Citat:
Ja, hon vill spela på sin yrkesroll som utbildad. Att det sen faller platt till marken kanske hon även själv inser, vem vet? Kan vara så att hon är desperat och tar till alla metoder hon kan. Ibland säger hon "Förstår du?" när hon har avslutat en mening. Detta är ett sätt att bryta ned den hon talar med.Tror också det. Kanske hon använder sig av det som hon inom yrket som socialassistent blev bemött av när hon kom med påståenden till sina klienter. Säkert fick hon sådana svar i sitt dagliga arbete med svåra fall att lösa som hon nu tycker passar att svara med.
Vad avser föräldrarnas attityd till att inte sälja sommarhuset till JM så tror jag att föräldrarna absolut inte ville få huset omgjort till ett företag liknande det hon redan hade startat. De ville inte att deras grannar boende runt sommarhuset skulle få uppleva något liknande de klagomål som grannarna i Brf hade påtalat där JM bodde och den lägenheten ägdes av pappa GM och han hade säkerligen fått höra kanske både det ena och det andra.
Den som säljer Granliden framöver, om det ska säljas bör nog se till att ha fri prövningsrätt inför försäljningen.
Vad avser föräldrarnas attityd till att inte sälja sommarhuset till JM så tror jag att föräldrarna absolut inte ville få huset omgjort till ett företag liknande det hon redan hade startat. De ville inte att deras grannar boende runt sommarhuset skulle få uppleva något liknande de klagomål som grannarna i Brf hade påtalat där JM bodde och den lägenheten ägdes av pappa GM och han hade säkerligen fått höra kanske både det ena och det andra.
Den som säljer Granliden framöver, om det ska säljas bör nog se till att ha fri prövningsrätt inför försäljningen.
När hon pratade om hur överjaget spelade med underjaget eller vad hon sa så vart det ju bara helt substanslöst. Hon tror helt enkelt att folk inte har koll på sådana termer och därför blir osäkra när hon börjar prata med "svåra" ord.
...sen sa hon ju naturligtvis "Ni har tutat i mina barn att jag är en mördare". Jag skrev fel förut. Rätt ska vara rätt.