2017-06-13, 15:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Nu har den stora stygga fotbollsvärlden satt in sin kraft. I det här fallet är det MFF och en agentfirma som sätter tryck på Sirius. I nästa led är det agent och turkisk mittenklubb som sätter tryck på MFF osv.

Jag är glad att jag inte är i er situation, men MFF hamnar där också ibland.

Finns alltid en större fisk tyvärr...
Citera
2017-06-13, 15:34
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Bara som ren åskådare kan jag tänka mig att behålla Sarfo ett år, sportsligt vore det guld värt. Men klubben lär inte tänka i dom banorna.

Hmm, svårt det där eftersom ni enligt uppgifter bara får behålla hälften. Annars finns det ju ett samband mellan försäljningar och sportslig framgång. Framför allt om klubben är duktig på att återinvestera pengarna. Det ökar statusen på klubben att sälja spelare till större klubbar som lyckas. Malmö hade inte varit så framgångsrika som vi varit på senare år om vi inte sålt Zlatan, Toivonen, Rosenberg och Afonso under 00-talet.

Hade jag varit Sirius hade jag tagit 10 miljoner och försökt få till ett par klausuler på hur det går för Malmö i Europaspelet. tio miljoner på CL-gruppspel och 2,5 för Europa league samt tre miljoner om Malmö tar SM-guld.
Citera
2017-06-13, 15:40
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Finns alltid en större fisk tyvärr...

Hasan Cetinkaya var precis likadan när Malmö värvade Emil Forsberg från Sundsvall, och sedan mot Malmö när utländska klubbar började rycka i Forsberg.
Citera
2017-06-13, 15:41
Medlem
Citat:
Hmm, svårt det där eftersom ni enligt uppgifter bara får behålla hälften. Annars finns det ju ett samband mellan försäljningar och sportslig framgång. Framför allt om klubben är duktig på att återinvestera pengarna. Det ökar statusen på klubben att sälja spelare till större klubbar som lyckas. Malmö hade inte varit så framgångsrika som vi varit på senare år om vi inte sålt Zlatan, Toivonen, Rosenberg och Afonso under 00-talet.

Hade jag varit Sirius hade jag tagit 10 miljoner och försökt få till ett par klausuler på hur det går för Malmö i Europaspelet. tio miljoner på CL-gruppspel och 2,5 för Europa league samt tre miljoner om Malmö tar SM-guld.

Som sagt, det är bara på åskådarnivå. 30 ljuva matcher till.

Talas om uppemot 50% till Ghana och 10% till agent. 10 miljoner kan i praktiken betyda fyra miljoner till Sirius. Och så måste man ta in en ny spelare som troligen är en bråkdel så bra men ändå kostar något. Minuset beskriver du bra, man vill inte få en image utåt att man är svåra att göra med och sen så kanske inte Sarfo spelar alls lika inspirerat när han räknar dagarna.

Håller med om att det är klausuler som är X-faktorn. Övergångssumman är inte av symboliskt värde men känns av mindre betydelse när man vet förutsättningarna.
Citera
2017-06-13, 15:46
Avslutad
Citat:
Hasan Cetinkaya var precis likadan när Malmö värvade Emil Forsberg från Sundsvall, och sedan mot Malmö när utländska klubbar började rycka i Forsberg.

Påminn mig inte om Hassan... Han var väl inblandad i möget med Robin Olsen också?
Citera
2017-06-13, 18:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Personliga kontraktet i princip färdigt med Malmö, enligt UNT.
Får MFF verkligen diskutera kontrakt med Sarfo? "har de Sirius godkännande?
Citera
2017-06-13, 18:40
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Får MFF verkligen diskutera kontrakt med Sarfo? "har de Sirius godkännande?

Ja, det får man väl utgå ifrån då. Sirius har ju inte protesterat mot agentens uppgifter.

Annars är det ju bara för Malmö att neka till uppgifterna.
Citera
2017-06-13, 18:56
Medlem
Citat:
Ja, det får man väl utgå ifrån då. Sirius har ju inte protesterat mot agentens uppgifter.

Annars är det ju bara för Malmö att neka till uppgifterna.
Låter märkligt. Vanligtvis krävs det väl att säljande klubb accepterar ett bud innan spelaren börjar förhandla kontrakt med köpande klubb?
Citera
2017-06-13, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Låter märkligt. Vanligtvis krävs det väl att säljande klubb accepterar ett bud innan spelaren börjar förhandla kontrakt med köpande klubb?

Har förmodligen gett klartecken eftersom man vet att Sarfo vill lämna och att man är hyfsat nära i förhandlingarna trots allt.
Citera
2017-06-13, 19:03
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:

Nja, det verkar rätt vanligt att man kommer överens med spelaren först. Så verkar fallet vara med VNL nu t.ex. MU uppger att han är klar på sin hemsida efter att Benficas president varit i Manchester, Victor är i Stockholm med landslaget. Jag tror MU går ut med att en spelare är klar om man inte pratat med honom först.
Citera
2017-06-13, 19:06
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Kingsley vill stanna i Sverige och kommer inte att lämna. Han vill ha sitt svenska medborgarskap och det väger mer än allt annat. Självklart har han ett år kvar på kontraktet med Sirius, men alternativet för Sirius är att vänta ett år och inte få någonting, säger Hamasor till tidningen.
http://www.fotbolltransfers.com/site/news/79469

Ganska bra situation för Mff. Han blir nog klar snart.
Citera
2017-06-13, 19:31
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Jag tror inte det är så ovanligt att det pågår parallellt, med säljande klubbs godkännande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in