2017-06-06, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Vsrför läggs de in sorgsen musik till förhören sen sitter dan vid en data och berättar hur han kämpat med detta kring spännande musik? Väldigt mycket filter som kunde skippats för att ge en trovärdig dokumentär..

Är du verkligen så dum att du tror att musik ändrar verkligen?
Men svara gärna på din tro på skillnaden mellan drama och dokumentär.
Citera
2017-06-06, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magro
Flera i tråden har påtalat vilken mönstermedborgare Christian tycks ha varit sedan Kevin mördades.

Kan du verkligen mena att 'våldtäkt' är en 'bagatellartad förseelse'??
Man har valt att kalla vad som är och tidigare alltid bedömts vara en bagatellartad förseelse, jämfört med sådant som en riktig våldtäkt, för våldtäkt. Uppenbarligen så är inte domstolarna riktigt med på noterna när de inte ens dömer ut en dag i fängelse.

Själv är jag helt ointresserad av denna begreppsexercis.
Citera
2017-06-06, 17:12
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severus
Man har valt att kalla vad som är och tidigare alltid bedömts vara en bagatellartad förseelse, jämfört med sådant som en riktig våldtäkt, för våldtäkt. Uppenbarligen så är inte domstolarna riktigt med på noterna när de inte ens dömer ut en dag i fängelse.

Ja ända tills ditt eget barn blir drabbat.
Citera
2017-06-06, 17:18
Medlem
Citat:

Kan du vara snäll och ladda upp FUP?

Varför tror du att flickan anmälde honom?
Citera
2017-06-06, 17:29
Medlem
Citat:
Kan du vara snäll och ladda upp FUP?

Varför tror du att flickan anmälde honom?
Läs vad som tidigare skrivits.
Citera
2017-06-06, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Nej oavsett vilket anser jag att frivilligt sex mellan unga människor visserligen skall beivras om den ene är under femton. Men att hårda juridiska och sociala fördömanden inte skall hängas upp på arbiträra gränser.

Vidare måste man ju vara beredd på motsatsen också eftersom barn är barn. Om de egna barnen skulle begå dumheten att vid några år över femton ha sex med en pojk eller flickvän under femton skulle jag bli bli skogstokig och jag är fullt med på att ett lagförande kan ske. Men ge fan i att blanda ihop det med att med våld tilltvinga sig någon annans kropp.
Senast redigerad av severus 2017-06-06 kl. 17:40.
Citera
2017-06-06, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Skulle du vilja att ditt barn blev behandlade som bröderna blev i förhören ?? Varför fortsätter du och Magro och några till med den psykiska misshandeln av bröderna kan man undra ?? Är det SÅC och RS som döljer sig bakom era inlägg?? Lyssna gärna på grävpodden avsnitt 13 där DJ blir intervjuad. Han har ju redan bemött SÅC s påståenden i TV soffan ang behandlingen av bröderna med: Minns minnesforskaren rätt?? Allt var fel.. DJ har hela FUP minut för minut. Vissa förhör är ännu vidrigare an de som visats i dokumentären säger han. Jag tror honom. RS har bevisat att han först å främst sätter sin egna karriär framför allt. Sommarprata om tragedin i Arvika och måla ut pojkarna som värsta planerade mördarna är så osmakligt att det finns inte.
Citera
2017-06-06, 17:38
Medlem
Citat:
Läs vad som tidigare skrivits.

Om jag tolkar dig rätt så har du alltså inte själv tillgång till FUP utan hänvisar till Solglitters slutsats, som du sammanfattar som att Christians våldtäktsbrott var en 'bagatellartad förseelse'.

Solglitter och andra sitter på fuppen, kan ni ladda upp den? Våldtäktsdomen mot Christian kan ju annars tolkas som att han har gjort något värre än att köra 10 km för fort på motorvägen.
Citera
2017-06-06, 17:42
Medlem
Citat:
Om jag tolkar dig rätt så har du alltså inte själv tillgång till FUP utan hänvisar till Solglitters slutsats, som du sammanfattar som att Christians våldtäktsbrott var en 'bagatellartad förseelse'.

Solglitter och andra sitter på fuppen, kan ni ladda upp den? Våldtäktsdomen mot Christian kan ju annars tolkas som att han har gjort något värre än att köra 10 km för fort på motorvägen.
Och kan du återgå till ämnet. Själv är jag ointresserad av den delen och känner redan att jag matar troll.
Citera
2017-06-06, 17:46
Medlem
Citat:
Och kan du återgå till ämnet. Själv är jag ointresserad av den delen och känner redan att jag matar troll.

Om du inte är intresserad måste du inte kommentera.

Jag undrar hur ni som anser att det är ett 'bagatellartad förseelse' när en 22-åring(?) har ett 'misslyckat samlagsförsök' med en flicka på 14 år eller yngre resonerar.

Hur får ni ihop detta med er bild av Christian som en rekorderlig medborgare?
Citera
2017-06-06, 17:51
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Nej oavsett vilket anser jag att frivilligt sex mellan unga människor visserligen skall beivras om den ene är under femton. Men att hårda juridiska och sociala fördömanden inte skall hängas upp på arbiträra gränser.

Vidare måste man ju vara beredd på motsatsen också eftersom barn är barn. Om de egna barnen skulle begå dumheten att vid några år över femton ha sex med en pojk eller flickvän under femton skulle jag bli bli skogstokig och jag är fullt med på att ett lagförande kan ske. Men ge fan i att blanda ihop det med att med våld tilltvinga sig någon annans kropp.

Skillnaden i det här fallet är väl att Christian var mycket äldre än flickan och dessutom någon form av hjälplärare i klassen. Att t.ex en 14- och 15 åring har sex är nått helt annat.
Citera
2017-06-06, 17:54
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Om du inte är intresserad måste du inte kommentera.

Jag undrar hur ni som anser att det är ett 'bagatellartad förseelse' när en 22-åring(?) har ett 'misslyckat samlagsförsök' med en flicka på 14 år eller yngre resonerar.

Hur får ni ihop detta med er bild av Christian som en rekorderlig medborgare?

Domen finns uppladdad längre bak i tråden, leta upp den, läs och återkom sen så får vi se om din åsikt kvarstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in