2017-06-08, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Hon har fått frågan (tror jag) och svarar att: nåt sånt känner hon inte till..
Han brukade ju alltid klä av sig i hallen och lägga kläderna i en korgstol innan han gick in och lade sig. Varför skulle han då ta med sig kniven in finns ju ingen som helst anledning. Satt den i hans bälte så sätt dem väl bra där.
Citera
2017-06-08, 13:20
Medlem
snaffrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Vems släktingar? Åklagarens egna?

Enligt expressens liverapport:
"Bosse - Läsarkommentar
Snälla förtydliga detta innan dom börjar igen. I början av dagens rättegång redogjorde Fahlander om en brevgranskning. Jag fattade ingenting. Hade han begått något fel?
Beröm för din uthållighet!!

9 minJohanna Rapp - EXPRESSEN
Hej! Enligt Fahlander så har Arbogakvinnan skrivit i brev till anhöriga att han hade kallat vittnen som han var släkt med att vittna. Något som han själv säger inte stämmer. Han har lyft upp detta med sin chef, som inte heller funnit att några fel begåtts."
Citera
2017-06-08, 13:21
Medlem
develis avatar
Jösses vad blåst hon är med sina lappar. Tycker det här säger en hel del om hennes åberopade "barnperspektiv" som vissa vurmar över.
Ur FUP:
Citat:
Lyssna noga jag är oskyldig
Advokaten förstår inte vad dem håller på med.
Hon visade i smyg lite av obduktion från morfar
min ända chans, om jag ska stanna här dör jag hellre.
Adam o Laura LIDER
Julia jag litar inte på Jafar el Amanda
Alex har vittnat helt galet.
Han måste ta tillbaka sitt vittnesmål.
Amanda vill inte ha kontakt med mig.
Jag tror hon påverkar Alex dåligt.
Fråga Alex om han vill att jag ska sitta i fängelse 10 år?
Så fort jag kommer ut flyttar vi till Norge o Brasilien.
Dem har bestämt sig att jag är skyldig fast dem ej har bevis."

"Ni får 1 milj
Jag menar allvar, jag orkar ej mer.
Jag är oskyldig, Älskar er
Jag berättar sen"
Citera
2017-06-08, 13:22
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikhita
I Eskilstuna arbetade hon som barnföljare i 3-4 månader. Var inte så lång tid. Verkade trevlig, glad och lugn utåt imo.

Tack för info. Vad innebär det att hon var "barnföljare"?
Hade hon mandat att fatta beslut om barnplaceringar och omhändertagning av barn?

Edit: såg just att den frågan redan var besvarad. Det är fart här inne! Glöm bort min fråga.
Senast redigerad av Solglittret 2017-06-08 kl. 13:25.
Citera
2017-06-08, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snaffran
Enligt expressens liverapport:
"Bosse - Läsarkommentar
Snälla förtydliga detta innan dom börjar igen. I början av dagens rättegång redogjorde Fahlander om en brevgranskning. Jag fattade ingenting. Hade han begått något fel?
Beröm för din uthållighet!!

9 minJohanna Rapp - EXPRESSEN
Hej! Enligt Fahlander så har Arbogakvinnan skrivit i brev till anhöriga att han hade kallat vittnen som han var släkt med att vittna. Något som han själv säger inte stämmer. Han har lyft upp detta med sin chef, som inte heller funnit att några fel begåtts."
Tack för hjälpen!
Citera
2017-06-08, 13:24
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Detta har väl säkert redan avhandlats, men...
Citat:
Innan rättegången drar igång vill åklagare Johan Fahlander vill informera rätten om saker som har föranlett åtgärder i från åklagarmyndighetens sida.
- Vi granskar 42-åringens brev, hon har ju restriktioner, och i två brev har hon kommit med uppgifter och påstående om oss åklagare, framför allt om mig. Det görs gällande att jag har åberopat släktingar i förhöret - det är förstås en helt osann uppgift. Det är en allvarlig anklagelse i min myndighetsutövning.
https://www.svt.se/nyheter/live/rattegang-i-arbogafallet

Vad sjutton avses? Menar JM att åklagaren skulle ha blandat in sina släktingar i förundersökningen? Så dum är han förstås inte, då hade han ju lika gärna kunnat lämna walkover direkt. Verkar som Johanna anklagar på alla sätt möjliga och hoppas att någon gång kommer någon tro på något och då är det till hennes fördel. I själva verket är det ju tvärtom - har man anklagat alla för allt så har man ju kört sin egen trovärdighet i botten den dagen då man kommer med en anklagelse som verkligen stämmer.

