2017-06-09, 17:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Det är inget bevis för att de 19 utpekade fanns med på planen.
Inte om det var en statlig coverup med flygbolagen inblandade - annars är det bevis, flygbolagen får inte flyga utan en exakt förteckning över ombordstigna.

Citat:
Gjorde man? Hur visste man att det var just deras DNA?
DNA är ju unikt per person - det är liksom själva vitsen med att använda det för identifiering. Hur man hittade just deras DNA att jämföra med vet jag inte men jag antar att man sökte id eras bostäder, bilar etc.

Citat:
Det är du som påstår att det inte fanns några övervakningskameror på de tre flygplatserna. Utom en, utan time stamp, på Dulles. Och en på en i en liten avkrok, Portland, Maine.
Nej det är inte jag som påstår, jag har visat källor för vilka som påstår det.
Och nej, det fanns inte bara en kamera i Dulles - det var en jäkla massa om jag inte missminner mig..

Citat:
Du håller inte med om att övervakningskameror fanns utplacerade på i princip alla amerikanska trafikflygplatset redan mitten av 80-talet? Eftersom frånvaron av sådana är en anomali bör vi nog få se bevis för att så verkligen var fallet.
Du har fått källor.

Citat:
Vi kanske ska börja med att fråga presidentens lillebror, Marvin Bush?
Det tycker jag du ska göra, det blir lite omväxling för dig att agera handfast.
Varför du ska fråga just Marwin Bush övergår dock mitt förstånd. Han avgick ur styrelsen för Securacom/Stratasec ett år innan 9-11 och sålde då även hela sitt aktieinnehav i bolaget.

Citat:
Du har endast presenterat att Dulles och Logan hade dålig säkerhet, inte att de saknade övervakningskameror.
Dulles saknade ju inte kameror, jag har t.o.m. länkat till filmen.

Citat:
Jag känner inte någon i den rörelsen och jag personligen tror som sagt att det det verkligen var ca 19 araber som bordade flygplanen där och då samt att det verkligen Flight 77 som kraschade in i Pentagon. Det jag reagerar på är att det fortfarande, snart 16 år senare fortfarande inte har presenterats några övertygande bevis för att det verkligen var de 19 påstådda kaparna som fanns i respektive plan, än mindre kapade dem och allra minst flög dem på de sätt som framkommit. Likadant med Pentagon, inga bevis där heller.
Hur kan man enligt dig bevisa det om det inte fanns kameror (med timestamp). Och varför skulle du lita på kameror med timestamp om du misstror "allt annat" som myndigheterna presenterat?

Citat:
Du ger dig inte. Vilket i sig bara förstärker intrycket av att du är oförmögen att känna skam. Du vet mycket väl vad jag menar med David Icke = alla de vansinniga teorier om antigravitationsvapen och liknande som du hela tiden anför som skäl till att inte testa för sekundära explosioner och tecken på kontrollerad demolering.
Vadå "ger mig"? Jag pekade på att David Icke är den enda källa som påstår att det fanns kameror på Newark! Om du tar det som ett personligt påhopp så får du nog fundera på varför.

Citat:
Att undersöka rasmassorna för tecken på sprängmedel/termit är fortfarande ett standardförfarande.

Är det? Enligt vem? När har man exempelvis undersökt rasmassor för termit tidigare?

Citat:
Antigravitation och andra minst sagt vansinniga alternativ däremot, drar du därmed fram gång på gång så att helt rimliga krav på tester för CD ska framstå som mindre rimliga, eller till och med vansinniga.
Varför du ser dig själv och just dina teorier som troligare än KlokOchSnygg och andras idéer kan nog bara du själv förklara.. Tills dess kommer jag fortsätta dra fram dessa teorier då de enligt mig inte är ett dugg mindre otroliga än att byggnaderna skulle rivits med termit...

Citat:
Du har inte upplevd skam på din repertoar. Du vet inte vad det är.
Tack för diagnosen..
Citera
2017-06-09, 17:18
Medlem
Citat:
Känner du någon som INTE tycker att WTC-7's kollaps ser ut som en klassisk CD?

Bra, då väntar jag fortfarande på att du presenterar något av de skäl NIST anger för att "utesluta" varje form av termit, varje form av sprängmedel eller andra tecken på CD. Börja med termit och börja gärna med det du själv tycker känns mest övertygande.

Jag har frågat dig det här ett antal gånger nu. På tal om stolle ...

1. Det var många som initialt tyckte det hela liknade en avsiktlig CD, men som efter noggrannare studie insåg att en CD inte var orsaken.

2. Jag och andra har många gånger redan presenterat det du efterfrågar, vänligen kräv inte att vi ska agera papegojor år dig när svaren redan finns i tråden, multipla gånger....
Citera
2017-06-09, 17:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
1. Det var många som initialt tyckte det hela liknade en avsiktlig CD, men som efter noggrannare studie insåg att en CD inte var orsaken.

