2017-06-08, 10:34
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Ja, förstorar du tillräckligt mycket så lär ytan inte vara speciellt slät men det är mer kontaktyta med slätare objekt jämfört hackigare

Du använder med andra ord enbart de släta ytorna när du använder Velcro? Funkar bra?
Citera
2017-06-08, 10:56
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx

Dom bankar ner flaggan, slänger något på månlandaren så det dunkar till... Fattar inte hur någon som spenderat nån tid alls på detta fortfarande kan inbilla sig att månlandningarna ägt rum.

En av mina favoriter i repris:
https://m.youtube.com/watch?v=5cKpzp358F4
Titta på bergen i bakgrunden 50 sek in på filmen. Helt uppenbart att det är en skärm. Förklaras i detalj här: http://aulis.com/stereoparallax.htm
Jag ser inte det du ser i klippet. För mig ser det helt naturligt ut. Din andra länk tackar jag dig för då ett gott skratt förlänger livet. Ren bullshit av någon som inte förstår parallax.
Citera
2017-06-08, 12:14
Medlem
Citat:
Ja, förstorar du tillräckligt mycket så lär ytan inte vara speciellt slät men det är mer kontaktyta med slätare objekt jämfört hackigare

Citat:
Då är du inne på lego igen och en förutsättning där är att det passar ihop, det händer inte i verkligheten

Nu har du väldigt fel, släta ytor gäller plana föremål, oregelbundna former ökar kontaktytan på att inte vara släta.

Var det förresten kul att argumentera med mig några sidor tillbaka?
Där jag likt en konspirationsteoretiker tog på mig skygglapparna och enbart tittade framåt, totalt vägrade att se något annat än det jag redan är övertygad om och därför svarar som att allt du säger är felaktigt och inte fungerar i den verklighet jag vill ska vara sann?
Det som inte stämmer med det jag svarar och frågar om bortser jag bara ifrån och pratar om något annat.
Där jag i min argumentation helt utgick från att landningen var sann och inget behövde bevisas och därför blev allt som inte stödjer den totalt verklighetsfrånvänt, intressant upplevelse eller?

Det fina med vetenskap är att när du presenterar något du mätt, gjort eller genomfört så måste du belägga det, alltså visa hur du gjort och då är det upp till resterande värld att helt enkelt göra om det eller räkna fram att det inte fungerar om de har åsikter om att det inte går, när man återupprepat det eller sett att matematiken stämmer kan man lämna det bakom sig för, även om man inte kan bevisa att den första gjorde det så har man sett att det går, det räcker som bevis.

Konspirationsteoretiker är låsta i att det inte går och letar därför inga bevis som visar att det går utan enbart belägg för sina teser, därför är det som att prata med en vägg när man försöker.
De flesta ger upp när de inser, andra som jag är lite stönigare och tänker att hjälper man inte denna att förstå så är det ju fler som kan hjälpas att se världen på ett mer normalt sätt så det är värt det i slutändan.

Nåja, vidare, upwards and onwards!
Citera
2017-06-08, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx

Dom bankar ner flaggan, slänger något på månlandaren så det dunkar till... Fattar inte hur någon som spenderat nån tid alls på detta fortfarande kan inbilla sig att månlandningarna ägt rum.

En av mina favoriter i repris:
https://m.youtube.com/watch?v=5cKpzp358F4
Titta på bergen i bakgrunden 50 sek in på filmen. Helt uppenbart att det är en skärm. Förklaras i detalj här: http://aulis.com/stereoparallax.htm

En av mina favoriter, en som inte begriper hur ett stetoskop fungerar!
Citera
2017-06-08, 13:02
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Lol att du ens tror att nån har satt upp en kamera där lixom.
Man måste vara troende för att tro att den där videon du länkade är på riktigt.
Lixom hur skulle en flagga kunna fastna i rörelsen sådär?
Utan atmosfär finns ingen kraft som påverkar flaggan i sidled.

Citat:
Inget synligt beter sig fysiskt logiskt när man ser månlandningen så därför är den endast för troende människor som ska åka med NASA och världens ledare till andra planeter för att göra samma sak mot dom som människor gjorde mot Jorden innan dom vela lämna planeten som dom förstörde.
Trams.
Citera
2017-06-08, 13:55
Bannlyst
Om tjugo år kan ingen tro på det längre.
Jag är övertygad om att gränsen går vid ca 70 år.
Det behövs nästan ett sekel för att folk ska överge en tro på något som inte gått att upprepa.
Efter det så undrar man alltid samma sak:
"Hur kunde dom tro på på det?"
Citera
2017-06-08, 13:58
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Varför skickar ingen upp en raket och gör en internetspektakel av det så miljardtals människor kollar?

Det borde inte vara dyrt med tanke på att den är obemannad och kan vara liten.
Betalar du? Det finns redan satellitfoton som visar Apollos landningsplatser.

