2017-06-07, 16:48
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Vill minnas att det blev succé med Brolin samt Elmander på kanten.
Du kan inte jämföra Sveriges tekniskt sett bästa spelare genom tiderna med målsumparen och sluggern Guidetti...
Citera
2017-06-07, 16:51
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av destroyer93
Olsen
Lustig - VNL - Granqvist - Augustisson
Claesson - Ekdal - Johansson - Forsberg
Berg - Guidetti

Detta känns väl som en trolig elva. Seb Larsson och Hiljemark finns som alternativ för Johansson, men med tanke på hans insats mot Frankrike senast så känns det rimligt att han startar. Claesson går före Durmaz efter sin fina insats mot Portugal och säsongen i Krasnodar.

Toivonen lär starta istället för Guidetti. Tveksamt om Claesson får chansen istället för Durmaz också. 50/50 mellan Johansson och Larsson. Startar Hiljemark sliter jag mitt hår.

Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Du kan inte jämföra Sveriges tekniskt sett bästa spelare genom tiderna med målsumparen och sluggern Guidetti...

Vad har Roger Magnusson med diskussionen att göra?
Citera
2017-06-07, 16:55
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG

Men han spelades ur position, eller hur? Tror bara Guidetti skulle kunna passa som slitvarg på högerkanten, vi inkasserar ett kryss och alla parter är nöjda.
Citera
2017-06-07, 17:03
Medlem
destroyer93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Toivonen lär starta istället för Guidetti. Tveksamt om Claesson får chansen istället för Durmaz också. 50/50 mellan Johansson och Larsson. Startar Hiljemark sliter jag mitt hår.
Jo Toivonen lär väl starta, kanske Durmaz likaså. Men det är inget som jag personlig vill ska ske, Claesson ska starta.

Några fler flashbackare som ska bevittna detta på plats i övermorgon?
Citera
2017-06-07, 17:13
Medlem
Korders avatar
Citat:
Jo Toivonen lär väl starta, kanske Durmaz likaså. Men det är inget som jag personlig vill ska ske, Claesson ska starta.

Några fler flashbackare som ska bevittna detta på plats i övermorgon?

Ja nä, men eftersom du skrev "trolig" utgick jag ifrån att du skrev en startelva du trodde skulle få spela.

Om elvan var som jag ville skulle den se ut såhär;

Olsen
Lustig - VNL - Granqvist - Augustinsson
Berg - Toivonen

Hugget som stucket rörande Augustinsson/Olsson. Båda har fina vårsäsonger bakom sig. Gillar inte Toivonen, men han har egenskaper som passar i matchen, han är förstås väl bekant med Beg och hans senaste landskamper har varit bra. Ser heller Nyman än Guidetti vid inhopp.
Citera
2017-06-07, 17:18
Medlem
destroyer93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Ja nä, men eftersom du skrev "trolig" utgick jag ifrån att du skrev en startelva du trodde skulle få spela.
Ja det blev väl nån blandning av den högst troliga elvan+några personliga tankar
Ser iallafall fram emot detta, ska bli kul att vara på plats och heja fram Sverige till minst 1 poäng
Citera
2017-06-07, 17:39
Medlem
Delokrats avatar
Skulle personligen vilja se Claesson från start. Är det någon som har bättre koll än mig på hans försvarsspel?
Citera
2017-06-07, 18:07
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Men han spelades ur position, eller hur? Tror bara Guidetti skulle kunna passa som slitvarg på högerkanten, vi inkasserar ett kryss och alla parter är nöjda.
Men vi går väl för seger? Jag ser hellre Claesson där.
Citera
2017-06-07, 18:39
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delokrat
Skulle personligen vilja se Claesson från start. Är det någon som har bättre koll än mig på hans försvarsspel?

Det är en offensiv spelare. Han har ganska bra blick och ett älgigt steg, det är väl det som kan hjälpa honom i defensiven, han täcker upp bättre än Forsberg men sämre än vad Seb och kanske även Durmaz skulle göra.
Citera
2017-06-07, 22:40
Medlem
Citat:
Olsen
Lustig - VNL - Granqvist - Augustisson
Berg - Guidetti

Detta känns väl som en trolig elva. Seb Larsson och Hiljemark finns som alternativ för Johansson, men med tanke på hans insats mot Frankrike senast så känns det rimligt att han startar. Claesson går före Durmaz efter sin fina insats mot Portugal och säsongen i Krasnodar.
Detta är den optimala 11:an. Men vi vet att S. Larsson, J. Durmaz och M. Olsson kommer få spela som vanligt... säkert även Hiljemark.
Citera
2017-06-08, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aunxda
Detta är den optimala 11:an. Men vi vet att S. Larsson, J. Durmaz och M. Olsson kommer få spela som vanligt... säkert även Hiljemark.
Seb Larsson spela som vanligt? Han har väl knappt varit med i Jannes trupper, än mindre startat matcher.
Citera
2017-06-08, 08:41
Medlem
dj0h4nn3ss avatar
Känns inte som att Janne kommer ändra så mycket sen Vitryssland, trots vinsten mot Portugal. Hoppas dock på det, ffa Claesson. Förmodligen blir det
Olsen
Lustig - VNL - Granen - Olsson
Durmaz - Ekdal - Johansson - Foppa
Berg - Toivonen

De positioner som är svårast att förutspå är Olsson/ludde, Durmaz/Claesson och Hiljemark/Johansson. Olsson eller Ludde kvittar, tycker båda är bra och Olsson har varit riktigt bra från EM och framåt, och var lysande i sin halva PL-säsong med Swansea. Tror Janne kör med Durmaz och byter in Claesson i 75e, men hoppas Claesson startar då han är mer målfarlig än Durmaz som är alldeles för ojämn. Hiljemark eller Johansson kvittar lite också men ser helst Johansson då han passar bättre mot Frankrike, Hiljemark har mer offensiv i sig men är även han lite för ojämn.

I anfallet skulle jag helst se Berg med Nyman då de är de två målfarligaste anfallarna i truppen och har mest förtroende i deras klubblag. Dock har väl de knappt spelat ihop innan. Guidetti river och sliter men det händer inte speciellt mycket, rankar Toivonen högre då han brukar göra mål när man minst anar det trots att han ser loj och medioker ut i övrigt.

Jag skulle även ranka Ponne framför Granen. Granen är bra men han känns mer osäker och fladdrig än Ponne. Granen har en tendens att ställa till det i viktiga matcher mot bra lag, vilket är vad som väntar imorgon. Är det någon back som kommer missa en markering i förgrunden till ett franskt mål imorgon så är det Granen. Absolut ingen dålig spelare dock, han har många kvalitéer. Ponne bara kör och känns mer stabil dock.

Forza gulo gulo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in