2017-05-11, 18:36
Medlem
Åklagarna saknas bevisning. Det är en skandal att de får hålla på det sättet och låter skattebetalarna betala rättegången och att domstolen håller JM häktad utan rättsliga grunder, dvs utan bevisning som styrker häktningsskälen, morden. Det är ett brott mänskliga rättigheterna enligt Europakonventionen att hålla någon häktad utan rättsliga grunder, tekniskt bevisning som styrker åtalen, brotten. Det räcker inte med ett påstående att hon mördat eller anstiftat till mord. Kommer inte åklagarna med några konkreta bevisning som styrker anklagelserna mot JM då blir åtalet nästa rättsskandal i svensk historia.
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Den ena åklagaren dummare än den andra. JM skall pressas om hur mycket entrecôte hon tänkt äta eller hur ljummen hennes rosè skall vara

Fahlander läser expressen och tar med sig artiklarna till rättegången följande dag och konfronterar en häktad med fulla restriktioner gällande artikeln

Två oproffsiga åklagare som fastnat i ett tunnelseende utan dess like.
Citera
2017-05-11, 18:37
Avslutad
Fast det är ju fånigt att prata om entrecote eller kräftben
Citera
2017-05-11, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback159
OK. Hur kan man nå och läsa förundersökningsprotokollet? Skulle gärna läsa den...
Här har du huvudprotokoll för mordet på Aki
https://minfil.org/m2M4C2b3b3/V_stmanlands_TR_B_4202-16_Aktbil_80.pdf

och huvudprotokollet för mordet och mordförsöket på Johannas föräldrar finns här
https://www.d0pe.se/domarpdf/Sommarstugemordet-Arboga/Huvudprotokoll/Huvudprotokoll_2017-02-06.pdf

i trådstarten finns länkar även till övriga protokoll
Senast redigerad av tantigheter 2017-05-11 kl. 18:44.
Citera
2017-05-11, 18:38
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Hur gick det för häxan idag!?
Måste man läsa Aftonhoran, eller kan nån vänlig
själ HÄR göra en kort synopsis...!?

Kort och gott kan man säga att hon ofta inte minns och när hon minns har hon nya historier om händelseförlopp, såsom i vilket läge hon ringde SOS, vad de åt på kvällen, när hon gick in i huset och vad tidpunkten var då.
Hon har förklarat att hon alltid sagt till sina barn att skylla på henne när de är i knipa och att det är därför som de hävdar att hon stämplat till mord
Citera
2017-05-11, 18:40
Avslutad
Hur ser hennes restriktioner i häktet ut?
Får hon äta med andra?
Ta emot besök?
I och för sig vem skulle vilja besöka henne...
Citera
2017-05-11, 18:40
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annahoj79
Fast det är ju fånigt att prata om entrecote eller kräftben

Nej allt som pekar på att hon ljuger är bra, oavsett det handlar om inköp, tidpunkter, var hon befann sig, hur hon mådde och bla bla bla
Citera
2017-05-11, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Det tror jag att du också har gjort...
Bra att flera ser det uppenbara. Åklagarna har kört fast i sitt eget diffusa händelseförlopp helt utan objektivitet. Detta kommer dom även ta med sig in i nästa mord och mordförsök när den drogande afghanen är huvudvittne.
Citera
Medlem
MARKLYFTs avatar
Asså hur orkar hon sitta o ljuga... varför inte bara släppa allt o erkänna nu. Så kanske hon ändå kan rädda nånting av sitt anseende? Stackars barn o mor där som måste gå igenom detta!
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annahoj79
Hur ser hennes restriktioner i häktet ut?
Får hon äta med andra?
Ta emot besök?
I och för sig vem skulle vilja besöka henne...

Vem skull vilja äta med henne?
Citera
2017-05-11, 18:43
Medlem
[quote=Flashback159|60696814
Hon sagt till barn att skilja på henne om de hämnar i knipa pga mordet på Aki. Hon sagt säkert till pojkvän att skilja på henne...Därför Mohamed skiljer på henne...[/QUOTE]

Ja, det är märkligt obehagligt med detta att hon försöker dra in barnen i mordet på Aki. Efteråt försöker hon släta över det och säger att de ska lägga allt ansvar på henne.
Men tror du att hon bett Mohammad att skylla på henne? Han har ändå erkänt att han gjorde det, men senare delvis skyllt ifrån sig på henne. Det tror jag inte hon gillar. Det blir spännande att de hur det spelet utvecklas i nästa rättegångsdel.
Senast redigerad av tantigheter 2017-05-11 kl. 18:47.
Citera
2017-05-11, 18:53
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Hon sagt till barn att skilja på henne om de hämnar i knipa pga mordet på Aki. Hon sagt säkert till pojkvän att skilja på henne...Därför Mohamed skiljer på henne...
Ja, det är märkligt obehagligt med detta att hon försöker dra in barnen i mordet på Aki. Efteråt försöker hon släta över det och säger att de ska lägga allt ansvar på henne.
Men tror du att hon bett Mohammad att skylla på henne? Han har ändå erkänt att han gjorde det, men senare delvis skyllt ifrån sig på henne. Det tror jag inte hon gillar. Det blir spännande att de hur det spelet utvecklas i nästa rättegångsdel.

Jag saknar ord
Speciellt noterade jag den uppskattning som JMs son AG uttryckte för Aki. Även hur bestört han blev när han i efterhand fick veta att hans mamma tagit honom för att bada där Aki hade dränkts, av hans mamma eller kanske någon hon lejt, någon vecka tidigare.
Ett år senare blir samma pojke beordrad att ljuga för polisen för att ge mamman alibi när hon åker och ska mörda morfar och mormor.
Hur sammanfattar man detta? Jag saknar ord i min vokabulär!
Kan någon som behärskar vår språk bättre ge mig råd?

Citera
2017-05-11, 18:56
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MARKLYFT
Asså hur orkar hon sitta o ljuga... varför inte bara släppa allt o erkänna nu. Så kanske hon ändå kan rädda nånting av sitt anseende? Stackars barn o mor där som måste gå igenom detta!

Om hon bara brydde sig ett uns om sina barn och barnbarn så är det det enda som hon kan göra för att bidra till att dom får en framtid. Bryr hon sig om deras framtid? Vi får se, men jag är skeptisk...

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in