2. Jag och andra har många gånger redan presenterat det du efterfrågar, vänligen kräv inte att vi ska agera papegojor år dig när svaren redan finns i tråden, multipla gånger....
Nej, du har inte i vår diskussion presenterat något av de skäl som NIST anger och som du tycker känns övertygande. Har du gjort det längre bak tråden får du nog länka dit. Om det känns enklare för dig.

Gör det, eller håll käften.
Citera
2017-06-10, 02:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Inte om det var en statlig coverup med flygbolagen inblandade - annars är det bevis, flygbolagen får inte flyga utan en exakt förteckning över ombordstigna.
Ja, alternativet till den officiella konspirationsteorin är att dåden utgjorde en s.k. SCAD - State Crime Against Democracy. Det må vara en LIHOP eller en MIHOP.

Så, ja, självklart förutsätter det en statlig cover up. 53% av amerikanerna litar inte på staten när det kommer till 9/11 (sist jag kollade). En promille av en promille av dessa i sin tur, tror att det var rymdödlor som låg bakom.

Citat:
DNA är ju unikt per person - det är liksom själva vitsen med att använda det för identifiering. Hur man hittade just deras DNA att jämföra med vet jag inte men jag antar att man sökte id eras bostäder, bilar etc.
Det är ett ofta framfört klagomål, ja. Att allmänheten inte vet hur och i så fall vilka som har identifierats. 2009 påstår FBI att man har identifierat 13 av de 19 kaparna, flertalet, in a process of elimination. Dvs, DNA't i fråga går inte matcha med någon av offren vilket ger att det måste tillhöra kaparna. Hur många och i så fall vilka som har identifierats som individer/personer hittar jag inget om.

Här har du färska upplysningar?

Citat:
Nej det är inte jag som påstår, jag har visat källor för vilka som påstår det.
Har du kollat upp om de källorna är tillförlitliga?

Citat:
Och nej, det fanns inte bara en kamera i Dulles - det var en jäkla massa om jag inte missminner mig..
EN kamera vid incheckningen och som kaparna påstås ha passerat den dagen. Inga kameror vid entrén, lobbyn, cafeteria, etc?

Citat:
Du har fått källor.
Nej, jag har fått text där någon säger att någon säger något. Har du inget bättre?

Citat:
Det tycker jag du ska göra, det blir lite omväxling för dig att agera handfast.
Som sagt, jag skiter fullständigt i vad du tycker att jag ska göra. Frågan är fortfarande varför materialet fortfarande, 16 år senare, inte är tillgängligt för en undrande allmänhet.

Citat:
Varför du ska fråga just Marwin Bush övergår dock mitt förstånd. Han avgick ur styrelsen för Securacom/Stratasec ett år innan 9-11 och sålde då även hela sitt aktieinnehav i bolaget.
Det var fortfarande kontrollerat av Bush-klanen 2001 i form av Wirt D. Walker III. Sedan hittar jag inget om Marwin hade kvar sin styrelseplats i Kuwam som ju finansierade uppstarten av Securacom/Stratesec.

Vet du?

Citat:
Dulles saknade ju inte kameror, jag har t.o.m. länkat till filmen.
EN kamera utan tidsangivelser, ja. Var fanns alla andra kameror?

Citat:
Hur kan man enligt dig bevisa det om det inte fanns kameror (med timestamp). Och varför skulle du lita på kameror med timestamp om du misstror "allt annat" som myndigheterna presenterat?
Man presenterar t.ex. en edsvuren försäkran från den person/de personer som hade ansvaret för säkerheten på flygplatsen, inklusive eventuella övervakningskameror.

Citat:
Vadå "ger mig"? Jag pekade på att David Icke är den enda källa som påstår att det fanns kameror på Newark! Om du tar det som ett personligt påhopp så får du nog fundera på varför.
Nej, du använder dig av ett billigt retoriskt trick, där du gång på gång jämställer legitima frågor om de olika utredningarna av 9/11 med tron på utomjordiska ödlor som styr världen.

Gång på gång.

