Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-10, 10:37
  #37
Medlem
Ja hon har antingen legat men honom eller så har hon tänkt tanken / velat lega med honom. Frågan är från ditt perspektiv, är dessa lika illa eller fungerar alternativ två för dig?
Citera
2017-06-11, 13:13
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asgard6
Tjenare flashback!
Min flickvän är nyss hemkommen från en studentresa i Magaluf, ni anar nog redan ungefär vad som har hänt. Hon har hört av sig (nästan) dagligen till mig och i förrgår sågs vi direkt när hon kommit hem. Hon var väldigt ärlig om allt som hade hänt och resan hade både varit bra och mindre bra.

Till problemet, tydligen så ska hon ha träffat en kille där från samma stad, de umgicks väldigt mycket ensamma och hon berättade för mig att hon gillade honom, han va trevlig osv. De ska tex ha tagit sällskap till hotellet från klubben osv. Jag vill lita på henne men samtidigt får man höra så mycket andra som varit på samma resa.

Jag kan tillägga att snubben ser bra ut. Även att flickvännen verkar vara väldigt kär i mig vilket iaf det är positivt. Jag berättade för henne att jag blev lite orolig när hon berättade att hon umgåtts så mycket ensam med sin nya "kompis", hon svarade att hon var kär i mig och aldrig skulle göra så mot mig.

Vad tror ni flashback? Hände det ingenting och vad fan ska jag med min osäkerhet?
Tacksam för ärliga svar.

1 av 3 kvinnor är otrogna generellt sett. och ca 60% av kvinnor som har pojkvän och studerar i annat land, alltså utbytesstudenter är otrogna. Kär eller inte när lusten kommer på så är det lätt hänt, speciellt med lite alkohol i kroppen.

Jag hade en fransyska som inneboende ett tag och hon hade pojkvän i Frankrike, och "studerade" ibland ihop med en skitsnygg kille.
Citera
2017-06-11, 18:00
  #39
Medlem
pelle_snusks avatar
TS - din tjej är ärlig. Att man kan vara attraherad av någon annan är naturligt. Det är bara självutnämnda alfahannar i tråden (läs osäkra småpojkar) som inte kan hantera det.

Hon väljer dig. Lita på det.
Citera
2017-06-11, 20:38
  #40
Medlem
Imirons avatar
Jag har flickvän och hade definitivt kunnat sällskapa på vägen hem eller hänga på annat icke sexuellt sätt med en nybliven bekantskap om vi klickade, var utomlands men från samma land eller stad. Nu kommer några säga här "Äh, du hade velat ligga med henne", så är svaret nej. Eller alltså, vore man singel så visst, men de flesta av oss sätter väl något värde i våra löften och vill inte svika partnern.

Är många otrogna någon gång i livet? Ja. Men jag har fått bilden av att det i hög grad gäller några av följande fall (iaf med tjejer): Notoriskt otrogna personer samt personer i förhållanden som blivit väldigt gamla och på många sätt dysfunktionella men hålls samman av barn eller bostadslån. Så om tjejen är en person man kan lita på och inte verkar tillhöra den notoriskt otrogna sorten och ert förhållande i övrigt är bra, så ja, då är det nog lugnt.

Män är lite lurigare. De är väldigt känsliga för att med alkohol i kroppen hamna med en person som vill knulla med dem och är redo att anstränga sig för det. Då är många män torsk.
Citera
2017-06-11, 23:39
  #41
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Jag har flickvän och hade definitivt kunnat sällskapa på vägen hem eller hänga på annat icke sexuellt sätt med en nybliven bekantskap om vi klickade, var utomlands men från samma land eller stad. Nu kommer några säga här "Äh, du hade velat ligga med henne", så är svaret nej. Eller alltså, vore man singel så visst, men de flesta av oss sätter väl något värde i våra löften och vill inte svika partnern.

Är många otrogna någon gång i livet? Ja. Men jag har fått bilden av att det i hög grad gäller några av följande fall (iaf med tjejer): Notoriskt otrogna personer samt personer i förhållanden som blivit väldigt gamla och på många sätt dysfunktionella men hålls samman av barn eller bostadslån. Så om tjejen är en person man kan lita på och inte verkar tillhöra den notoriskt otrogna sorten och ert förhållande i övrigt är bra, så ja, då är det nog lugnt.

Män är lite lurigare. De är väldigt känsliga för att med alkohol i kroppen hamna med en person som vill knulla med dem och är redo att anstränga sig för det. Då är många män torsk.

Väldigt många sanningar i detta inlägg!

En mig närstående - och mycket moralisk - person som jag aktar högt (nej, inte min partner) sa en gång när vi talade om saken att hon tror att det är bra för en själv och ens förhållande att bli lite småförälskad ibland, exempelvis på en konferens. Med det menade hon att man träffar nån som det klickar lite extra med och som man hänger och pratar med och känner en positiv energi emellan sig. Jag skulle kunna tänka mig att använda uttrycket mikroförälskelse.

Man går bara inte över några gränser som gör att man kommer hem med dåligt samvete (För mig skulle den gränsen gå redan vid nån slags lättare hångel och jag väntar mig förstås samma av min partner).

Då kommer man hem med lite lagom ny energi och lite positiv egoboost som bara är till fördel i förhållandet.

