2017-06-13, 21:34
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Tack för bra svar, jag tror jag börjar haja... Shit alltså, vilken mytoman!

Jag vet, jag kan inte låta bli att länka till mig själv, men kolla Tidslinjerna för annat göttigt: (FB) Järnabon Catrin Hedlund som bla sålde falska biljetter, fälld för bedrägeri
Citera
2017-06-13, 22:04
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shpdv
Man ser hennes överkropp (delvis) när hon dansar med minsta barnet på höften, och den där jättemagen hon visat upp finns definitivt inte där.. Luften har väl gått ur henne så att säga.
Detta är på snapchat.

Hon ser den inställda rättegången, och det godkända sjukintyget som en oerhörd vinst. Jag vet inte om hon själv inser hur körd hon är. Spelet och lögnerna är allt hon har kvar. Det ger henne kickar: "undra om jag kan komma undan med det här?". Ibland undrar jag om hon är så störd att hon tror på sina egna lögner? Jag tror inte det, men ibland undrar jag hur illa det egentligen är fatt.

Jag tänker också att det finns en krock mellan det antisocial och det narcissistiska i personen. Hon vill vara en "Blondinbella" men saknar den "goda uppfostran" för att nå dit, hon söker hela tiden lyxen genom genvägarna(bedrägerier, lögner). Risken är att man hamnar på kåken, något som hon inom en snar framtid kommer att få erfara.

Vi har ett system (för att återanvända ett klassisk CH citat) som utgår från att våra medmänniskor lever upp till en viss standard. Givetvis kan man bli sjuk och en rättegång ställs in. Det är säkerligen möjligt, rent teoretiskt, att vara för sjuk för att närvara vid varje huvudförhandling resten av sitt vuxna liv.
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2017-06-13 kl. 22:16.
Citera
2017-06-13, 22:18
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
Är med på noterna, hörrni. Ni har såklart rätt. En invändning jag har är annars att det ju skall bevisas att CH har mottagit pengarna. Vi kan se att en summa förts över till CH från ett konto, samma konto som K har betalat in till, men det är fortfarande inte samma summa som K betalat in. Den kedjan borde klargöras(?).
Tänkbart(?)scenario:

- Mamsomaten har ebb i kassan.
- Eftersom hennes eget rykte som chef står på spel använder hon dotterns namn (som redan är kört) för att begå ett bedrägeri mot Kerstin.
- Tänkte dock inte på att pengarna sattes in på hennes (Annes) eget konto.
- Catrin behövde pengar till *fyll i lämpligt ändamål*.
- Mamma som plötsligt hade massor av pengar på kontot kände sig generös och förde därför över 30 000 kr till Catrin som inte hade en aaaning om var mamman fått pengarna från (det var därför hon ringde polisen då K.s man stod utanför hennes dörr - hon var ju helt oskyldig).

Troligt? Inte värst!
Citat:
Jag vet, jag kan inte låta bli att länka till mig själv, men kolla Tidslinjerna för annat göttigt: (FB) Järnabon Catrin Hedlund som bla sålde falska biljetter, fälld för bedrägeri
Tål absolut att länka till!
(Men är det bara för mig som spoiler'na inte fungerar? )
Citera
2017-06-13, 22:20
Medlem
Kan ingen lägga upp bilderna från hennes snap?
Ser ni att hon lagt upp något, be om er kärestas telefon och fota så alla kan se
Citera
2017-06-13, 22:22
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Och vart går resan den här sommaren då?
Citat:
Ursprungligen postat av Blackeyedpea
Berätta! Var, när och framför allt med vilka pengar?

Vet inte än tyvärr.
Citera
2017-06-13, 22:24
Citat:
Ursprungligen postat av Niso
Kan ingen lägga upp bilderna från hennes snap?
Ser ni att hon lagt upp något, be om er kärestas telefon och fota så alla kan se
Nja hon kommer blocka mig om jag print screenar tyvärr
Citera
2017-06-13, 22:25
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Är med på noterna, hörrni. Ni har såklart rätt. En invändning jag har är annars att det ju skall bevisas att CH har mottagit pengarna. Vi kan se att en summa förts över till CH från ett konto, samma konto som K har betalat in till, men det är fortfarande inte samma summa som K betalat in. Den kedjan borde klargöras(?).

Ja, otvetydigt är det så, som du säger. Hade det gått rätt till hade man följt pengarna mer noggrant.
Och med lite dedikation från polisens sida hade det inte varit svårt att åtala AH.

Men man väljer att göra det lätt för sig, kan det bero på att åklagaren är förundersökningsledare?
Citera
2017-06-13, 22:26
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Och vart går resan den här sommaren då?
Kan man hoppas på USA och att hon får vända i passkontrollen?
Citera
2017-06-13, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramspuss
Nja hon kommer blocka mig om jag print screenar tyvärr

Fota skärmen med en annan telefon/kamera!
Citera
2017-06-13, 22:29
Medlem
Jarnabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Tänkbart(?)scenario:

- Mamsomaten har ebb i kassan.
- Eftersom hennes eget rykte som chef står på spel använder hon dotterns namn (som redan är kört) för att begå ett bedrägeri mot Kerstin.
- Tänkte dock inte på att pengarna sattes in på hennes (Annes) eget konto.
- Catrin behövde pengar till *fyll i lämpligt ändamål*.
- Mamma som plötsligt hade massor av pengar på kontot kände sig generös och förde därför över 30 000 kr till Catrin som inte hade en aaaning om var mamman fått pengarna från (det var därför hon ringde polisen då K.s man stod utanför hennes dörr - hon var ju helt oskyldig).

Troligt? Inte värst!

Nope, stämmer inte. K hade direktkontakt med Latrin, som stressade K att betala. Manipulativa Latrin ville ha pengarna fortast möjligt (såklart). K hade inte Swish. K och AH hade samma bank. Därav betalningen till AH:s konto.
När K förstod att hon blivit lurad av Latrin, tog hon kontakt med AH, men mötte på motstånd. AH borde i det läget ha betalt tillbaka de 10.000:- som hon ju uppenbarligen behöll... Det äpplet föll inte långt från päronträdet...
Citera
2017-06-13, 23:00
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Tänkbart(?)scenario:
Det verkar irriterande nog som att spoilerfunktionen inte fungerar nu efter fb-uppdateringen, upptäckte också det. Men länkar och länkar till bilder funkar!

(de gamla spoiler-taggningarna, alltså)
Senast redigerad av vonDunajewskan 2017-06-13 kl. 23:06. Anledning: Tillägg
Citera
2017-06-13, 23:08
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelebrateLife
CH är på Formexmässan som media - frilansare tydligen! Trodde man var tvungen att skriva för nåt för att bli det?

Det är ju inte direkt nån inredningsblogg hon har!

Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
"dock så hade de glöm att skriva att barn under 15år ej får följa med in... Så det gick ju sådär för oss. De hade iof lite info/kataloger/goodiebags uppe på presscenter där vi var och hämta ut presskortet, men annars fick man "lämna in barnen på barnpassning", det kändes sådär så det struntade vi i."

http://catrinhedlund.for.me/2017/januari/formex.html

Såg detta nu och måste kommentera eftersom det är så dumt. Ja, man måste skriva som frilans. Man ansöker om ackreditering om man är press, med pressleg eller artiklar, hon har inget av dem. Såg på hemsidan att bloggare måste visa hur många följare de har och att de är aktiva bloggare på ämnet, men det lyckas hon väl ljuga ihop, som vanligt. Hon kanske vände i dörren när hon insåg att inträdet låg på 2-300.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in