2017-06-08, 13:37
Medlem
Dömd eller icke så är det Sveriges sjukaste människa någonsin. Helt otroligt....
Citera
2017-06-08, 13:38
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det är stora skämskudden här

Johanna Rapp - EXPRESSEN
Jag hoppas att en psykolog kan komma hit och förklara vissa saker, säger Arbogakvinnan om varför hon använder ovanliga ord i avlyssningen efter att hon släppts som "zippa""

Johanna Rapp - EXPRESSEN
– Jag är totalt avskärmad från verkligheten, säger Arbogakvinnan.
Utifrån min lekmannabedömning tror jag att jag var gränspsykotisk, säger Arbogakvinnan.

Hon vill bli kryssad......!
Citera
2017-06-08, 13:41
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Hur slipad är hon?
Kan detta vara ett sätt att framstå som helt störd?
För att bli kryssad och slippa fängelse....
Kan hon va så jävlig...

Jag funderade på det ett tag i början av dagen men jag tror inte det längre. Jag skrev tidigare att hon har ett sådant beteende (gånger tusen) som jag själv hade som tonåring, dvs. att när man ljuger om något och blir påkommen, så ljuger man ännu mer för att ta sig ur den första lögnen med hedern i behåll.
Nu har hon ljugit femtioelva tusen gånger och kan inte backa. Det har eskalerat och hon vill inte "tappa ansiktet" och därför ljuger hon ännu mer. Att "tappa ansiktet" är ett känt sociologiskt begrepp och kan sägas gälla för oss alla i någon mån.
Det är bara det att i JM:s fall så gäller det mord och för oss andra lite mindre allvarliga saker (som för mig själv under tonåren då jag nekade till att röka).

Hon spelar inte ett spel för att bli kryssad, det ser jag som uteslutet.
Citera
2017-06-08, 13:43
Medlem
valleros avatar
Citat:

Johanna Rapp - EXPRESSEN
Jag hoppas att en psykolog kan komma hit och förklara vissa saker, säger Arbogakvinnan om varför hon använder ovanliga ord i avlyssningen efter att hon släppts som "zippa""

Johanna Rapp - EXPRESSEN
Utifrån min lekmannabedömning tror jag att jag var gränspsykotisk, säger Arbogakvinnan.
Ja, det ante mig. Men det är, som många redan påpekat, helt uteslutet att JM kan kryssas för att vara psykotisk. Dessutom så menar Johanna att hon var psykotisk och i chock efter händelsen, inte innan...
Men det är väl det enda som återstår...
Citera
2017-06-08, 13:44
Medlem
Citat:

Johanna Rapp - EXPRESSEN

Johanna Rapp - EXPRESSEN
Löjeväckande som alltid när folk svänger sig med begrepp som de har ingen eller mycket ytlig kunskap om.
Citera
2017-06-08, 13:46
Medlem
Herrejösses Vem tror hon att hon är som sätter diagnos på sig själv. Hon klarar aldrig sig ur det här. Många hästar som galopperar i manegen just nu.
Citera
2017-06-08, 13:48
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jag funderade på det ett tag i början av dagen men jag tror inte det längre. Jag skrev tidigare att hon har ett sådant beteende (gånger tusen) som jag själv hade som tonåring, dvs. att när man ljuger om något och blir påkommen, så ljuger man ännu mer för att ta sig ur den första lögnen med hedern i behåll.
Nu har hon ljugit femtioelva tusen gånger och kan inte backa. Det har eskalerat och hon vill inte "tappa ansiktet" och därför ljuger hon ännu mer. Att "tappa ansiktet" är ett känt sociologiskt begrepp och kan sägas gälla för oss alla i någon mån.
Det är bara det att i JM:s fall så gäller det mord och för oss andra lite mindre allvarliga saker (som för mig själv under tonåren då jag nekade till att röka).

Hon spelar inte ett spel för att bli kryssad, det ser jag som uteslutet.