Jag tänker att den här tjejen kanske fick sån positiv energi av att vara med den där killen. Det är en del av livet, inte minst när man är ung. Är kärleken mellan henne och trådstartaren tillräckligt stark är det ingen fara: Så snart hon är hemma med honom igen kommer hon att känna att det är han som gäller.

Däremot kan jag känna en tveksamhet kring att berätta sånt här. Jag vill i varje fall inte veta om min partner upplever nåt sånt här.
Citera
2017-06-12, 20:17
  #42
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Tvärtom. Många vill avbörda sig skuld och tror att dom gör det bäst om dom berättar/erkänner.

Hon vill väl ha straff (omedvetet).

Råd skit i det. Glöm allt (men tro inte på henne). Be henne stryka alla foton av snubben. Liten markering. Som ni bara kan bli nöjda över - båda två.

Exakt. Många tjejer berättar bara en portion av det som hänt och tror sig då ha berättat hela sanningen. Trots att undanhållandet av hela historien i praktiken innebär att de ljuger så rationaliserar de till att det är sanningen, eftersom den [del] de berättar faktiskt inträffat.

Faktum är att de rationaliserar så hårt att de till slut sjävla tror på att det är sanningen. Det är en slags förträngningsmekanism.

Så du TS kommer aldrig få det mer rakt i ansiktet att hon knullat någon annan. De flesta har det inte i sig att säga dom orden.
Citera
2017-06-12, 20:19
  #43
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Väldigt många sanningar i detta inlägg!

En mig närstående - och mycket moralisk - person som jag aktar högt (nej, inte min partner) sa en gång när vi talade om saken att hon tror att det är bra för en själv och ens förhållande att bli lite småförälskad ibland, exempelvis på en konferens. Med det menade hon att man träffar nån som det klickar lite extra med och som man hänger och pratar med och känner en positiv energi emellan sig. Jag skulle kunna tänka mig att använda uttrycket mikroförälskelse.

Man går bara inte över några gränser som gör att man kommer hem med dåligt samvete (För mig skulle den gränsen gå redan vid nån slags lättare hångel och jag väntar mig förstås samma av min partner).

Då kommer man hem med lite lagom ny energi och lite positiv egoboost som bara är till fördel i förhållandet.

Jag tänker att den här tjejen kanske fick sån positiv energi av att vara med den där killen. Det är en del av livet, inte minst när man är ung. Är kärleken mellan henne och trådstartaren tillräckligt stark är det ingen fara: Så snart hon är hemma med honom igen kommer hon att känna att det är han som gäller.

Däremot kan jag känna en tveksamhet kring att berätta sånt här. Jag vill i varje fall inte veta om min partner upplever nåt sånt här.

Jag har sett dig skriva i tidigare trådar, jag har extremt svårt att tro att du är över 50 bast som du påstår. Tja, om du nu inte är en cuckold som försöker lära unga killar att vara det med.

Varför vill du lära unga människor att ta skit och lögner? Förstår ärligt talat inte vad som driver dig.
__________________
Senast redigerad av NietzschesHorse 2017-06-12 kl. 20:21.
Citera
2017-06-12, 20:22
  #44
Medlem
Hon har knullat med killen. Vill du ha henna kvar? Nej, just det. Dumpa ludret och lev vidare.
Citera
2017-06-12, 20:29
  #45
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anselm86
Säger väl rätt mycket om dej som person om du inte vill att din respektive skall kunna roa sej på egen hand... Jobba med självförtroendet så kan du uppskatta ett förhållande mer.

Har inget med självförtroende att göra. Utan om självrespekt och med att lägga ihop 1 och 1. Så drop the bullshit.
Dåligt självförtroende hade varit om han nojat innan resan, varit kontrollerande, överdrivit svartsjuk. Vilket han ju inte vart. Han kanske till och med varit för chill, för lite svartsjuk och därav hennes beteende. För jo det finns de personer som är otrogna av den anledningen med.

Försök inte vrida det till att handla om den bestulna istället för tjuven: "om du har gott självförtroende låter du mig åka till Red Light District älskling. Ensam förstås...nä varför ska du följa med? Litar du inte på mig? "
__________________
Senast redigerad av NietzschesHorse 2017-06-12 kl. 20:33.
Citera
2017-06-13, 01:43
  #46
Medlem
vare sig dom knullat eller inte spelar ingen roll även om det är troligt. tjejen är inte kär i dig om hon åker till magaluf och umgås med en kille. en tjej som är kär i en kille vill ha honom exklusivt och visar det. hon testar dig nu med att visa dig kärlek även fast hon visat att hon inte är din för att se om du har några bollar. Hon dumpar dig snart eller fortsätter visa att hon inte är din tills du dumpar henne. det är upp till dig om du vill få såret mer upprivet. lyssna på min länk så får du mer insyn om hur en hälsosam relation ser ut
Citera
2017-06-13, 12:27
  #47
Medlem
Jofs avatar
Ja, nu börjar svaren bli mer realistiska. Var lite dumheter i början. Vad säger TS om detta mån tro.
Citera
2017-06-13, 12:45
  #48
Medlem
Jag satsar mina pengar på att hon inte riktigt berättat allt. Till exempel att dom har haft sex.
Lustigt att det var en attraktiv kille hon blev så bra kompis med och väljer att hänga själv med honom istället för till exempel en ful tjej som är med och hänger med samma gäng som din flickvän åkte dit med.

Självklart har hon varit otrogen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback