2016-10-25, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VPN007
Så är det!

Jag tror det beror på att lagstiftarna (politikerna) och de som sedan ska se till att lagarna följs
(polis/åklagare/domare/nämndemän) själva brukar hamna i
dessa situationer med berusade kvinnor som de själva utyttjar och eftersom dom själva gör det och dom inte vill ha nåt straff för det så straffas ingen annan heller för det!

Lite som alkohol, världens farligaste drog som ändå är laglig av den enkla anledningen att dom som bestämmer själva missbrukar den drogen och därför får den vara ifred.

Den dagen nån våltar nån i min familj den dagen går jag inte till polisen utan den dagen tar jag lagen i egna händer redan från början så jag vet att rätt blir rätt och inte fel

När rättsystemet ändrar sig till fördel för våldtäktsoffren kanske jag tänker om, men så länge det skyddar våldtäktsmännen som fridlysta blommor som inte får röras är det fri jakt på dem

Händer något ska man ringa polisen, sitta i telefonkö hur länge som helst, sen kommer de inte iaf, såvida man inte är halvdöd. Därefter blir det en lång process som kanske utmynnar rättegång där jag/offret skuldbeläggs och den skyldige glatt promenerar hem med ett väl tilltaget skadestånd i fickan.

Jag håller med dej. Rättssamhället har upphört att fungera för vanligt hederligt folk. Hädanefter tillgrips öga för öga, tand för tandmetoden.
Citera
2016-10-26, 00:36
Medlem
carass avatar
Hovrätten tog ifrån BO den skadeståndsersättning hon tilldelats av tingsrätten.

Vilken tur att vanliga medborgare (pga av hovrättsbeslutet) startat en insamling till BO och som hittills dragit in ca 300.000 kronor. Får hoppas att Svenska staten nu inte kräver att BO ska betala skatt på dessa pengar. Men man vet aldrig. Svenska staten slutar aldrig att förvåna.
Citera
2016-10-26, 08:03
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caras

Vilken tur att vanliga medborgare (pga av hovrättsbeslutet) startat en insamling till BO och som hittills dragit in ca 300.000 kronor. Får hoppas att Svenska staten nu inte kräver att BO ska betala skatt på dessa pengar. Men man vet aldrig. Svenska staten slutar aldrig att förvåna.
Finns ingen gåvoskatt längre, så det slipper hon.
Citera
2016-10-26, 08:10
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VPN007
Så är det!

Jag tror det beror på att lagstiftarna (politikerna) och de som sedan ska se till att lagarna följs
(polis/åklagare/domare/nämndemän) själva brukar hamna i
dessa situationer med berusade kvinnor som de själva utyttjar och eftersom dom själva gör det och dom inte vill ha nåt straff för det så straffas ingen annan heller för det!

Lite som alkohol, världens farligaste drog som ändå är laglig av den enkla anledningen att dom som bestämmer själva missbrukar den drogen och därför får den vara ifred.

Den dagen nån våltar nån i min familj den dagen går jag inte till polisen utan den dagen tar jag lagen i egna händer redan från början så jag vet att rätt blir rätt och inte fel

När rättsystemet ändrar sig till fördel för våldtäktsoffren kanske jag tänker om, men så länge det skyddar våldtäktsmännen som fridlysta blommor som inte får röras är det fri jakt på dem
Det handlar mer om brist på sunt förnuft och en infantil tolkning av flumbegreppet rimligt tvivel.
Givet situationen och att sexuellt ungänge ansågs bevisat + omständigheterna, skrik, upprördhet, väldigt kortvarig samvaro totalt. Så är HovR helt ute och cyklar när de anser att en berusad kvinnas något motsägelsefulla vittnesmål ex vem som ringde, helt uppåt väggarna.
En tjej som kämpar, är arg, rädd och berusad lär inte ha hundra koll på alla detaljer.

Den korta tiden talar för kvinnans version.

Rättsskandal.
Citera
2016-10-26, 12:55
Medlem
VPN007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det handlar mer om brist på sunt förnuft och en infantil tolkning av flumbegreppet rimligt tvivel.
Givet situationen och att sexuellt ungänge ansågs bevisat + omständigheterna, skrik, upprördhet, väldigt kortvarig samvaro totalt. Så är HovR helt ute och cyklar när de anser att en berusad kvinnas något motsägelsefulla vittnesmål ex vem som ringde, helt uppåt väggarna.
En tjej som kämpar, är arg, rädd och berusad lär inte ha hundra koll på alla detaljer.

Den korta tiden talar för kvinnans version.

Rättsskandal.

Det är vad jag med trodde för några år sedan, att dom som utredde och dömde var idioter som inte fattar nåt. Men sedan såg jag den höga siffran av alla våldtäktsmän som inte döms och då förstod jag att 90% av alla som jobbar inom rättsystemet kan inte vara jubelidioter utan detta är mer satt i system för att dom själva känner med våldtäktsmännen att det lika gärna kunde vara dom som blev anklagade. Menar att förmågan att döma gärningsmän i alla andra mål går aldeles utmärkt men som sagt, när det kommer till våldtäkt då krävs det orimliga bevis.

Hade domarna varit idioter så hade ju alla brottslingar gått fria men så är inte fallet. Alla är våldtäktsmän som dömer, eller har samma värderingar, alternativt känner att de kan hamna i samma situation, därav blir ingen dömd
Senast redigerad av VPN007 2016-10-26 kl. 13:12.
Citera
2016-10-26, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caras

360.000 kronor är f n insamlade till kvinnan. Men det är också en viktig markering och en ordentlig knäpp på näsan från svenska folket till lagvrängarna att nu räcker det. Stopp och belägg!
Citera
2017-06-14, 20:51
Medlem
spoilers avatar
"En av männen , en 25-årig Ludvikabo, fick 140 000 kronor i skadestånd för den tiden som han suttit häktad.

Ytterligare en av dem – en Ludvikabo i 30-årsåldern – begärde även han ersättning för lidande enligt Justitiekanslerns praxis samt för förlorad arbetsförtjänst med 37 600 kronor.
Nu står det dock klart att de avslår hans begäran med hänvisning till att han bevisligen befunnit sig på brottsplatsen.
Enligt Justitiekanslern handlar det om en så kallad "Lindomesituation" där det inte gått att slå fast vem som begått det grova brottet i fråga."

http://www.dt.se/blaljus/friades-fran-misstankar-om-grov-valdtakt-utanfor-restaurang-nekas-ersattning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in