2017-06-12, 04:13
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Bilder och mer bilder, var pratar de teknik och svarar på frågor?

Du har fått massor med länkar till sådant, eller vad tror du pdfen om regoliten egentligen är? Det är ett svar på funderingar kring markens beskaffenhet på månen, och det är bara toppen på isberget. Folk här har länkat till hur mycket information som helst, men av någon anledning verkar det inte bra nog för dig.

Kan du inte försöka formulera vad NASA vore tvungna att göra för att du skall kunna tro på att de var där. Senast ikväll skrev ConnyKlasson ett inlägg med sju olika typer av evidens, men du tycks knappt ens reagera på ett enda av dem.
Citera
2017-06-12, 04:37
Medlem
Här är bilder från Chang 3

http://planetary.s3.amazonaws.com/data/change3/pcam.html
http://planetary.s3.amazonaws.com/data/change3/tcam.html

Projektet Chang 2 skall tydligen ha kostat c.a. 1 miljard kronor. Inte speciellt dyrt
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2017-06-12 kl. 04:50.
Citera
2017-06-12, 07:30
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Behöver jag inte, testet är tillräckligt. Att du inte förstår det handlar isåfall om kunskapsbrister i området
Det är du som står för bristerna. Alla förhållanden måste återskapas, om man vill ha exakt samma resultat.
Citera
2017-06-12, 07:37
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Och det här går att återskapa, lätt till och med men det gäller ju också att inse vad för typ av parametrar som påverkar
Visa att parametrar som sanddjup, sandtyp, gravitation, strålning, skillnad mellan manuellt, med syfte att få ett tydligt avtryck, och maskinellt nedtrampad stövel inte påverkar så att resultatet blir exakt lika.
Citera
2017-06-12, 07:44
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Mythbusters visade att de inte lyckades få skarpt avtryck, där är ett motbevis.
Det hade det varit om de hade återskapat samma förhållande som på månen.

Citat:
Det är också omöjligt att få skarpt avtryck om man utan något som binder gruset.
Bevisa det.
Citera
2017-06-12, 08:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Dokumentet skapades 1971? är det korrekt

Nej jag blandade ihop datumen.
Dokumentet skrevs och publicerades 1977
År 2001 återpublicerade NASA dokumentet och än idag finns det tillgängligt i pdf-format på deras ftp.
Citera
2017-06-12, 10:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Troligen vill skattebetalare veta vad de lägger pengar på och om de lyckas med något. Det är pentagon och FED som är svarta hål, ingen vet vad de gör med alla pengar

Att du inte förstår eller inte ens försöker söka är inte samma sak som att "ingen vet vad de gör med alla pengar".. Har du tittat på NASAs hemsida? Där finns en hel del om budgeten (minst sagt). För 2018's budget finns redan:

Remarks by Acting Administrator Robert Lightfoot on the FY 2018 Budget Release (54 KB PDF)
NASA Acting Administrator Statement on FY 2018 Budget Proposal (Press release)
FY 2018 Budget Estimates (20 MB PDF)
FY 2018 Agency Fact Sheet (321 KB PDF)
FY 2018 Mission Fact Sheets (233 KB PDF)
CFO Presentation to Media, May 23, 2017 (4 MB PDF)
FY 2018 Budget Proposal and Virtual Tour Videos
FY 2018 Federal Budget Proposal (at whitehouse.gov)
FY 2018 Budget Blueprint (released March 16, 2017)
White House Budget Blueprint
News Release: NASA Acting Administrator Statement on Fiscal Year 2018 Budget Proposal
FY 2018 Volume of Integrated Performance

Backar man och tittar på tidigare år (t.ex. 2016) finns det även ett maffigt dokument som heter
FY 2016 Agency Financial Report (25 MB PDF)
Dvs en finansiell årsredovisning på närmare 200 sidor...

Fast nu kommer du väl börja gnälla om att det inte går att spåra till exakt vilken blyertspenna nån förvirrad cent användes..
Citera
2017-06-12, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej jag blandade ihop datumen.
Dokumentet skrevs och publicerades 1977
År 2001 återpublicerade NASA dokumentet och än idag finns det tillgängligt i pdf-format på deras ftp.
Ok, det är fortfarande ett gammalt dokument
Citera
2017-06-12, 13:10
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ok, det är fortfarande ett gammalt dokument

Och? Det är från 1977 men NASA återpublicerade det 2001 och har det än idag till allmän nedladdning. Alltså står de fortfarande för allt som står däri.
Citera
2017-06-12, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det hade det varit om de hade återskapat samma förhållande som på månen.

Bevisa det.

Här är bilderna från chinas resa, kommer jag ihåg rätt skall det finnas många fler bilder men när jag sökte igår verkade det som en sajt låg nere där det tidigare funnits

http://planetary.s3.amazonaws.com/data/change3/pcam.html
http://planetary.s3.amazonaws.com/data/change3/tcam.html

Deras bil skall tydligen väga 140 kg och även om jag inte grävt där om resan är äkta eller inte så ser bilderna mer trovärdiga ut. Månens yta är lite dunig vilket är mer logiskt, även de flesta stenar verkar vara "skitiga", alltså att det fastnat lite väldigt fint damm på dem i springor eller på ytor där vinkeln inte är för stor så sanden rinner av.
Spåren av rovern är ytliga, på månen väger den strax över 20 kg och har troligen bara gått igenom det översta duniga lagret.

Det är också olika ljus på olika serier, det tror jag har och göra med att kameran själv behöver avgöra hur mycket ljus den skall släppa in vilket är ganska svårt för en kamera att avgöra själv.
Citera
2017-06-12, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brokigare
Jag vet inte om det går att genomföra, men jag vet att det inte genomfördes med Apollofarkosterna.
Att det tar ca 70 år är för att då har de flesta hunnit dö ut som levt med denna föreställning.

Ok, du har alltså Ingen Aning om det Går att genomföra på det sätt det beskrivits för du inte har kontrollerat tillgänglig data Men du är Övertygad om att det Inte gjorts?

Detta min vän, Detta är vad vi normala kallar Tro, religion alltså, och skall Inte förväxlas med vetenskap!
Citera
2017-06-12, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Och hur vet du det?

Kineserna har ju landat på månen och sänt tillbaka bilder, vilka verkar vara väldigt lika.

https://www.youtube.com/watch?v=Z1IncRZ9BiE

En stor skillnad enligt mig är att bilderna från Kinas resa har mycket mer stenar på marken. Bilderna från apollo, där saknas stenar nästa helt vad jag kan se
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2017-06-12 kl. 14:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in