2016-10-04, 19:17
Medlem
Kalleballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Det är ju "fastslaget" så mycket som det går att komma till i en förundersökning att hon inte talat sanning. Hon kan visserligen fått någon smäll av någon fast under helt andra omständigheter.

Detta särskilt med tanke på att t.o.m. polisen utredde huruvida hon gjort sig skyldig till falskt larm vilket dock föll på att det inte var hon utan hennes kompis som ringde polisen.

Verkar logiskt det du skriver. Tack för klargörandet.
Citera
2016-10-04, 19:40
Medlem
TubbyTommys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Vadå ljög? Vad har du för källa på att hon skulle ha ljugit?

Nu hann jag inte fram förrän du sjäv svarade på din fråga.
Hela förundersökningen ang 'misshandeln' av Sophie Fathers är en stor bekräftelse med flera konkreta bevis, som professionellt folkslag av regeringsavkomma har luskat fram.
Hennes historia har inte kunnat påvisas det minsta, än mindre har den även kunnat motbevisas.
Jag håller med polisväsendet denna gång att om nu hon inte vill berätta sanningen så har misshandeln aldrig skett. Skadorna kan lika gärna vara skälvvållad.
Ärendet avslutat.

Nå. Hennes historia kan motbevisas på flera punkter och enligt lag kan polisen gå vidare med ärendet.
Men det verkar som att Sophie Fathers åter blivit behandlad som en princessa och som plåster på såren låter polisen detta slinka.

Ynkligt. Av både polis och hennes föräldrar.
Det är den nya looser generationen som 70-talist föräldrar uppfostrar. Ett gäng ansvarslösa, könslösa loosers som lipar det första man gör vid svåra situationer. Ryggradslöst folk.

Slappt..slappt gjort av hennes föräldrar.
Citera
2016-10-05, 14:11
Medlem
IcaHandlares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Vadå ljög? Vad har du för källa på att hon skulle ha ljugit?

Kungsbackaposten skriver:

Ingenting stämde. Polisen lägger ner förundersökningen kring överfallen i Kungsbacka.
– Det har inte varit några överfall, säger Anders Wiss, polischef i Kungsbacka.

http://kungsbackaposten.se/nyheter/det-har-inte-varit-nagra-overfall/
Citera
2017-06-08, 12:34
Medlem
PappaPundares avatar
Jävla slyna synd att hon inte blev misshandlad på riktigt.
Jävla lögnare. Horunge.
Respektlöst mot riktiga brottsoffer.
Konstigt att det inte fick några konsekvenser det hon gjorde.
Citera
2017-11-09, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappaPundare
Jävla slyna synd att hon inte blev misshandlad på riktigt.
Jävla lögnare. Horunge.
Respektlöst mot riktiga brottsoffer.
Konstigt att det inte fick några konsekvenser det hon gjorde.

Du var mig en arg snubbe. Är föredetta bekant med tjejen och jag vet att hon är psykiskt instabil. Om någon fortfarande undrar blev hon förmodligen slagen av en äldre pojkvän och sedan för att dölja detta för sina föräldrar hittade hon på en snyfthistoria om misshandel av tre män istället. Hennes förklaring av situationen är omöjlig, och det visste jag från första början. Sjukt onödiga resurser ja, men du kanske inte behöver kalla en 16-åring tjej för horunge och slyna.
Citera
2017-11-09, 19:11
Medlem
PappaPundares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alle7116
Du var mig en arg snubbe. Är föredetta bekant med tjejen och jag vet att hon är psykiskt instabil. Om någon fortfarande undrar blev hon förmodligen slagen av en äldre pojkvän och sedan för att dölja detta för sina föräldrar hittade hon på en snyfthistoria om misshandel av tre män istället. Hennes förklaring av situationen är omöjlig, och det visste jag från första början. Sjukt onödiga resurser ja, men du kanske inte behöver kalla en 16-åring tjej för horunge och slyna.

Bara för att hon är en "stackars" 16 årig tjej ska hon komma undan va???? Vilken jävla dubbelmoral i vanlig ordning. Hade det varit en 16 årig snubbe eller en invandrartjej hade ingen haft sympati för henne/honom överhuvudtaget när det kom fram att det var bullshit.

Om hon ska slippa konsekvenser vilket jag ändå kan köpa i och med att hon ändå bara var 15 när den här skiten hände ska hennes föräldrar definitivt få betala. Det vore det ända rätta. Men nej såklart eftersom det handlar om en "söt" liten tjej stryker man bara och går vidare.

När snorungar ställer till med skit brukar ju föräldrarna få sota för det och så borde det vara även här. Helt jävla sjukt hur hon slipper konsekvenser helt och hållet.
Citera
2017-11-11, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappaPundare

När snorungar ställer till med skit brukar ju föräldrarna få sota för det och så borde det vara även här. Helt jävla sjukt hur hon slipper konsekvenser helt och hållet.

Jo där håller jag med dig, löjligt att hon kom undan helt och hållet.
Citera
2017-11-11, 01:36
Avstängd
Fojoss avatar
Polisens utspel var extremt äckligt. Om det inte handlade om att hon skulle ha anklagat tre utländska män så hade polisen helt enkelt lagt ner ärendet och inte gjort så mycket mer. Nu tog man fulla tag och gick ut med att det inte har hänt.

Varför anställer polisen politiker? För detta äckel Wiss är uppenbarligen inget annat.
Senast redigerad av Fojos 2017-11-11 kl. 01:43.
Citera
2017-11-11, 11:16
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Rubrik justerad // Mod
Citera
2017-11-11, 12:40
Medlem
Dugins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
Polisens utspel var extremt äckligt. Om det inte handlade om att hon skulle ha anklagat tre utländska män så hade polisen helt enkelt lagt ner ärendet och inte gjort så mycket mer. Nu tog man fulla tag och gick ut med att det inte har hänt.

Varför anställer polisen politiker? För detta äckel Wiss är uppenbarligen inget annat.

Nu är jag långt ifrån en expert på polisens arbete men någonstans så känns det ju som att polisen oftast vet vad de gör och har nog haft tusentals falskanmälningar så med största sannolikhet så anar man ugglor i mossen. Har svårt att se polisen lägga ner förundersökning av ett så pass grovt misshandelsfall om man inte varit 99% säkra på att tjejer undanhåller sanningen. Tycker att ris bör gå till denna ouppfostrade tjej som uppenbarligen inte lärt sig att tala sanning.
Citera
2017-11-11, 16:00
Medlem
Alltså när fallet kom upp så fick åtminstone jag uppfattningen att hon var en normal och skötsam flicka. Så det är förvånande om polisen nu påstår att hon fabricerat.
Kan detta vara samma som hände kvinnan i Ludvika. Rättsapparaten tar förövarnas parti, trots både bevis och vittnen. Helt otroligt!
Läs om fallet
(FB) Ludvika: Våldtäkt natten mellan 16-17/10
(det var de kvinnliga domarna i hovrätten som friade männen)

Så detta ser ju ut att vara samma mörkande av brott - från samhällets sida?
Citera
2017-11-11, 18:14
Medlem
jack.danielss avatar
Blev det inte några replessarier mot denna söta flicka? Kan man gå till polisen och fabricera vad man känner för utan straff?

Dessutom om en i dagens ljus polariserad fråga: invandrare!

Märkligt om ni frågar mig.....men vem är jag att kasta första stenen......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in