Ja kan mycket väl vara som du skriver - tonårsfasoner ser det onekligen ut som - fast tonårsfasoner som handlar om mord och död.
Men jag tycker hon verkar störd i kvadrat och kubik - helt bortom allt sunt beteende.
Frågan är om hon verkligen är det - eller spelar?

Om hon vill bli kryssad - är det inte just så här hon skulle bete sig....?

När hon pratar i de avlyssnade samtalen verkar hennes värsta scenario vara att "hon inte vill sitta 10 år i fängelse". Nu kanske det gått upp för henne att det sannolikt blir livstiddom och minst det dubbla.
Då kanske rättspsyk hägrar? Där hon tror att hon kan snacka sig ut tidigare....?
Citera
2017-06-08, 13:51
Medlem
Hon borde nog låta forskningen ta hand om sin hjärna när hon dör. Hon är alltid i "chock" när hon överbevisats vad hon sagt i tidigare förhör. Ingen mänsklig hjärna klarar av att vara i chock i många månader.
Citera
2017-06-08, 13:51
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ja kan mycket väl vara som du skriver - tonårsfasoner ser det onekligen ut som - fast tonårsfasoner som handlar om mord och död.
Men jag tycker hon verkar störd i kvadrat och kubik - helt bortom allt sunt beteende.
Frågan är om hon verkligen är det - eller spelar?

Om hon vill bli kryssad - är det inte just så här hon skulle bete sig....?

När hon pratar i de avlyssnade samtalen verkar hennes värsta scenario vara att "hon inte vill sitta 10 år i fängelse". Nu kanske det gått upp för henne att det sannolikt blir livstiddom och minst det dubbla.
Då kanske rättspsyk hägrar? Där hon tror att hon kan snacka sig ut tidigare....?

Jag tror tvärtom att hon vill uppfattas som intelligent, påläst och upplyst, allmänbildad och speciellt bildad inom psykiatri.
Dock framstår hon som raka motsatsen men det har hon ingen aning om.

Hon tror på riktigt att hon är smart och att hon kan snacka sig ur det här helskinnad och utan stämpel som psyksjuk. Det är vad jag tror.
Citera
2017-06-08, 13:53
Medlem
growingpeoples avatar
Citat:
Hon vill bli kryssad......!

Hon kan aldrig bli kryssad! Den kryssade har inte "sjukdomsinsikt"! Här föreligger en som styr med god förmåga att ha full kontroll men med en grovt narcissistisk störning där försvarsmekanismer är på nivån som en 5-åring! Den störningen finns hos väldigt många människor idag dock de flesta begår inte dessa brott!
Citera
2017-06-08, 13:53
Medlem
valleros avatar
Johanna Rapp - EXPRESSEN – Personen som pratar på den här inspelningen är inte jag, säger Arbogakvinnan. [IMG]https://avatars.scribblelive.com/2017/4/28/93437cad-f830-4e8c-9b76-1cd47b09b586.png[/IMG] Johanna Rapp - EXPRESSEN – Inget av orden jag använder är i mitt ordförråd. Är det ingen som har psykologikunskap här? undrar Arbogakvinnan.
Citera
2017-06-08, 13:54
Medlem
Smhfs avatar
Ann-Sofie Sannemalm svt
Åklagaren: Du säger också att du måste ringa din nästäldsta dotter.
- Ja, hon hade ju tvillingarna.

När hon ringde dottern sa 42-åringen: "Ah, tjena det är mamma, utsläppt ur kurran".
- Ja, och det är så tydligt att det inte är jag. Inget av det orden jag har använt finns i mitt ordförråd. Är det ingen som har kunskap i psykologi?

Vad jag förstår så är det din dotter som ska hjälpa dig med pengar?
- Ja, hon hade ju mitt kort.

Det finns inga frågor om barn, eller hur någon hade det?
- Som jag sa, personen som pratar så där är inte jag.

Vilken sörja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in