Citat:
Ursprungligen postat av
hoaxgammon
Varför tror du det? Nej, Christian var inte på platsen när Kevin dog. Kevin sågs levande vid 18-tiden och då satt Christian i en bil på väg till fiskeplatsen.
https://www.svtplay.se/klipp/14020556/uppgifterna-som-kevinutredningen-valde-att-bortse-ifran
Detta sammandrag tydliggör alibit bättre än vad det gjorde i dokumentären, detta är 100% klockrent alibi, ingen tingsrätt i världen eller domstol hade bortsett från detta och ansett att bröderna kunnat utföra mordet.
Det är ju precis vad jag sagt hela tiden om tidpunkterna i fallet, jag hade fel på en punkt, de var på macken 17.58 inte kl 18.00-18.10 som jag tippade på i tidigare sammanställningar av tidskronologin.
De gick in tidigt innan de åkte för att några tonåringar kört sönder deras sladdbana, och då handlar tidpunkten om 17.30-17.40, 17.50-17.55 åkte dom från området för fisketuren, kanske något senare, men 17.58 var de bevisligen på macken och Christian var i den besökande familjens bil vid detta tillfälle.
Där blev marginalerna ännu sämre för mordet, 17.30 sågs Kevin sista gången och då var bröderna på väg att gå in i lägenheten redan.
Allt visar att Kevin dog mellan 18.00-19.00 och då var bröderna på fisketur, Case Closed.