2017-06-09, 16:43
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Är det troligt att en försvarsadvokat med ambitioner och mån om sitt rykte inte skulle ha upplyst Johanna redan från dag 1 om vikten av att ha ett alibi som håller? Självklart inte. Och så har vi mycket riktigt fått höra av Johanna själv att hon varit desperat sysselsatt med att hitta alt. hitta på ett sådant i nio månader.
Det spelar ingen roll vad denna möjliga famljebekanting kan ha att säga - detta den elfte timmens försök är dömt att misslyckas.

Tror att Hikes inte ens visste om vad som skulle komma, JM,s adhdhjärna gick för högvarv och den här grejen ploppade upp bara, impulskontroll=noll så ut med grejen bara, tänka efter är till för mesar.

Wenna spann som en mätt och belåten katt och var snabb som fan med att "låna" JM direkt efter dagens slut, innan Hikes hade hunnit styra upp sin bångstyriga klient, nu har JM bakbundit Hikes duktigt, när de inte kommer att hitta det vittne som åberopas, vittnet finns ju bara i JM,s hjärna så har Hikes inte så många möjligheter kvar att fixa ett hållbart alibi åt JM.
Citera
2017-06-09, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Vet att jag läst förhör i Fupen med AG,och där säger han att det vore dumt att han skulle ringa sin mamma om hon var hemma.Han verkade tycka påståendet om att han ville sova i JMs säng var löjlig,och ännu dummare att han skulle ringa till henne istället för att bara öppna sovrumsdörren om hon var hemma.
Vill även minnas att alla samtalsloggar har återskapats.Fupen är så omfattande,och det är väldigt tidsödande att försöka hitta specifika poster.
Kanske någon annan bekräfta mitt minne?

Ditt minne är gott
Citera
2017-06-09, 17:31
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Den s.k. Lotta Engberg-bilden, som även kan avslöja att silikonimplantaten funnits redan 2011.

https://minfil.org/RfidLeb2bb/jm_2011.png

Den bilden borde ligga på förstasidan, den visar galenskapen i hennes ansikte
Kanske mod kan lägga den på förstasidan? När vi sedan läser från rättegången och kommentarerna här så kikar vi snabbt på henne och tänker, där var hon "normal" nu är hon gränspsykotisk och i chock, haha!

Hon skriver att det är en skämtbild, men jag tror att det är hennes själ som visar sig på bilden..
Senast redigerad av why123 2017-06-09 kl. 17:35. Anledning: .
Citera
2017-06-09, 17:41
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Vet att jag läst förhör i Fupen med AG,och där säger han att det vore dumt att han skulle ringa sin mamma om hon var hemma. Han verkade tycka påståendet om att han ville sova i JMs säng var löjlig, och ännu dummare att han skulle ringa till henne istället för att bara öppna sovrumsdörren om hon var hemma.
Vill även minnas att alla samtalsloggar har återskapats. Fupen är så omfattande,och det är väldigt tidsödande att försöka hitta specifika poster.
Kanske någon annan bekräfta mitt minne?

Här finns förhör med AG:

2016-08-18:
Protokollbilaga_2017-02-09__Dialogfo_rho_r.pdf, sid 168-182 enligt paginering.

2016-09-20:
Protokollbilaga_2017-02-09__Dialogfo_rho_r.pdf, sid 183-204 enligt paginering.

2016-09-27:
Protokollbilaga_2017-02-09__Dialogfo_rho_r.pdf, sid 205-263 enligt paginering.

2016-10-07:
Huvudprotokoll_2017-02-06.pdf, sid 340-348 enligt paginering.

2017-02-22 (om Aki):
Protokollbilaga_2017-03-22__Fo_rho_r__del_2__3_.pdf, sid 149-185 enligt paginering.

2017-03-09:
Tilla_ggsprotokoll_I_2017-03-09.pdf, sid 17-42 enligt paginering.

Stor FUP, ibland svårt att hitta...

Citera
2017-06-09, 17:45
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Den s.k. Lotta Engberg-bilden, som även kan avslöja att silikonimplantaten funnits redan 2011.

https://minfil.org/RfidLeb2bb/jm_2011.png

Citat:
Ursprungligen postat av why123
Kanske mod kan lägga den på förstasidan? När vi sedan läser från rättegången och kommentarerna här så kikar vi snabbt på henne och tänker, där var hon "normal" nu är hon gränspsykotisk och i chock, haha!

Hon skriver att det är en skämtbild, men jag tror att det är hennes själ som visar sig på bilden..