Citat:
Är det? Enligt vem? När har man exempelvis undersökt rasmassor för termit tidigare?
N.F.P.A. 921 (2001 Edition) 19.4.8.2.6 – Extremism …. It reads:

“Extremism-motivated fire setting is committed to further a social, political, or religious cause. Fires have been used as a weapon of social protest since revolutions first began. Extremist fire setters may work in groups or as individuals.Also, due to planning aspects and the selection of their targets, extremist fire setters generally have a great degree of organization, as reflected in their use of more elaborate ignition or incendiary devices. Subcategories of extremist fire setting are identified as follows (a) Terrorism. The targets set by terrorists may appear to be at random; however, target locations are generally selected with some degree of political or economic significance. Political targets generally include government offices, newspapers, universities, political party headquarters, and military or law enforcement installations. Political terrorists may also target diverse properties such as animal research facilities or abortion clinics. Economic targets may include business offices,
distribution facilities of utility providers, banks, or companies thought to have an adverse impact on the environments. Fires or explosions become a means of creation confusion fear, or anarchy. THE TERRORIST MAY INCLUDE FIRE AS A VARIETY OF WEAPONS, ALONG WITH EXPLOSIVES, USED IN FURTHERING HIS OR HER GOAL”

N.F.P.A. 921 19.4.8.2.6 – Extremism
During an investigation, many things must be considered. Aside from the physical evidence, and witness testimony, suspect criminal history also must be analyzed. The investigation must include past history and the Modus Operandi,“M.O.” for short.

“”N.F.P.A. 921- 19.2.4 Exotic Accelerants states that molten steel and concrete could indicate the use of exotic accelerants, specifically Thermite.”
—————-
NFPA 921 requires testing for explosives whenever such “high order damage” is present. National standards were not followed.
NIST är en av de statliga/delstatliga myndigheter som ligger bakom N.F.P.A's riktlinjer. Chefen för NIST's 9/11-studie, Shyam Sunder, finns citerad ett antal gånger i N.F.P.A., ändå följer han inte dess riktlinjer.

Dubbla lojaliteter?

Citat:
Varför du ser dig själv och just dina teorier som troligare än KlokOchSnygg och andras idéer kan nog bara du själv förklara.. Tills dess kommer jag fortsätta dra fram dessa teorier då de enligt mig inte är ett dugg mindre otroliga än att byggnaderna skulle rivits med termit...
Pladder. Se ovan.

Citat:
Tack för diagnosen..
Visst, men vad ska du med den till?
Citera
2017-06-10, 03:53
Medlem
Citat:
Nej, du har inte i vår diskussion presenterat något av de skäl som NIST anger och som du tycker känns övertygande. Har du gjort det längre bak tråden får du nog länka dit. Om det känns enklare för dig.

Gör det, eller håll käften.

Jo, det har jag och många andra gjort, många gånger t o m. Om du inte klarar av att se det, eller väljer att ignorera detta faktum, så är det ditt problem inte mitt. Men det visar ju med all tydlighet hur oseriös du är som debattör....

Vi har alltså t ex länkat många gånger till citat direkt ur NIST där de förklarar varför de valde att inte söka vidare på Thermite och sprängämnesspåret, helt enkelt för att det mycket tidigt kunde konstateras inte vara nåt spår att fortsätta på, typ inte var nåt spår alls. Och även om du är för korkad för att begripa det, så kan man faktiskt nå den insikten även utan att söka efter spår av bruk av sådana ämnen.

Fakta är att det är mycket vanligt inom normala haveriundersökningar, brottsundersökningar etc, att inte köra vissa test och analyser fullt ut, eller inte alls, därför att andra faktorer och omständigheter tydligt kan visa att det skulle vara bortkastad tid och resurser.

I andra fall kan det vara av yttersta vikt att göra vissa analyser, för att kunna utesluta det ena eller andra, om man i dessa fall inte tydligt kan göra vissa uteslutningar utifrån andra faktorer som föreligger.
Citera
2017-06-10, 05:04
Avstängd
Citat:
Jo, det har jag och många andra gjort, många gånger t o m. Om du inte klarar av att se det, eller väljer att ignorera detta faktum, så är det ditt problem inte mitt. Men det visar ju med all tydlighet hur oseriös du är som debattör....

Vi har alltså t ex länkat många gånger till citat direkt ur NIST där de förklarar varför de valde att inte söka vidare på Thermite och sprängämnesspåret, helt enkelt för att det mycket tidigt kunde konstateras inte vara nåt spår att fortsätta på, typ inte var nåt spår alls. Och även om du är för korkad för att begripa det, så kan man faktiskt nå den insikten även utan att söka efter spår av bruk av sådana ämnen.

Fakta är att det är mycket vanligt inom normala haveriundersökningar, brottsundersökningar etc, att inte köra vissa test och analyser fullt ut, eller inte alls, därför att andra faktorer och omständigheter tydligt kan visa att det skulle vara bortkastad tid och resurser.

I andra fall kan det vara av yttersta vikt att göra vissa analyser, för att kunna utesluta det ena eller andra, om man i dessa fall inte tydligt kan göra vissa uteslutningar utifrån andra faktorer som föreligger.
Nu frågar jag DIG för femtioelfte gången, vad känner DU är ett starkt skäl som NIST anger till att inte undersöka rasmassorna för spår av CD. Jag frågar ingen annan, jag frågar DIG!

