05
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Kan man anmäla grupper för att de ska stängas ner?

Det enda som är säkert är att det går att drunkna på många olika ställen. Vilka platser tänker de på?

Du kan tydligen anmäla grupper så, att de stängs ned!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in