Jag tycker att den här bilden fungerar också...
http://gfx.omni.se/images/26fbb5d2-ec2f-485c-82bf-ff319c15f664?w=1360

Citera
2017-06-09, 17:53
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma

Ja, den är inte dum den heller. Förresten vad är det som händer på rättegången på måndag? Är det då hennes senaste alibi ska dyka upp? Det blir ju ändå 10k för några minuter i rätten.
Citera
2017-06-09, 17:54
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma

Jag tycker att den här bilden fångar en del av hennes mörka personlighet. Hennes ögon utstrålar hat.

https://goo.gl/images/Zc7i2Y
Citera
2017-06-09, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Jag har letat igenom hela fuppen 2 ggr nu och hittar inte en bild på morakniven. Fel av mig alltså.

Däremot har jag lusläst tek pro. De räknar upp vad som finns på sängborden. Ingen kniv där. De räknar upp vad som finns på golven, även under sängen, på badrumsgolv etc. Ingen morakniv.

Däremot hänger Görans knivar i nedre hallen på sin krok, väl skyddade.
Jättebra insats! Slugt försök av Eskilstunas stolthet, men polisen har förstås koll. Och nu även vi. Stort tack.
Citera
2017-06-09, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123

Lite "peppad" av att mitt minne är gott,så har jag ett minne även från första gången jag såg detta foto.Denna bilden är beskuren,på originalfotot sitter även vad jag tror är DB med en cigarett,och han var bara tonåring då.
JM förstod kanske att det inte såg så bra ut att hon lät unge tonårssonen sitta och röka på semestern,därav kommentaren.
Citera
2017-06-09, 18:08
Medlem
why123s avatar
Citat:
Lite "peppad" av att mitt minne är gott,så har jag ett minne även från första gången jag såg detta foto.Denna bilden är beskuren,på originalfotot sitter även vad jag tror är DB med en cigarett,och han var bara tonåring då.
JM förstod kanske att det inte såg så bra ut att hon lät unge tonårssonen sitta och röka på semestern,därav kommentaren.

Ja. i så fall är denna bilden en klassiker. Om hon inte gillade att DB satt och rökte men uttrycket i ansiktet var hennes "normala" så är denna bilden ju helt obetalbar.
Senast redigerad av why123 2017-06-09 kl. 18:09. Anledning: .
Citera
2017-06-09, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Ja hon rentvår alla idag. MR så pass att han igen måste lämna salen och bege sig till häktet och vila. Om och om igen visar han att han inte är gjord för detta, klen som bara den fastän hans advokat sagt motsatsen. Kommer dom "köpa detta" vi får se nästa vecka. Man ska komma ihåg att DB och JB redan försvarat henne fast hon skyllt på dem, idag tog hon tillbaka allt självklart sätter det ett och annat i ett annat perspektiv. Kanske "inga kommentarer" blir "kommentarer" även för JJ som MR vill peka ut att mördat aki.

"Alibi for murder" ligger ju den ingifte till last och ännu så länge är hans fiskar kalla och står endast misstänkt utan bevis. Vill minnas att en Blomsterl*nd var snabb på att hämta ut FUP och förstod säkert vilken väg att gå. Ser ut som JM fick ut det där brevet med åkl hjälp så hon är fortfarande big mama utan att vare sig tråd eller media förstår.
Nej istället plockade tråden fram psykologiboken och vältrade sig an före JM fick fram sin. Enkla män(n)i skor..?
Citera
2017-06-09, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Och vem är det som skrivit sidan och var har personen fått sina uppgifter från? En sida skriven av en psykolog eller av sjukvården tar jag på allvar. Likaså Wikipedia eftersom det brukar finnas länkar eller citat från böcker. Men det där känns som en uppsats i gymnasiet skriven av en okänd. Var kommer det till exempel ifrån för studie eller bok det du skrev om att de som stjäl i vården från sina patienter inte sällan är psykopater?

Återigen, jag säger inte att det är osant, bara att det inte finns några citat eller tydliga länkar till det som antyds. När något skrivs på Wikipedia så citerar man ofta en bok, en studie eller sätter en siffra vid ett påstående. Den siffran är sedan kopplad till en länk. Här står bara en massa fakta utan att det länkas till något. Fakta som du sedan skriver ihop utan att fundera över vem som lagt ut det hela och hur kunnig personen är.

Jag tror absolut att JM är psykopat, men när det gäller vad en psykopat gör eller inte gör vill jag ha mer källkritiska uttalanden eller länkar.

Jag anser att sidan psykopati.se är en mycket seriös sida baserad på känd litteratur och forskning inom området.

Besök första sidan om du går till botten på meny-listan hittar du både en flik för litteratur och en för länkar. Finns även hänvisningar löpande i texten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in