2017-06-07, 00:01
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Läste i tråden att AM har barn-barns-barn. Är det storasyster till JM som kan bidragit till det?
AM - dottern JM - dottern JM:s barn AB/JB - dotterdottern AB/JB:s barn. S:a fem generationer om man räknar AM:s mor som fortfarande är i livet.
Citera
2017-06-07, 00:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Läste i tråden att AM har barn-barns-barn. Är det storasyster till JM som kan bidragit till det?
JB har väl Million.
Citera
2017-06-07, 00:02
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

JM fick sitt första barn när hon var 18 år. Sedan rätt raskt ytterligare två. Ett glapp och ytterligare en som nu är tretton.För några år sedan ett tvillingpar. Har totalt sex barn, tre söner och tre döttrar. Åtminstone en (?) kanske två av de äldre döttrarna har också barn numera. JM är sexbarnsmor och mormor. Anki är då mormorsmor.
Citera
2017-06-07, 00:09
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det är ungefär som att hon vill ha verifierat att pappan var döende eftersom det då inte kan ha varit hon som dödat honom. - Å andra sidan kan det ju också ha varit ett barmhärtighetsmord - och då är det hon som avgör om bilan ska falla lite i förtid.Hon är bra på att få förhörsledarna att avvika från ämnet. - Nu var det ju inte bara pappan som skulle dödas. - Att hon inte är riktigt klok verifieras ofta under förhören med henne. - Hon är gränslöst vansinnig och därmed farlig.
Livsfarlig. Bara förnamnet.

"Det förändrar mycket för jag trodde att han var döendes" - jag tror att hon försvarar sitt handlande (för sig själv) bakom detta.
Citera
2017-06-07, 00:11
Medlem
Har UF och JM samma föräldrar eller är de endast halvsystrar?
Citera
2017-06-07, 00:15
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Tar vi med oss från måndagens förhandlingar också:

Ann-Sofie Sannemalm:

Åklagaren nämner nu lånet på 277.000 kronor som den 42-åriga kvinnan tog.
- Jag visste att jag skulle få ut tre miljoner i januari.

Hade ni hittat någon båt då?
- Nej.

Men hur visste du hur mycket du skulle få låna då?
- Det var de som sa de.

Var det maxbeloppet?
- Nej, det tror jag inte.

Hur kommer det sig att du tar lånet innan du ens har någon båt att köpa?
- Man måste väl ha pengar innan man budar.

Wenna: Så du tar ett lån med 7 procents ränta innan om du vet någon affär?
- Ja.

Den är inte så dum den heller- seglar upp som en liten bubblare utanför listan faktiskt
Citera
2017-06-07, 00:16
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymanonym1313
Har UF och JM samma föräldrar eller är de endast halvsystrar?

Det har diskuterats tidigare i tråden, till och med diskuterats om JM kunde vara adopterad. Men det avfärdades, båda systrarna verkar vara biologiska barn till Anki och GM. JM är yngst, men fick barn först.
Citera
2017-06-07, 00:20
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Känner samma sak och tycker inte riktigt att det här med de två knivarna har blivit ordentligt utrett (i vart fall har jag inte hittat någon mer utförlig redogörelse). - Så långt jag förstått ska JM ha medfört en vit plastpåse vari ska ha legat två knivar, ett par tunna svarta fingervantar samt en av MR:s tröjor. Plastpåsen ska ha placerats i baksätet på bilen - efter att JM medfört den från lägenheten och då haft den i sin väska. - Vad hände sedan, då? - Fick MR välja kniv, eller..? - MR har berättat att han först vid Arboga-rondellen fått veta vad han förväntades göra. - Eller var det där han fått se vad det fanns i plastpåsen? - Mycket av det här kan vara fråga om språkförbistring, och kanske en del också kan hänföras till dålig journalistik (har ofta förundrats över hur lite det skrivs och hur haltande sammandragen ofta är) och/eller MR:s drogrus.

En kniv från köket, en med metallklinga och svart plastskaft, slängdes i vattnet från brohöjd - genom sidorutan - ett plask hördes, detaljrikt så det förslår - mitt i ruset. Tror det är genomtänkt.
Dykarna ska få jobba......
Citera
2017-06-07, 00:25
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Det av mig fetmarkerat.

Ja, det håller jag med om. Om JM varit med i rummet, hade MR berättat det. Han är trovärdig hela vägen efter han erkände fullt ut. Om han missat det beror det på drogruset.

Detta kan vi ev. få svar på om mamman väljer att svara på, det jag tror, journalisternas idoga försök att få henne att kommentera det hon uttryckte i rättssalen.

Kanske blire en rubriksättning likt denna:

"Skickar hemliga lappar till varandra på häktet" / http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/arbogakvinnan-och-pojkvannen-rajabi-har-gjort-slut--i-haktet/

Varandra - var det - det blir mer o mer spännande
Citera
2017-06-07, 00:28
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymanonym1313
Ren gissing. Vad tror ni hon & MR kommer få för straff?
JM: Mord och mordförsök GM/AM
Anstiftan till mord AP
Sluten rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning
MR: Mord och mordförsök GM/AM 12 år
Citera
2017-06-07, 00:32
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
En kniv från köket, en med metallklinga och svart plastskaft, slängdes i vattnet från brohöjd - genom sidorutan - ett plask hördes, detaljrikt så det förslår - mitt i ruset. Tror det är genomtänkt.
Dykarna ska få jobba......
Lite som den där fejkade mannen som försökte hindra honom att ta firmabilen: Polisen skulle få jobba lite.
Citera
2017-06-07, 00:33
Medlem
Citat:
Ja, jag fick en stark känsla av att hon misstänkte att även JM medverkat vid dådet. Hon var t.ex. i förhör inne på att hon sett som en silhuett i hallen plus att hon talade om sina "duttiga" skador, dvs mindre skador som åsamkats henne av någon som använt kniven med mindre kraft. - Hon ville absolut ha reda på hela sanningen här. - Men jag tror att MR bör ha sett (och i så fall berättat) om JM kommit in i rummet, och jag tror inte att hon vågade sig in. Däremot så kan hon ha stått utanför en kortare stund (halv minut, eller så) och gluttat in; lyssnat. - De här mindre skadorna på AM:s armar (tror jag det var) kan MR från sin position: sittande över GM, ha utdelat när han såg att AM började röra på sig. Dels fick han då måtta stick på ett längre avstånd, och dels var han fortfarande koncentrerad på GM; hade också mindre kraft i armen efter att redan ha utdelat många hugg. - Att AM överlevde kan ha berott på att inte bara hon, utan även MR vaknade; i MR:s fall att han väcktes till sans.

Med tanke på JMs kontrollbehov stod hon säkert i hallen där hon kunde se in i sovrummet. Hon såg hur MR satt gränsle över Göran och stack honom upprepande gånger samt utdelade flertal hugg mot Anki. Hon kände sig nöjd. Smög sig tillbaka till bilen.

Då han satt gränsle på Göran hade han ryggtavlan mot dörren och allt fokus på Göran och Anki. Han kunde omöjligt noterat JMs tysta närvaro däremot förklaras JMs tydliga nyvakenhet.

Däremot hade Anki bra utsikt mot hallen men blodet som rann nerför ansiktet gjorde att hon bara hade dimsyn. Inne i sovrummet var det mörkt men eftersom all gårdsbelysning var på borde en siluett av en person i hallen framträtt ganska tydligt pga ljuskontrasterna. Knappast själva ansiktsdragen som befanns i skugga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in