Är det de "tusen vittnesrapporterna" DU gillar mest? Eller är det den påstådda frånvaron av registrerade ljud från explosioner i påstått relevanta videoupptagningar som DU gillar mest? Annat?

Har DU ingen egen uppfattning här och om så, vad gör DU då här i tråden?
Citera
2017-06-10, 05:07
Medlem
Citat:
Nu frågar jag DIG för femtioelfte gången, vad känner DU är ett starkt skäl som NIST anger till att inte undersöka rasmassorna för spår av CD. Jag frågar ingen annan, jag frågar DIG!

Är det de "tusen vittnesrapporterna" DU gillar mest? Eller är det den påstådda frånvaron av registrerade ljud från explosioner i påstått relevanta videoupptagningar som DU gillar mest? Annat?

Har DU ingen egen uppfattning här och om så, vad gör DU då här i tråden?

Jag har redan svarat mången gång på den saken, både till dig och andra, att jag konstaterar samma sak som NIST och av samma anledningar. Väljer du att spela blind så gör så.
Citera
2017-06-10, 05:12
Avstängd
Citat:
Jag har redan svarat mången gång på den saken, både till dig och andra, att jag konstaterar samma sak som NIST och av samma anledningar. Väljer du att spela blind så gör så.
Nej, inte till mig. Det går i så fall enkelt att bevisa med en liten länk till de/t inlägg du gör det.

Se så!
Senast redigerad av onopono 2017-06-10 kl. 05:18.
Citera
2017-06-10, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Ber om ursäkt om den postats tidigare,men denna fick verkligen upp mina ögon..
https://youtu.be/LPKq2K2dh6k

Ja det gör att du verkligen framstår som en naiv okunnig stolle, för den sörjan av rappakalja i filmen är sedan mycket länge (filmen är ju 7 år gammal, och full av lögner redan då....) motbevisat och avslöjats om dravel, felaktiga påståenden och rena lögner.

Att som de idioterna sitta och dra slutsatser av kraftigt uppförstorade filmsekvenser som helt naturligt har artefakter p g a dålig upplösning exponering etc, är inget annat än idioti. Och ytterst bedrägligt beteende om man avsiktligt försöker dupera folk med den skiten.

Ta bara detta med nosen på planet som de verkar påstå skulle ha kommit igenom närmast oskadad. Den uppförstorade filmsekvenser är av helt normala orsaker så kraftigt pixelerad och full av artefakter, att det inte kan ses om det är en hel nos som tittar ut, eller bara en massa bråte som är påväg ut i en suddig ansamling....
Citera
2017-06-10, 05:21
Medlem
Citat:
Nej, inte till mig. Det går i så fall enkelt att bevisa med en liten länk till de/t inlägg du gör det.

Se så!

Det gjorde jag för bara någon dag sen, så orkar eller klarar du inte att minnas eller se efter själv (Och du fick ju förklaringen ännu en gång i mitt förra inlägg) så tänker jag inte vara din vita käpp, så lägg ner ditt juvenila tjatande.
Citera
2017-06-10, 06:05
Medlem
nezzoms avatar
Citat:

Här kan du läsa och bättra på din okunskap lite,dansk forskare hittar bevis på förekomst av termit i rester från 911 attacken. Mvh 😀
https://uniavisen.dk/en/new-evidence-on-911-attacks-in-copenhagen-court/
Citera
2017-06-10, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Här kan du läsa och bättra på din okunskap lite,dansk forskare hittar bevis på förekomst av termit i rester från 911 attacken. Mvh 😀
https://uniavisen.dk/en/new-evidence-on-911-attacks-in-copenhagen-court/

Ja där gjorde du självmål igen.... Det är nog bara de mest korkade konspirationstroende som fortfarande drar upp Niels Harrits påstådda fynd av rester av Thermite i damm från 9/11....

Fakta är, och det har diskuterats mången gång i dessa trådar, att Harrit är en konspirationstroende idiot, som kunnat bevisa att sina påståenden. Det närmaste han kommer är att han har hittat rost, eller färgflagor, samt svavel. Tyvärr för Harrit så är Svavel en restprodukt av t ex gipsskivor/väggar, vilket det fanns många ton av i WTC-byggnaderna. Han har däremot INTE kunnat hitta det ämne som är unikt för just Thermite, det ämne som verkligen skulle kunna spika detta med rester av Thermite. Utan bara hittat sådant som det kryllar av från en massa andra helt naturliga rester från husen.

Hans sk. analys är full av brister o fel från början till slut, så man kan på ingavis dra de slutsatser han gör av resultatet.

Men tro gärna på sådan dynga, det visar bara ännu en gång hur illa det står till med thruther-rörelsen, och hur okunniga och lättlurade dess anhängare är....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in