2017-06-07, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det har diskuterats tidigare i tråden, till och med diskuterats om JM kunde vara adopterad. Men det avfärdades, båda systrarna verkar vara biologiska barn till Anki och GM. JM är yngst, men fick barn först.

Hur fan? De är inte ens lika 1%... Utseendemässigt alltså.
Citera
2017-06-07, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Känner samma sak och tycker inte riktigt att det här med de två knivarna har blivit ordentligt utrett (i vart fall har jag inte hittat någon mer utförlig redogörelse). - Så långt jag förstått ska JM ha medfört en vit plastpåse vari ska ha legat två knivar, ett par tunna svarta fingervantar samt en av MR:s tröjor. Plastpåsen ska ha placerats i baksätet på bilen - efter att JM medfört den från lägenheten och då haft den i sin väska. - Vad hände sedan, då? - Fick MR välja kniv, eller..? - MR har berättat att han först vid Arboga-rondellen fått veta vad han förväntades göra. - Eller var det där han fått se vad det fanns i plastpåsen? - Mycket av det här kan vara fråga om språkförbistring, och kanske en del också kan hänföras till dålig journalistik (har ofta förundrats över hur lite det skrivs och hur haltande sammandragen ofta är) och/eller MR:s drogrus.

Mina fortfarande lite luddiga tankar handlar om tidslinjen som inte är tillfredsställande utredd och som ser ut att stämma mindre bra med MRs utsaga. Vidare kamrat GH som passande nog lämnat landet men som rört sig nära "Gravliden" kvällen (?) innan mordet. I det sammanhanget uppgiften om att de "inte hittade huset" som skrevs på Google Translate på JMs telefon på morgonen morddagen. Möjligheten att MR och GH är släkt eller tillhörande samma grupp exilafghaner i Iran. Uppgiften om den mörka bilen som ett vittne sett körandes framför Touranen. MRs uppgift om att stugdörren stod öppen. Sedan att kniven aldrig hittats.

En känsla...

Jag antar att GH lämnat landet då MR först erkände?
Citera
2017-06-07, 00:50
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Mina fortfarande lite luddiga tankar handlar om tidslinjen som inte är tillfredsställande utredd och som ser ut att stämma mindre bra med MRs utsaga. Vidare kamrat GH som passande nog lämnat landet men som rört sig nära "Gravliden" kvällen (?) innan mordet. I det sammanhanget uppgiften om att de "inte hittade huset" som skrevs på Google Translate på JMs telefon på morgonen morddagen. Möjligheten att MR och GH är släkt eller tillhörande samma grupp exilafghaner i Iran. Uppgiften om den mörka bilen som ett vittne sett körandes framför Touranen. MRs uppgift om att stugdörren stod öppen. Sedan att kniven aldrig hittats.

En känsla...

Jag vill minnas att jag läst nåt om att GH´s telefonrörelser är undersökta....
En mats, eh.. jag menar en mast, kopplar upp i Åselby...
Nääee.... det är ju i en annan tråd

Jag har det på tungan - jag återkommer efter lite sömn....
Citera
2017-06-07, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Jag vill minnas att jag läst nåt om att GH´s telefonrörelser är undersökta....
En mats, eh.. jag menar en mast, kopplar upp i Åselby...
Nääee.... det är ju i en annan tråd

Jag har det på tungan - jag återkommer efter lite sömn....

Jodå, den var i Örebro. Men vi vet inte i vilken ficka den låg. Finns även två vittnen som säger att han var där. Talar de sanning? Fick de betalt? Vad är det för typer?

Edit: Att MR och GH "råkade" slököra i den trakten just då är bara liite för mycket slump för mig. Inte minst i kombo med Google Translate.
Senast redigerad av Refraktor 2017-06-07 kl. 00:56.
Citera
2017-06-07, 00:56
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymanonym1313

Verkar faktiskt inte vara så lika till sättet heller, glädjande nog.
Systern verkar leva ett ordnat liv med man och två barn. Företaget hon hade ihop med GM såldes med god vinst.
JMs kaos likt en allt snabbare snurrande tromb verkar skilja sig mycket från systerns liv.

Undrar lite stillsamt om det kan finnas en rent medicinsk förklaring till tromben som ju onekligen snurrat över alla breddar sista 2 åren. Frontalloben är styrorgan för att hämma normbrytande beteende. Om frontalloben kopplas ur blir personen hämningslös ex. frontallobsdemens.

Kan JM lida av något sådant? Kanske inte just frontallobsdemens men en tumör?
Sökt runt och hittade endast ett enda fall där en man i USA dödade hela sin familj utan synbar orsak och sedan sig själv - han visade sig ha en hjärntumör.

Hoppas någon gör en magnetröntgen av JMs huvud innan man stoppar undan henne i något fängelse. Och den stora psyk.undrrsökningen förstås.
Senast redigerad av Solglittret 2017-06-07 kl. 01:01.
Citera
2017-06-07, 00:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Då han satt gränsle på Göran hade han ryggtavlan mot dörren och allt fokus på Göran och Anki. Han kunde omöjligt noterat JMs tysta närvaro däremot förklaras JMs tydliga nyvakenhet.
Dörren är väl på MRs högra sida och parallellt med huvudändan snarare om hsn sitter grensle.
Citera
2017-06-07, 01:02
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Det är ungefär som att hon vill ha verifierat att pappan var döende eftersom det då inte kan ha varit hon som dödat honom. - Å andra sidan kan det ju också ha varit ett barmhärtighetsmord - och då är det hon som avgör om bilan ska falla lite i förtid.Hon är bra på att få förhörsledarna att avvika från ämnet. - Nu var det ju inte bara pappan som skulle dödas. - Att hon inte är riktigt klok verifieras ofta under förhören med henne. - Hon är gränslöst vansinnig och därmed farlig.

