Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-06-13, 12:48
  #49
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Ja, nu börjar svaren bli mer realistiska. Var lite dumheter i början. Vad säger TS om detta mån tro.
Realistiska? För vem då, dig?
Du som svarade mig i början av tråden som att jag var ts som bad om råd.

En majoritet av killarna på FB skriker "lämna, dra, gör slut", så fort de kan fantisera ihop minsta lilla som skulle kunna tyda på otrohet.

Jag har väldigt svårt att se någon anledning till att hon skulle berätta något överhuvudtasget, om hon varit otrogen och ville dölja detta. Nog för att det finns korkade brudar, men såå korkade är det nog få som är.

Trodde det var ni killar som var logiska och rationella?
Citera
2017-06-13, 20:08
  #50
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Realistiska? För vem då, dig?
Du som svarade mig i början av tråden som att jag var ts som bad om råd.

En majoritet av killarna på FB skriker "lämna, dra, gör slut", så fort de kan fantisera ihop minsta lilla som skulle kunna tyda på otrohet.

Jag har väldigt svårt att se någon anledning till att hon skulle berätta något överhuvudtasget, om hon varit otrogen och ville dölja detta. Nog för att det finns korkade brudar, men såå korkade är det nog få som är.

Trodde det var ni killar som var logiska och rationella?

Lägg ner.

En historia som berättats tusen gånger om i olika versioner och i alla fall jag känner till, eller hört om, så har tjejen (eller killen) på något sätt varit otrogen.

Vi får väl se vilka som har rätt. Tyvärr kommer du nog att ha fel.
Citera
2017-06-13, 20:33
  #51
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NietzschesHorse
Lägg ner.

En historia som berättats tusen gånger om i olika versioner och i alla fall jag känner till, eller hört om, så har tjejen (eller killen) på något sätt varit otrogen.

Vi får väl se vilka som har rätt. Tyvärr kommer du nog att ha fel.

Ja, tyvärr är det nog så. Vi får kanske höra TS rapportera. Kanske han heller tiger...
Citera
2017-06-13, 22:22
  #52
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NietzschesHorse
Lägg ner.

En historia som berättats tusen gånger om i olika versioner och i alla fall jag känner till, eller hört om, så har tjejen (eller killen) på något sätt varit otrogen.

Vi får väl se vilka som har rätt. Tyvärr kommer du nog att ha fel.
Tillit är inget för dig, antar jag.
Citera
2017-06-13, 22:26
  #53
Medlem
twoeggss avatar
Om de knullat så borde väl en naturlig reaktion från henne vara att inte berätta något för dig. Eller hur?
Citera
2017-06-13, 23:27
  #54
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NietzschesHorse
Jag har sett dig skriva i tidigare trådar, jag har extremt svårt att tro att du är över 50 bast som du påstår. Tja, om du nu inte är en cuckold som försöker lära unga killar att vara det med.

Varför vill du lära unga människor att ta skit och lögner? Förstår ärligt talat inte vad som driver dig.

Jag har väl inte påstått att jag är över 50? Över 40.

Var har jag skrivit att jag tycker att man ska acceptera skit och lögner? Projicera inte din egen misogyni och personliga problem på mig tack? Och en sak kan jag lova dig: Dessa unga grabbar kommer att få det jävligt mycket svårare i sina relationer om de försöker följa dina råd och din människosyn. De kan möjligen funka om de träffar en svag, rädd tjej med dålig självkänsla som de kan bryta ner.

När killar/män som är osäkra och har problem i en relation skriver här kommer alltid ett gäng med folk som du och ska tala om för dem att tjejer är horor och totalt opålitliga etc etc etc. Det är möjligt att ni på något plan intalar er själva att ni vill hjälpa dem. Men det ni skriver låter mest bara som egenterapi: Pysa ut hatet och frustrationen som håller på att förtära er inifrån. Om det inte redan har gjort det.
Citera
2017-06-13, 23:43
  #55
Medlem
ReiseReises avatar
Studentresa I Magaluf? What the actual fuck? Magaluf åker man till om man ska dricka och knulla och inget annat. Kan förstå din oro TS, men som andra sagt så har du ju inget val än att lita på henne, hur känns kemin mellan er? Har ni varit ihop länge?

Jag tror dock att alla får en känsla av otrohet när deras partner åker någonstans, framförallt utomlands, oavsett land, plats eller eran relationsförhållande.
Citera
2017-06-14, 11:29
  #56
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag har väl inte påstått att jag är över 50? Över 40.