Citat:
Jag skulle kolla när den landar på månen, inte för att den kan det , men jag skulle se när dom fejkade det igen eller när den sprängdes när den försöker åka igenom månens kraftfält.
OK?

Citat:
Det finns väldigt många miljonärer här på JOrden, menar du att ingen av dom har tänkt på att spendera en liten summa på att landa en maskin med videokamera på månen?
Det är säkert flera som tänkt på det. Du kan ju betala om det är en liten summa.

Citat:
Med tanke på att vem som helst skulle kunna bli en kändis om dom gjorde det så är det ju konstigt att ingen miljonär vill det.
Eller så är det bara slöseri med tid och resurser.
Citera
2017-06-08, 14:04
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
NASA brukar ha "livesändningar" från satellitkameror som livestreamar en vy Jorden från rymden genom youtube..

kanske kan dom rikta kameran mot månen nån gång och filma månens baksida.. som ingen människa ännu har lyckats se.
Månens baksida är filmad av Apollo-expeditionerna.
Det går förstås inte att filma månens baksida från jorden, då månen alltid har samma sida vänd mot oss.
Citera
2017-06-08, 14:06
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brokigare
Det behövs nästan ett sekel för att folk ska överge en tro på något som inte gått att upprepa.
De upprepade månlandningen 6 gånger av 7 försök.
Citera
2017-06-08, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
De upprepade månlandningen 6 gånger av 7 försök.
Av någon annan naturligtvis.
Citera
2017-06-08, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brokigare

Tja, mitt sinne är öppet för fake Men, Inget som ännu kommit fram tyder på det.

Det är intressant att du Tror att det behövs 70år för bevis att dyka upp, vad grundar du det på?
Är det hemligstämplade papper som då släpps?
Är det så lång tid det behövs för att Alla inblandade ska avlida så att ögonvittnesskildringarna ska upphöra och konspirationen kunna bli allmän och vår enda kunskap (interstellar)?

Personligen har jag svårt för alla som Inte gör sig besväret att Innan man tar beslut i en fråga undersöker Bägge sidors fakta och därefter grundar sitt beslut på tillgänglig data.
Allt, och då menar jag precis Allt tyder på Att det går att genomföra och Ingen av de invändningar som finns från förnekare håller ens en enklare granskning, detta ger iaf. mig stöd för att det knallade människor på månen den där dagen för 50år sen.

Trickfilmat.....hahaha, loolll, (osv... )
"fanns ju inte ens datakraft som en vanlig mobil på den tiden, hur skulle det gått till" .... skulle man ju kunna svara de som säger det om man ville,
"har du ens sett en film från den tiden, skulle ju avslöjats Direkt!" är ju nästa kommentar om man känner för det

Så, vad är det som övertygar dig att det är fake och varför tar det 70år innan det kommer fram?

Och, är du överrens att datan tyder på att det är gjort?
Att det faktiskt går att genomföra på det sätt de sagt?
Eller är det något du inte godkänner och i sådanafall vilket och varför?
Citera
2017-06-08, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kkkrim
Tja, mitt sinne är öppet för fake Men, Inget som ännu kommit fram tyder på det.

Det är intressant att du Tror att det behövs 70år för bevis att dyka upp, vad grundar du det på?
Är det hemligstämplade papper som då släpps?
Är det så lång tid det behövs för att Alla inblandade ska avlida så att ögonvittnesskildringarna ska upphöra och konspirationen kunna bli allmän och vår enda kunskap (interstellar)?

Personligen har jag svårt för alla som Inte gör sig besväret att Innan man tar beslut i en fråga undersöker Bägge sidors fakta och därefter grundar sitt beslut på tillgänglig data.
Allt, och då menar jag precis Allt tyder på Att det går att genomföra och Ingen av de invändningar som finns från förnekare håller ens en enklare granskning, detta ger iaf. mig stöd för att det knallade människor på månen den där dagen för 50år sen.

Trickfilmat.....hahaha, loolll, (osv... )
"fanns ju inte ens datakraft som en vanlig mobil på den tiden, hur skulle det gått till" .... skulle man ju kunna svara de som säger det om man ville,
"har du ens sett en film från den tiden, skulle ju avslöjats Direkt!" är ju nästa kommentar om man känner för det

Så, vad är det som övertygar dig att det är fake och varför tar det 70år innan det kommer fram?

Och, är du överrens att datan tyder på att det är gjort?
Att det faktiskt går att genomföra på det sätt de sagt?
Eller är det något du inte godkänner och i sådanafall vilket och varför?
Jag vet inte om det går att genomföra, men jag vet att det inte genomfördes med Apollofarkosterna.
Att det tar ca 70 år är för att då har de flesta hunnit dö ut som levt med denna föreställning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in