Citat:
Ursprungligen postat av
Shpdv
Man ser hennes överkropp (delvis) när hon dansar med minsta barnet på höften, och den där jättemagen hon visat upp finns definitivt inte där.. Luften har väl gått ur henne så att säga.
Detta är på snapchat.
Hon ser den inställda rättegången, och det godkända sjukintyget som en oerhörd vinst. Jag vet inte om hon själv inser hur körd hon är. Spelet och lögnerna är allt hon har kvar. Det ger henne kickar: "undra om jag kan komma undan med det här?". Ibland undrar jag om hon är så störd att hon tror på sina egna lögner? Jag tror inte det, men ibland undrar jag hur illa det egentligen är fatt.
Jag tänker också att det finns en krock mellan det antisocial och det narcissistiska i personen. Hon vill vara en "Blondinbella" men saknar den "goda uppfostran" för att nå dit, hon söker hela tiden lyxen genom genvägarna(bedrägerier, lögner). Risken är att man hamnar på kåken, något som hon inom en snar framtid kommer att få erfara.
Vi har ett system (för att återanvända ett klassisk CH citat) som utgår från att våra medmänniskor lever upp till en viss standard. Givetvis kan man bli sjuk och en rättegång ställs in. Det är säkerligen möjligt, rent teoretiskt, att vara för sjuk för att närvara vid varje huvudförhandling resten av sitt vuxna liv.