Hennes dotter är mentalsjuk, Aki är narkoman, Göran pedofil, Anki egoist, Mohammed golare, Åklagaren jävig, ex-kollegan Lotta girig. Hon har även blivit utsatt för bedrägeri av If (hon sa faktiskt så i ett förhör).
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-06-08 kl. 13:29.
Citera
2017-06-08, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Master and servant relation. När ett barn står i en skev relation med en förälder så undviker barn konflikter, lyder och kan tystna inför omgivningen - men vet dock (oftast) innerst inne att det är fel. Här spelar lojalitet in, kärlek till en förälder och en vilja att göra som en förälder önskar.
Det skapar en känsla av ambivalens versus den egna moraliska kompassen. Denna kluvenhet är riktigt riskabel; hennes dribblande med sina barn gör mig vansinnigt irriterad då det på sikt kan ge allvarliga konsekvenser för en skör personlighet som står ensam.

Du är klok du!

Därför är det extra viktigt att AG:s vittnes önskemål uppfylls nu.

Han har, kanske för första gången i sitt medvetna liv gått emot sin mamma. Han har förstått vidden av ärlighet och att stå upp för sig själv. Nu får inte andra vuxna svika honom.

Usch! Stackars dessa barn. Tänk om D och JB också kunde förstå vidden av att ha en så störd mamma och söka hjälp. Uppfattade jag saken rätt så vill ju familjen finnas för även dem, men de säger nej.

Så vidrigt att det fått gå så långt.
Citera
2017-06-08, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Psykopater föds med helt annorlunda frontallober samt med t.ex. förminskad amygdala dvs känselcentra (empati, känslor). Barndomsupplevelser typ övergrepp som JM angett har ingen påverkan. Känslor avsaknas totalt hos henne.

Enligt denna artikeln finns det två typer av psykopati: "Researchers believe that two paths can lead to psychopathy: one dominated by nature, the other by nurture", en som beror på något fysiska i hjärnan (amygdala osv) men att det även kan bero på förhållanden.

https://www.theatlantic.com/magazine/archive/2017/06/when-your-child-is-a-psychopath/524502/

Dock låter barnen i artikeln så extrema så jag tror inte man kan jämföra med JM, faktiskt. Det är lite mer "Sveriges farligaste flicka" över dessa barn. JM är ju ändå tveklöst en mycket mer välfungerande individ.
Citera
2017-06-08, 13:27
Medlem
Gizurs avatar
Är det känt om försvaret kommer kalla någon psykolog, psykiatriker eller liknande för att verifiera JM's påstående om att hennes förhörsbeteenden är skolboksexempel från forskningen om hur människor i chock beter sig?

JM verkar annars som allt annat än ett skolboksexempel. Snarare rätt unik. Men efter allt hennes pladder om "jag hänvisar till forskningen" vore det ju för hennes del rätt bra om hon kunde få något slags stöd.
Citera
2017-06-08, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Shit
Att en sådant empatilös, manipulativt och allmän störd person ska agera "den trygga" socialstöden för de utsatta barnen. Vansinnigt.

I alla fall narcissister kan vara väldigt kärleksfulla mot barn har jag läst nånstans men kan tyvärr inte minnas källa. Både psykopater och narcissister är ofta trevliga sociala människor och kan- om inte annat- spela empatifulla. Har två exempel i min släkt som är mycket uppskattade på sina arbeten men vi som känner dem på djupet vet att mycket är fel. Bara det att JM inte verkar ha några egna vänner eller tjejkompisar visar på att det blir ohållbart för henne med djupare relationer till människor där hon bara kan erbjuda sig själv. Bättre går det med kärlekspartners som hon ser till att få barn med eller med egna barn eller med flyktingkillar som har noll koll på hur en normal svensk kvinna vanligen är.
Citera
2017-06-08, 13:31
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Att mongot i bästa fall har någon sorts ytterlig borderline, men troligtvis är en ren sociopat, är väl sedan länge etablerat? Ja, bland folk med förmåga att fungera i samhället iaf; psykologer som ser sin största plikt att gulla med vanebrottslingar blir säkerligen i högsta grad upprörda av sådana "provocerande påståenden"...

Men att så gravt störda personer som JM inger skräck och slår ut normala sociala samspel bland personer runt omkring dem kommer knappast som en överraskning.

Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
JM är ett unikum, helt klart

Hur slipad är hon?
Kan detta vara ett sätt att framstå som helt störd?
För att bli kryssad och slippa fängelse....
Kan hon va´ så jävlig...
Senast redigerad av Solglittret 2017-06-08 kl. 13:39.
Citera
2017-06-08, 13:34
Medlem
T34Panzers avatar
Det är stora skämskudden här

Johanna Rapp - EXPRESSEN
Jag hoppas att en psykolog kan komma hit och förklara vissa saker, säger Arbogakvinnan om varför hon använder ovanliga ord i avlyssningen efter att hon släppts som "zippa""

Johanna Rapp - EXPRESSEN
– Jag är totalt avskärmad från verkligheten, säger Arbogakvinnan.
Utifrån min lekmannabedömning tror jag att jag var gränspsykotisk, säger Arbogakvinnan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in