Citat:
[/spoiler]Att hon passerat under radarn är nog en sanning med modifikation. Hon kanske inte har begått något mord tidigare (det är i vart fall något oklart) men annars verkar hon ha upplevts som skrupelfri och med egenintresset och penningbegäret som främsta kännetecken.
Psykopati, ADHD samt vad i övrigt är: personliga egenskaper, ett mångårigt psykofarmakabruk och ett accelererande alkoholintag, borde räcka ett tag.
Övergrepp och annat i den vägen tror jag är något hon vid behov använder sig av. - "Hårryckningen" synes mer vara ett led i den dagliga skönhetsvården - som säkert även den kan ha gått till överdrift och till slut resulterat i att hon såg ut som en plockad höna och tvingades tatuera sig (ögonbrynshår har en tendens att växa ut fläckvis).
Psykopati, ADHD samt vad i övrigt är: personliga egenskaper, ett mångårigt psykofarmakabruk och ett accelererande alkoholintag, borde räcka ett tag.
Övergrepp och annat i den vägen tror jag är något hon vid behov använder sig av. - "Hårryckningen" synes mer vara ett led i den dagliga skönhetsvården - som säkert även den kan ha gått till överdrift och till slut resulterat i att hon såg ut som en plockad höna och tvingades tatuera sig (ögonbrynshår har en tendens att växa ut fläckvis).
Radar
När jag skrev om "radarn" tänkte jag närmast på rättssystemet och lite på sociala myndigheter. DB synades när han var liten och JM uppmärksammades. När JB dömdes "konstaterades" i samband med domen att lite "föräldraskap" inte skulle skada (avsiktlig underdrift). JM verkar ha fått ha så många fosterbarn som hon bara velat. Det är ju fortfarande en gåta att motviljan mot att lyfta på stenar när Aki mördats var så stor. Det ställer polisen som hånade ekuriren för att dom skrev om JMs sex med "sina ensamkommande pojkar" i en speciell dager. Till och med när Göran mördas och Anki säger att det är min dotter som ligger bakom det här så griper dom Anki.
"Hårspåret"
Vi kommer nog inte så mycket längre där, men jag uppfattade ändå Ankis ordval som om det handlade om en fastställd diagnos (TTM), "sedan fritids".