Jag tolkar talet om den döende Göran som en av många dimridåer. Oberoende av Görans hälsotillstånd så försöker JM bara byta fokus i samtalet. Som så ofta.

Här är ett annat exempel från i måndags, 5/6 i tingsrätten:

"JM: Som jag ser det är det enbart en del av den psykiska tortyr som åklagarna utsatt både mig och mina barn för. Så ni får gärna förklara nu varför jag inte får skicka dom breven.
Åkl: Det är inget som hör hemma i det här förhöret. Det får vi ta i ett annat sammanhang.
JM: Jag vill gärna ha ett svar, så jag vill läsa upp brev här från mina barn.
Domaren: Nej, nej, nu är det förhör med dig, du kan inte avkräva åklagaren om några besked nu. Det kan du ta via din försvarare."

Även i tingsrätten försöker JM ta kontroll. Domaren ser vad som pågår. Kan det vara så att han har sett manipulativa psykopater tidigare?
Tänk vilket skämt en domstolsförhandling skulle bli om en åtalad tilläts leda förhandlingen i vilken riktning som helst...

http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/arbogakvinan-nekas-läsa-upp-brev-i-rättssalen-bryter-ihop-3919591

Man kan undra vad Hikes strategi var med de frågor som hon ställde till MR i måndags? Kanske finns det ingen annan plan än att sprida rök och dimma? Kanske hoppas hon att AGs vittnesmål inte spelas upp och att JM hävdar att hon var hemma hela kvällen? Kan det lyckas? Jag tvivlar…
En möjlighet är att Hikes inte vet vad JM kommer att säga och måste hålla alla vägar öppna. Jag tror att JM överraskar sig själv lika mycket som hon överraskar oss när hon t.ex. säger att hon ångrar sig eller att om någon ska mörda hennes pappa så är det hon. Alternativet att det skulle vara genomtänkta uttalanden kan jag inte få ihop.

Är det psykisk tortyr att hålla en misstänkt mördare inlåst under förundersökningen? Kanske, men alternativet vore ett hot mot rättssäkerheten. Speciellt med misstänkta som vill och kan skapa vilken sanning som helst, med eller utan post-it. Kan det finnas någon som går på JMs föreställningar och ser henne som offer i det här dramat?

Citera
2017-06-07, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Det är alltså bara för att bostadsrättsföreningen kräver att den boende äger en liten del. Han behöver inte henne för att sälja lägenheten.
Ja oftast är det så ..du kan inte köpa bostad till 100% och inte bo där själv!
Citera
2017-06-07, 01:11
Medlem
Citat:
Det är ungefär som att hon vill ha verifierat att pappan var döende eftersom det då inte kan ha varit hon som dödat honom. - Å andra sidan kan det ju också ha varit ett barmhärtighetsmord - och då är det hon som avgör om bilan ska falla lite i förtid.Hon är bra på att få förhörsledarna att avvika från ämnet. - Nu var det ju inte bara pappan som skulle dödas. - Att hon inte är riktigt klok verifieras ofta under förhören med henne. - Hon är gränslöst vansinnig och därmed farlig.
Hon borde ha handfängsel!
Citera
2017-06-07, 01:13
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor

En känsla...

Att GH skulle lämna Sverige var bestämt före mordet (hans mor var sjuk). - "...inte hittade huset" syftar på ett annat hus dit man bl.a. levererat kläder (och dit även JM&Co levererat div. möbler mm den 2 aug (dagen före morddagen). - De hemliga avlyssningarna + förhören med GH ger också en hel del som verifierar MR:s utsaga + även mastuppkopplingarna.

Till detta kommer JM:s obefintliga alibi, hennes lögn direkt hon kom hem till AG, och - inte minst - även här de hemliga avlyssningarna som utan tvekan binder JM till dådet. Lägg härtill alla lappar där det klart framgår att JM inte bara är ute efter att skydda MR utan främst sitt eget skinn. - MR får absolut inte tala om att hon har varit med; han ska tänka på alla hennes barn som inte klarar sig utan henne, han ska hålla käften, svara att han inte minns; att de var på väg till K-holm, osv.

Och om man tänker efter: Varför skulle MR (och GH!) vilja döda JM:s föräldrar? - Skulle MR få bo kvar i lägenheten då - vilket ju är en av JM:s tokförklaringar?
Citera
2017-06-07, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Ja oftast är det så ..du kan inte köpa bostad till 100% och inte bo där själv!

Tyvärr är det ganska vanligt. Svårt för en medelstor eller större brf att veta vem som bor och inte bor och vem som är vem. Finns MYCKET svarta pengar i bostadsbranschen numera.
Citera
2017-06-07, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymanonym1313
Jo dom är lika!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in