2017-06-09, 08:25
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintersol21
Nej, den personen existerar inte!

Tror inte heller hon lyckas bli kryssad, tror faktiskt inte ens hon försöker. Min upplevelse är att hon desperat gör vad hon kan för att komma undan. Men det går inte så bra just nu för SUPERWOMAN 🤥.

Nej, här har hon kämpat med näbbar och klor för att hitta ett vittne som ger henne alibi, varit beredd att betala till vem som helst som ställer upp och misslyckats, under galgen så kommer det sista rycket och det enda hon lyckades med är att göra de som sitter i rätten för att döma ännu mer övertygad om hennes skuld.

Jag hade förväntat mig något bättre och framförallt mer aktivitet från Hikes men den stackaren kan ju inget göra, hon har ju fattat för länge sedan att det är kört för JM.

Och JM,s ältande om barnperspektivet får mig att må illa, hon är den sista människan på denna jord som ska yttra sig om det perspektivet, sämre mor än henne får man leta länge efter.
Citera
2017-06-09, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nej, han skulle ju verkligen ha kunnat lägga ut texten; t.ex. säga att det var JM som höll i kniven och att han försökt slita den ifrån henne (varpå han fått G:s DNA på sig), osv; att han ballat ur i sista minuten och att JM därför fått ta sig an det hela själv, att han fått blod på sig från JM, att JM bytte om i bilen, osv. - I stället tar han på sig hela skulden för knivskärningen. - Det enda vore väl i så fall att han fortfarande vill skydda henne från själva gärningen, att han inte vill framstå som feg, att han tror att det hela utspelat sig som han berättat men att han vid tillfället varit så omtöcknad att han knappt visste varken var han befann sig eller vad han gjorde - men sedan pga bevisningen funnit sig i att han är ensam gm, alt. att JM genom sitt snack manipulerat honom i anslutning till brottet/bevisningen; att hon t.o.m. berättat om var de olika huggen tagit, osv. - Han har i alla sina versioner gett en ganska förvirrad beskrivning av alla turerna, och det är svårt att veta hans verkliga bevekelsegrunder.

Det finns ju också en annan förklaring: I flera versioner har han berättat hur han svimmat innan han gått in i huset, men lyckats ta sig upp på benen. Någonstans låter det som att han endast minns brottstycken. - Varför säger han t.ex. att han fick kniven av A*i när han stod bakom sovrumsdörren (och inte i bilen som i den senaste versionen)? - Han synes ljuga "på fel ställen", även för en tillrättalagd historia.

Och varför ger han sig själv 20-30 min innan han går in i sovrummet; en tid under vilken han gott och väl hunnit besinna sig?

I förhöret 29/12-16 resp. 12/1-17 finns bara en kniv i plastpåsen; i TR två.

Alla MR:s versioner tål att detaljgranskas ur olika aspekter.

Det här med svimmning förekommer även i förhör med kompisen Abbas, han får ett samtal från JM:

"Johanna sa att Muhammed inte mådde bra utan att denne fick psykoser och höll på att bli galen. Abbas var inte i Eskilstuna utan han tror att han var på IKEA i Västerås, fick prata med Muhammed i telefon. Muhammed sa då att han hade en skada i hjärnan och skulle han svimma igen skulle Johanna få lova att kasta kallt vatten på Muhammed."

Undrar om det var det Hikes for efter när hon frågade MR om hallucinationer? Kan det komma mer i den riktningen?

Han ändrar sig även i förhören vad gäller vilka som var med ute på Granliden 150807, i två förhör är
t ex GM och AM med därute (förutom JM, tvillingarna, Aki, JJ, JB o DB). Men kan ev förklaras i tolkning?
Citera
2017-06-09, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Hur kan någon tycka att JM är en ond människa, när hon gör så många goda gärningar? Med gråt i rösten förklarar hon idag skälet till att hon ska gifta sig med MR. Genom giftermålet kommer den goda JM varit med om att rädda en kvinna från att leva under de mycket svåra förhållanden som råder för kvinnor i Iran. En generösare och medmänskligare person får man leta efter, om ni frågar mig.

https://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/218730

Jag förstår inte hur MR genom att gifta sig med JM ska få ta hit en kvinna från Iran? Är det hans syster? Kan någon förklara det för mig
Citera
2017-06-09, 09:12
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askepott
Jag förstår inte hur MR genom att gifta sig med JM ska få ta hit en kvinna från Iran? Är det hans syster? Kan någon förklara det för mig

Under utredningen finner man att MR har talat med en kvinna i Iran. JM upplyses om samtalen med vad man av språket menar antingen är hans flickvän eller syster. JM känner inte till någon syster och blir genast svartsjuk. Hon börjar i det förhöret fundera på om MR bara utnyttjat henne för att få hit sin tjej. Hur det skulle gå till är förstås väldigt rörigt och inte speciellt genomtänkt.
Citera
2017-06-09, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men då så, då fick vi veta igår att det är ganska trivsamt att sitta häktad med fulla restriktioner, om nu JM verkligen ville komma bort från det så skulle hon ha kläckt ur sig sitt möte med JJ,s vän direkt så hade hon varit fri som en fågel, men det är ju trivsamt som fan att sitta inlåst.

