2017-06-08, 17:24
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Jag tror det är väg att kortsluta totalt för Johanna, rätt vad det är kommer hon rycka på axlarna och ge upp och erkänna allt, sen kommer hon skylla på att det var ett psykologiskt experiment att hon ville se hur rätten betedde sig om hon låtsades erkänna.

Jag tror på något sammanbrott innan det är över.
Citera
2017-06-08, 17:25
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Nästa vecka är det barnens tur. Ska bli underhållande.
Och svärsonens kompis som hon ska ha mött när hon skulle tanka - vilket hon inte haft pengar till och därför, c:a kl. 22:40, i stället köpt 1 Coca zero kontant. - Då var det alibit fixat. - Det var nog inte så billigt.
Citera
Medlem
Jag "regredierar"? Kommer JM's svar på Ellington snart?
Citera
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Gillar det sista här. Är det några av er fbare som sitter på plats och fnissar åt JM?

Efter en paus på två minuter - i samma förhör - lämnade hon en ny version. Då berättade hon om sin verksamhet som callgirl.
Hikes: Vi har ju redan bekräftat att den här sammanfattningen är korrekt - varför ska åklagaren fortsätta läsa upp förhör?
- Det gör jag också.

42-åringen svarar:
- Jag kan bara hänvisa till forskningen. Det är ännu ett tecken på att jag varit i total chock, gränspsykotisk.

Några av åhörarna skrattar.
JM har alltså : 1) inte kommit någon vart med tårar och melodramatiska utspel 2) JM har inget fötroendekapital kvar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Hon är ju helt hämningslös!

Ann-Sofie Sannemalm svt
42-åringen: "Eftersom jag är det enda på det här bygget som har kunskap i psykologi så är det fruktansvärt att spela upp förhöret."
Karamelodiktstipendiet nästa! 👊
Citera
2017-06-08, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma

Alternativet att JM tar med en bok till nästa förhandling och lyckas utbilda rätten så att dom förstår att hon har rätt och dom har fel betraktar jag som en högoddsare...

Psykologiboken haha, undrar vilken bok hon ska läsa högt ur av de tusentals titlar i ämnet som det finns att välja på.
Citera
2017-06-08, 17:29
Medlem
snaffrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma

Alternativet att JM tar med en bok till nästa förhandling och lyckas utbilda rätten så att dom förstår att hon har rätt och dom har fel betraktar jag som en högoddsare...

Kan ju tänkas vara den psykologibok hon nämnde att hon skulle ta med. Tänkas kan ju också att just den boken har psykologen JM skrivit alldels helt själv - där symtom för chock, gränspsykoser och passerande stroke är "väldokumenterade". Där forskningen inom området som hon omtalat ett antal gånger idag, äntligen kan visas och bevisas. Nedrafsade med bläck i kollegieblocket.
Senast redigerad av snaffran 2017-06-08 kl. 17:36.
Citera
2017-06-08, 17:34
Medlem
Det är underhållande i allt detta tragiska som inträffat hennes omgivning. Vilket fantastiskt case detta är när J är som hon är! Sen släpps väl bandupptagningarna från TR och det vore ju så förtrollande att sitta i sommarsolen och lyssna på hennes helt rubbade upplägg och förklaringar när hon försöker mästra rätten. Det brukar alltid fumla ju hahahaa
Citera
2017-06-08, 17:36
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Och svärsonens kompis som hon ska ha mött när hon skulle tanka - vilket hon inte haft pengar till och därför, c:a kl. 22:40, i stället köpt 1 Coca zero kontant. - Då var det alibit fixat. - Det var nog inte så billigt.

Vi noterar också, om den här personen nu finns, att han plötsligt efter tio månader kommer ihåg att han mötte JM. Han kommer också ihåg var det var och när det var. Fram till nu så hade han ingen aaaaaning om detta sammanträffande. Händer sådant på riktigt?

Javisst. Detta plötligt uppkomna minne uppstod inte bara i vittnets huvud just nu, hela förloppet poppade också upp som "plan nummer elva" i JMs huvud, just nu.

Jag tror inte att det räcker med JJs kompis. Det behövs nog minst hela Eskistunas kommunalfullmäktige om någon ska tro på detta. Om man nu kan lita på dom?

Senast redigerad av lasternassumma 2017-06-08 kl. 17:41.
Citera
2017-06-08, 17:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Psykologiboken haha, undrar vilken bok hon ska läsa högt ur av de tusentals titlar i ämnet som det finns att välja på.
.. Vi får ett sakkunnigutlåtande som jag nämnde förut. Från Freud, försvarsmekanismer till chockfasens stadier.
Allt kommer falla på plats.
Citera
2017-06-08, 17:38
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Åklagaren: Nu har du börjat komma in på något annat. Varför säger ex-pojkvännen att det är du? Vad vinner han på det?

- Han vinner på det att jag inte kommer att hjälpa honom något mer. Då kan jag också sitta inne. Heder, hierarki, skuld och skam - är det något du har hört talas om?
Så det Mohammed alltså vinner på att erkänna mord är att Johanna inte hjälper honom mer? Detta är världsmästerskap i medvetet röriga svar från JM:s sida.

Citat:
42-åringen är mycket osammanhängande i dag.
Detta skrevs av SVT:s egen reporter i dag. Jag är benägen att hålla med. Till och med rättens ordförande bröt in i dag vid ett tillfälle då han fann JM:s svar motsägelsefulla.

Citat:
Åklagaren: Men det här är ju den 4 augusti. Polisen kom ju tillbaka på kvällen och du lämnar många uppgifter om din familj, om vad som hände den 2 augusti. Det är många olika uppgifter och förhållandevis detaljerade sådana. Du säger ingenting om att du åkte till Willys eller Ica Maxi - varför gjorde du inte det?

- Jag gick in i en chock. Jag var ett skolboksexempel på chock. Jag lagade ingen mat, jag drack alkohol.
Jag visste inte att lögn är ett symptom på chock. Irrationellt beteende kanske (?)...men lögn?

Citat:
Åklagaren läser upp ett sms med orden "hora" och liknande.
- Jag vill inte blanda in min son i det här, men det var en lek.

Var det en lek för dig också?

- Jag var i chock. Det var på låtsas.
Att skicka sms till sin kollega där man kallar henne hora är alltså ett symptom på chock. Det är nog ingen som tror på detta. Det vore faktiskt bättre för JM om hon kört på linjen att inte uttala sig alls. Hon bara komprometterar sig själv genom dessa utsvävningar.

https://www.svt.se/nyheter/live/rattegang-i-arbogafallet
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-06-08 kl. 17:41.
Citera
2017-06-08, 17:39
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
När hon ringde dottern sa 42-åringen: "Ah, tjena det är mamma, utsläppt ur kurran".
- Ja, och det är så tydligt att det inte är jag. Inget av det orden jag har använt finns i mitt ordförråd. Är det ingen som har kunskap i psykologi?
T.ex. ordet "mamma" blir den första tanken som dyker upp i mitt huvud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in