2017-06-07, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Guidetti är en hårt arbetande forward som jobbar mycket i defensiven. Marcus Berg är inte lika vass defensivt som han är offensivt.

Väldigt svårt att sia huruvida det blir Berg / Guidetti eller Berg / Toivonen

Guidetti springer också massa onödiga meter varje match, skön gubbe, men lite för många meningslösa tjurrusningar ibland.

Angående startelvan så tycker jag nog att den startelva som fick chansen i Paris borde få starta även denna gång, med några justeringar. Claesson skulle kunna ta Durmaz plats.

Kan inte tänka mig att Janne Andersson börjar experimentera med formationen, och varför skulle han, finns ingen anledning.
Citera
2017-06-07, 12:37
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Guidetti springer också massa onödiga meter varje match, skön gubbe, men lite för många meningslösa tjurrusningar ibland.

Angående startelvan så tycker jag nog att den startelva som fick chansen i Paris borde få starta även denna gång, med några justeringar. Claesson skulle kunna ta Durmaz plats.

Kan inte tänka mig att Janne Andersson börjar experimentera med formationen, och varför skulle han, finns ingen anledning.

Han gör det för att dra isär försvaret och ge ytor åt mittfältare / djupledslöpande anfallare. Otroligt matnyttig, också något han hyllats för i spaltmeter nere i Spanien.
Citera
2017-06-07, 12:39
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Därför vill jag se honom till höger på mittfältet på fredag;

Olsen/Nordfeldt

Lustig - Lindelöf - Granqvist - Jansson - August

Guidetti - Ekdahl - Hiljemark - Forsberg

Berg

Nu lär ju Janne inte byta från 4-4-2 dock.
Citera
2017-06-07, 12:40
Medlem
Citat:
Han gör det för att dra isär försvaret och ge ytor åt mittfältare / djupledslöpande anfallare. Otroligt matnyttig, också något han hyllats för i spaltmeter nere i Spanien.

Jag pratar om hans defensiva jobb, offensivt är det naturligtvis en bra egenskap, något som t ex Henke Larsson var exceptionellt bra på.
Citera
2017-06-07, 13:45
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Nja, det är lite si och så med det. Jag har varit på de senaste landskamperna som spelats i Malmö. Det har varit rätt dött och trist.

Det är väl allmänt vedertaget att de flesta gedigna fans och ultras i allsvenskan fullkomligen hatar SvFF och ser landslaget som dess representant.

Vad jag har förstått så bryr sig många ultras inte om landslaget öht.

Har länge velat att nån ultrassektion ska dra upp stämningen kring landslaget. En eloge till Camp Sweden, problemet är att det är övre medelåldersmänniskor som bryr sig mindre om stämning och mer det organisatoriska kring laget, dvs umgänget och gemenskapen. Inte ens klackrävar.

Var själv medlem i CS mellan 2006 - 2010. Många av ledarna kommer från mindre klubbar likt TFF och Ängelholm.

Ramsorna är en relik från 2006 :/
Citera
2017-06-07, 13:57
Medlem
Citat:
Det är väl allmänt vedertaget att de flesta gedigna fans och ultras i allsvenskan fullkomligen hatar SvFF och ser landslaget som dess representant.

Vad jag har förstått så bryr sig många ultras inte om landslaget öht.

Har länge velat att nån ultrassektion ska dra upp stämningen kring landslaget. En eloge till Camp Sweden, problemet är att det är övre medelåldersmänniskor som bryr sig mindre om stämning och mer det organisatoriska kring laget, dvs umgänget och gemenskapen. Inte ens klackrävar.

Var själv medlem i CS mellan 2006 - 2010. Många av ledarna kommer från mindre klubbar likt TFF och Ängelholm.

Ramsorna är en relik från 2006 :/

Ja, ungefär, det finns ju intressantare saker än landslaget, t ex superettan, obs ingen ironi, SvFF är ganska så repressiva och man kan ju inte direkt beskylla dom för att främja supporterskap och aktiv(skötsam), läktarkultur.

Men det är bara min åsikt, och då är jag mer av ett klappmongo än en ultras.

Inget ont om Camp Sweden dock, dom får gärna göra sin grej.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-06-07 kl. 13:59.
Citera
2017-06-07, 14:06
Medlem
RobinFromHoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Nja, det är lite si och så med det. Jag har varit på de senaste landskamperna som spelats i Malmö. Det har varit rätt dött och trist.
Sämst ställe och placera en landskamp med tanke på att få bryr sig om landslaget där. Vi kommer aldrig glömma vad dom äckliga svennarna gjorde mot våra förfäder. Sveriges landslag är inte vårt landslag.
Citera
2017-06-07, 15:10
Medlem
Citat:

Olsen/Nordfeldt

Berg
Givetivis ska vi ändra formation och hålla på. Och Guidetti på mittältet låter ja...helt efterblivet.
Citera
2017-06-07, 15:15
Medlem
nitinitis avatar
Citat:

Olsen/Nordfeldt

Berg

Fy fan vad uselt. Guidetti som yttermittfältare
Citera
2017-06-07, 15:25
Medlem
Giggsys avatar
Vill minnas att det blev succé med Brolin samt Elmander på kanten.
Citera
2017-06-07, 15:45
Medlem
destroyer93s avatar
Olsen
Lustig - VNL - Granqvist - Augustisson
Claesson - Ekdal - Johansson - Forsberg
Berg - Guidetti

Detta känns väl som en trolig elva. Seb Larsson och Hiljemark finns som alternativ för Johansson, men med tanke på hans insats mot Frankrike senast så känns det rimligt att han startar. Claesson går före Durmaz efter sin fina insats mot Portugal och säsongen i Krasnodar.
Citera
2017-06-07, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av destroyer93
Olsen
Lustig - VNL - Granqvist - Augustisson
Claesson - Ekdal - Johansson - Forsberg
Berg - Guidetti

Detta känns väl som en trolig elva. Seb Larsson och Hiljemark finns som alternativ för Johansson, men med tanke på hans insats mot Frankrike senast så känns det rimligt att han startar. Claesson går före Durmaz efter sin fina insats mot Portugal och säsongen i Krasnodar.

Hade kört exakt den 11an. Och bytt in Olsson senare om Ludde blir trött för att behålla samma tempo på Emils kant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in