Sannolikheten för att den personen existerar är lika stor som att "tomten är far till alla barnen" så cirkusen fortsätter nästa vecka med nya galenskaper.

Att hon skulle lyckas med att bli kryssad anser jag är uteslutet, galen är hon men inte så bindgalen att det räcker till ett kryss.
Är det troligt att en försvarsadvokat med ambitioner och mån om sitt rykte inte skulle ha upplyst Johanna redan från dag 1 om vikten av att ha ett alibi som håller? Självklart inte. Och så har vi mycket riktigt fått höra av Johanna själv att hon varit desperat sysselsatt med att hitta alt. hitta på ett sådant i nio månader.
Det spelar ingen roll vad denna möjliga famljebekanting kan ha att säga - detta den elfte timmens försök är dömt att misslyckas.
Citera
2017-06-09, 09:54
Medlem
zeligs avatar
Nån som vet hur man får fram samtliga inlägg från SVTs live-rapporteringen?

https://www.svt.se/nyheter/live/rattegang-i-arbogafallet

Lite jobbigt att trycka "Fler inlägg" enda från 8'de Maj
Citera
2017-06-09, 09:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
JJ lär följa rättegången och vet nu vad som förväntas av honom. Hikes behöver inte agera brevbärare. Frågan är om han spelar med.

Nej nej, såklart inte. Ser inte varför du tror detta.
Citera
2017-06-09, 09:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Hon hade ju träffat tvillingarna fem gånger? Om vi känner JM rätt så...

De är ju småbarn? Och det är övervakade besök såklart.
Citera
2017-06-09, 09:58
Medlem
Hallå i tråden

Ang Görans morakniv. Jag vet att jag sett en bild på den i fup. Letade igenom tek pro, var inte där. Har nämnligen för mig att den låg på det lilla avlastningsbordet i övre hallen, bredvid korgstolen, alternativt nere i hallen. Jag vill kolla upp om jag minns rätt. Börjar bli väldigt mkt att ha i huvudet nu.
Tror också att MR i ett utav förhören pratat om två knivar i påsen, alltså inte ny info, däremot nämndes det nog inte i erkännande nr 2.
Ja, sedan var det detta, varför kallas inte Ghasems kompis värdfamilj att vittna? Försvaret som är så säker på att han inte var i Örebro borde väll vara intresserad av att kalla någon från den familjen.

Sedan undrar jag en grej, kan Johanna ändra sig under den tiden som är kvar och ge ett nytt alibi för mordkvällen? Jag har fabricerat ihop en super duper grej, men vill inte skriva ner den här om det är så att hon fortfarande kan ändra sig.

Ytterligare en grej, första gången de kollade ica maxi grejen, första gången hon lämnade det som alibi, kollade de övervakningskamerorna då, eller var de inte sparade? Någon som minns?

Det var något mer... just det. Någon undrade över Johannas kommentar "har ni kollat om kniven matchar ingångshålen". Ja varför säger hon en sådan sak när hin vet att mordvapnet inte är funnet? Vad ska de kolla för kniv? Antingen bara en korkad kommentar eller så fiskade hon efter att se om de tillslut lyckats finna mordvapnet. Mkt konstig fråga.
Citera
2017-06-09, 10:08
Avstängd
Här förklarar en av världens kanske främsta auktoritet Robert Hare på området skillnaden på en psykopat och en sociopat. Väldigt intressant. https://www.youtube.com/watch?v=t4d4euAOq7s
Citera
2017-06-09, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Hallå i tråden

Det var något mer... just det. Någon undrade över Johannas kommentar "har ni kollat om kniven matchar ingångshålen". Ja varför säger hon en sådan sak när hin vet att mordvapnet inte är funnet? Vad ska de kolla för kniv? Antingen bara en korkad kommentar eller så fiskade hon efter att se om de tillslut lyckats finna mordvapnet. Mkt konstig fråga.

Hon kan ev mena att man med hjälp av knivspetsen som blev kvar i GM kan räkna ut storleken på kniven och då matcha mot skadorna på offren (med eller utan själva spetsen). Men låter inte som något JM kommit på...
Citera
2017-06-09, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Hon kan ev mena att man med hjälp av knivspetsen som blev kvar i GM kan räkna ut storleken på kniven och då matcha mot skadorna på offren (med eller utan själva spetsen). Men låter inte som något JM kommit på...

Du menar att hon menar att man då kan se att det är en väldigt stor kniv, en sån som man bara kan hota med lol
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in