Var har jag skrivit att jag tycker att man ska acceptera skit och lögner? Projicera inte din egen misogyni och personliga problem på mig tack? Och en sak kan jag lova dig: Dessa unga grabbar kommer att få det jävligt mycket svårare i sina relationer om de försöker följa dina råd och din människosyn. De kan möjligen funka om de träffar en svag, rädd tjej med dålig självkänsla som de kan bryta ner.

När killar/män som är osäkra och har problem i en relation skriver här kommer alltid ett gäng med folk som du och ska tala om för dem att tjejer är horor och totalt opålitliga etc etc etc. Det är möjligt att ni på något plan intalar er själva att ni vill hjälpa dem. Men det ni skriver låter mest bara som egenterapi: Pysa ut hatet och frustrationen som håller på att förtära er inifrån. Om det inte redan har gjort det.

Nu blev det mycket projicering här. Det är lustigt att du tror att jag skriver som jag gör för att jag "hatar" på någon, eller att du blandar ihop mig med de som kallar människor horor och slynor.
Jag kan då stolt säga att jag hellre "hatar" än öser ur mig falska förhoppningar och präktiga kärleksbombningar, om det jag skriver är hat i dina ögon.

Min inställning är helt enkelt att sådana här killar ska lära sig se verkligheten och naturen för vad den är, på gott och ont. Det är ofta verkligheten överträffar dikten, och jag har tillräcklig erfarenhet av relationer för att känna till värre historier än denna. Det här är ingenting jämfört.

För vissa som du, finns inte detta och du tror det bästa om människor även när allting talar för att exempelvis tjejen haft ett semesterknull. Sådana här flirtar är vanligt förekommande och alla tecken tyder på det, vi utan känslomässiga band till tjejen kan se klarare på situationen, för givetvis vill man lita på den man älskar och jag och säkert många med mig hade kanske gjort det i en sån situation. Du vantolkar denna nykterhet som "misogyni". Vad vet jag.

Du blandar ihop naivitet med välvilja och pratar med mig om frustration? Det verkar som att det kanske är ett sätt för dig att hantera att verkligheten innehåller en hel del hemskheter som man får lära sig hantera - inte blunda för. På så sätt kan man leva ett rikare och lyckligare liv. Med mindre frustration och hat för att använda dina egna ord.

Jag däremot tror inte det värsta om människor - vilket är din uppfattning om mig. Att gå runt och vara kärleksnaiv gör dock mer ont än gott i längden, och att flertalet skribenter här slår på varningslampan för Magalufresor och en "snygg killkompis" tjejen träffade där beror helt enkelt på sunt djävla förnuft och erfarenhet. Det vet du om 40 eller 50 bast. Så min uppfattning är tvärtom att det är dina skygglappar i slutändan som förhindrar någon att få en varaktig kärleksrelation med en partner som är öppen och tillitsfull, lojal och trogen.

Må väl
__________________
Senast redigerad av NietzschesHorse 2017-06-14 kl. 11:34.
Citera
2017-06-14, 16:22
  #57
Medlem
tuggishs avatar
Låter inte som att hon varit otrogen om hon ringer dig varje dag och uppträder kärleksfullt.

Tänker mig att ett mer troligt scenario vid otrohet hade varit att hon skitit i livet i Sverige och gått loss där nere. Alltså gått in i partybubblan och inte tänkt på sin pojkvän. Sen när hon kommer hem så känns något fel. Det hade varit mer klassiskt.

Är ganska många osäkra "alfahannar" som skriver i tråden också. De vet inte ett skit om ert förhållande. Gå på din magkänsla ang flickvännen. Hon kan ju lika väl INTE varit otrogen bara för att hon varit på Magaluf. Hon är ju fan under 20 år om hon gör en studentresa, det är då man åker till sånna ställen.
Citera
2017-06-22, 13:47
  #58
Avstängd
moluskens avatar
Jag skulle personligen vara helt ärlig vad jag tycker och sätta en gräns! hon kommer aldrig respektera dig annars. Det kan vara jobbigt och du kan riskera att få henne arg men jag tycker att sånt måste göras.
Citera
2017-06-22, 17:21
  #59
Medlem
Arasones avatar
Vore kul om TS kunde uppdatera oss med resultat!
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback