2017-06-06, 09:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brokigare
Och angående varför planet inte sköts ner, titta på de här 4 min och svara på de 2 frågorna som kommer på slutet.
52:56-56:31
https://www.youtube.com/watch?v=hj3e8cKZWiY

Redan sekund 1 har de fel - luftrummet över Washington är inte alls P-56, detta har vi diskuterat tidigare och enligt FAA var det inte P-56 då och är det inte heller idag (det enda över Washington som är P-56 är U.S. Capitol, Vita Huset, och Naval Observatory ) 54:35 in i filmen säger de t.o.m. att det är just vita huset och Capitolium som är P-56, resten av klippet låtsas de som om det är hela Washingtonområdet...

Vidare har man naturligtvis aldrig skjutit ner ett civilt flygplan över amerikansk mark, allra minst över en storstad...

Svar på fråga 1: Hade man tillstånd att skjuta ner planet? (OBS: Presidentens tillstånd krävs för detta, Cheney hade inte auktoritet att själv ge en sådan order)

However, the documentation for this initial conversation is sketchy, leading some to argue that Cheney went ahead and issued shoot down orders shortly after 10 on his own, and then retroactively sought the President’s authorization. It is clear from the records the Bush gave (re)authorization for a civilian shootdown in a second (or perhaps initial) conversation with Cheney at about 10:23. By this time the fourth and final hijacked plane, Flight 93, had already crashed, although no one in the military chain of command knew this.
https://sites.middlebury.edu/presidentialpower/2011/09/14/flight-93-and-the-limits-on-presidential-power/

Svar på fråga 2: Att tvinga ner alla övriga flygplan, att jaga ikapp planet med militärflyg, att skjuta ner planet med militärflyg OM de hann ikapp i tid (innan man var mitt i Washington).
Att skjuta ner det med missiler från Vita huset finner jag dock väldigt osannolikt då det skulle orsaka fullständig katastrof med ett flygplan som kraschar mitt i Washington DC. Kanske om man såg att planet var på väg rätt mot Vita Huset... Gissningar gissningar...

PS: Här är det tidigare hemligstämplade dokumentet som diskuteras i filmen precis innan din tidsangivelse: http://www.911myths.com/images/e/e4/DanaHyde_Box3_WhiteHouseTimelines.pdf
Vad är konstigt?

Citat:
Och till SnakePlissken ovan, jag skrev ju att jag blandade ihop rapporterna.
Läser du inte ens svaren du får utan går på total autopilot?
Nej jag noterade inte att du hade editerat ditt inlägg 2 minuter efter att jag hade svarat på det - men det var ju bra att du insåg ditt misstag.
Citera
2017-06-06, 09:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
NIST-rapporten? Vad pratar du om? Vad har de ändrat - eller överhuvud taget skrivit om Minetas vittnesmål i NIST-rapporten??

Citat:
Vad tror du? Minetas vittnesmål. Verkar jag syfta på något annat?
9/11 Commission Report då. Andemeningen är ju densamma...Nist, Commission...spelar det någon roll?

Citat:
Finns det överhuvud taget nämnt eller citerat eller ändrat eller hänvisat till i NIST-rapporten så får du nog visa oss var...

Citat:
Se ovan

Citat:
Se ovan vadå? Du babblar i nattmössan.
Minetas vittnesmål finns inte i någon av NIST-rapporterna, det finns inte heller med i rapporten från 9-11 commission.

Citat:
Redan sekund 1 har de fel - luftrummet över Washington är inte alls P-56, detta har vi diskuterat tidigare och enligt FAA var det inte P-56 då och är det inte heller idag (det enda över Washington som är P-56 är U.S. Capitol, Vita Huset, och Naval Observatory ) 54:35 in i filmen säger de t.o.m. att det är just vita huset och Capitolium som är P-56, resten av klippet låtsas de som om det är hela Washingtonområdet...

Vidare har man naturligtvis aldrig skjutit ner ett civilt flygplan över amerikansk mark, allra minst över en storstad...

Svar på fråga 1: Hade man tillstånd att skjuta ner planet? (OBS: Presidentens tillstånd krävs för detta, Cheney hade inte auktoritet att själv ge en sådan order)

However, the documentation for this initial conversation is sketchy, leading some to argue that Cheney went ahead and issued shoot down orders shortly after 10 on his own, and then retroactively sought the President’s authorization. It is clear from the records the Bush gave (re)authorization for a civilian shootdown in a second (or perhaps initial) conversation with Cheney at about 10:23. By this time the fourth and final hijacked plane, Flight 93, had already crashed, although no one in the military chain of command knew this.
https://sites.middlebury.edu/presidentialpower/2011/09/14/flight-93-and-the-limits-on-presidential-power/

Svar på fråga 2: Att tvinga ner alla övriga flygplan, att jaga ikapp planet med militärflyg, att skjuta ner planet med militärflyg OM de hann ikapp i tid (innan man var mitt i Washington).
Att skjuta ner det med missiler från Vita huset finner jag dock väldigt osannolikt då det skulle orsaka fullständig katastrof med ett flygplan som kraschar mitt i Washington DC. Kanske om man såg att planet var på väg rätt mot Vita Huset... Gissningar gissningar...

PS: Här är det tidigare hemligstämplade dokumentet som diskuteras i filmen precis innan din tidsangivelse: http://www.911myths.com/images/e/e4/DanaHyde_Box3_WhiteHouseTimelines.pdf
Vad är konstigt?

Nej jag noterade inte att du hade editerat ditt inlägg 2 minuter efter att jag hade svarat på det - men det var ju bra att du insåg ditt misstag.
Så du förstod inte "se ovan"?
Så svaret på frågorna är enligt dig att alla som säger att området över Vita Huset är P-56 ljuger?
Och att ordern inte kan varit att skjuta ner planet eftersom dom inte får skjuta ner ett plan som är på kollisionskurs med Vita Huset i 900 km i timmen, trots att två plan redan flugit in i WTC?
Ok...
Citera
2017-06-06, 10:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Så du förstod inte "se ovan"?
Nej jag förstod inte att du hade lagt till en edit när du skrev "se ovan" - "Se edit" hade kanske underlättat? Eller bara säga det igen. (Särskilt när du fortsatte att hävda samma felaktiga påstående i inlägget efter...)

Citat:
Så svaret på frågorna är enligt dig att alla som säger att området över Vita Huset är P-56 ljuger?
Tvärtom - jag skrev ju t.om. att det är just området Över Vita huset som är P-56.
I din film så ljuger de dock och hävdar att "The sky over Washington is Class Bravo - restricted Airspace called prohibited area 56" och ritar in ett område ca 15 mil i diameter fast det bara är ytterst små områden över tre byggnader som egentligen berörs..

Citat:
Och att ordern inte kan varit att skjuta ner planet eftersom dom inte får skjuta ner ett plan som är på kollisionskurs med Vita Huset i 900 km i timmen, trots att två plan redan flugit in i WTC?
Ok...
Läs igen..
Citera
2017-06-06, 10:29
Bannlyst
Citat:
Nej jag förstod inte att du hade lagt till en edit när du skrev "se ovan" - "Se edit" hade kanske underlättat? Eller bara säga det igen.

Tvärtom - jag skrev ju t.om. att det är just området Över Vita huset som är P-56.
I din film så ljuger de dock och hävdar att "The sky over Washington is Class Bravo - restricted Airspace called prohibited area 56" och ritar in ett område ca 15 mil i diameter fast det bara är ytterst små områden över tre byggnader som egentligen berörs..

Läs igen..
Så vi är överens om att området över Vita Huset är P-56?
Citera
2017-06-06, 10:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Så vi är överens om att området över Vita Huset är P-56?

Ja jag länkade till och med till Wikipediasidan som säger det här ovanför..
Här har du en karta som visar rejält mindre runt Washington än den stora kartan i filmen - men ändå är de verkliga avspärrade områdena endast små pluttar..

http://www.flyreagan.com/sites/default/files/dca_south_flow_regional_03aug2015_hoch_18aug2015_0 .pdf
Citera
2017-06-06, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
I. Det är en sak att tvingas gissa eftersom ansvariga myndigheter underlåter att:

1. Ta reda på hur det faktiskt förhåller sig.

2. Hemligstämplar utredningsmaterial.

3. Förstör bevismaterial.

II. En helt annan sak är det om man nöjer sig med gissningar och tycker att dessa är ett fullgott substitut för sanningen.

(Sedan vill jag att du fortsättningsvis citerar det stycke du refererar till när du i svepande ordalag anför något som du menar att jag har skrivit, som underlag till diverse anklagelser. Det går liksom inte att bemöta på något vettigt sätt annars.)

III. SnakePlisssken menar att Minetas vittnesmål om episoden: "... do the order still stands?", lika gärna kan ha gällt en beställd pizza som en stand down avseende inkommande kapat plan. Att det därför är meningslöst att gissa.

Håller du med om det?

IV. Är du nöjd med 9/11-kommissionens beslut om att inte försöka att ta reda på vad ordern gällde och anser du därmed även här att gissningar är att föredra framför empiri?

Jag får börja med att be om ursäkt för mina brister när det kommer till att citera här inne. Har egentligen helt nyligen börjat skriva aktivt och inte riktigt fått till det när jag ska citera från massa olika meddelanden i ett och samma svar. Gjorde något försök i en annan tråd, men det ville sig inte riktigt! Dock kan du ju inte förneka (vilket du inte heller gör) att anledningen till att vi började vår diskussion var för att du anklagade mig för att hålla på med gissningar och sedan hävda att du inte sysslar med sådant själv. Men att du nu ber andra att gissa (precis som jag bad dig gissa från första början). Och eftersom du, som jag skrivit tidigare, verkar mer begåvad än många andra som skriver här inne förstår du säkert min poäng.

Övriga frågor som du ställer tycker jag är bättre att du vänder till dem/den du diskuterat detta med. Du och jag har aldrig diskuterat dessa frågor varpå det känns märkligt att du frågar mig detta.

Och som tillägg: Jag har inget emot konspirationsteorier generellt. Jag litar inte heller blint på allt som kavlas ut i media. Tonkinintermezzot är ett tydligt exempel på detta.
Citera
2017-06-06, 12:26
Medlem
Citat:
Den har nog övertygat betydligt fler.

Okej. Men när du presenterade filmen var ett av dina starkaste argument att den övertygat en före detta italiensk minister (ja, först skrev du ju två namn, men en visade sig sen vara död när filmen kom). Världens övriga sittande och före detta ministrar som inte övertygats var inte så viktigt.

Men nu så! Nu är det ju inte bara en före detta italiensk minister. "Den har nog övertygat betydligt fler". Ja men då så.
Citera
2017-06-06, 13:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Okej. Men när du presenterade filmen var ett av dina starkaste argument att den övertygat en före detta italiensk minister (ja, först skrev du ju två namn, men en visade sig sen vara död när filmen kom). Världens övriga sittande och före detta ministrar som inte övertygats var inte så viktigt.

Men nu så! Nu är det ju inte bara en före detta italiensk minister. "Den har nog övertygat betydligt fler". Ja men då så.
Nånting säger mig att du inte är så jättepåläst angående 9/11.
Citera
2017-06-06, 13:16
Medlem
Citat:
Nånting säger mig att du inte är så jättepåläst angående 9/11.

Någonting säger mig att du inte har svarat på frågan varför din film inte övertygat fler människor.
Citera
2017-06-06, 14:01
Bannlyst
Citat:
Någonting säger mig att du inte har svarat på frågan varför din film inte övertygat fler människor.
Men om du är så okunnig om ämnet, till och med värre än mig (som blandar ihop rapporter hela tiden), varför uttalar du då så tvärsäkra påståenden?
Citera
2017-06-06, 14:10
Medlem
Citat:
Men alla som följer tråden märker att du inte är påläst.
SnakePlissken däremot är väldigt påläst.

Jaså, gör de det? Får jag fråga hur de märker det? Det enda jag diskuterat med dig är nämligen bristen på personer som är övertygade av din film. Hur detta på något vis visar att jag inte är påläst om 9/11 får du nog utveckla. För du håller väl inte på med personangrepp? Du vet, sådana som konspirationsteoretiker alltid beklagar sig bli utsatta för?
Citera
2017-06-06, 14:27
Bannlyst
Citat:
Jaså, gör de det? Får jag fråga hur de märker det? Det enda jag diskuterat med dig är nämligen bristen på personer som är övertygade av din film. Hur detta på något vis visar att jag inte är påläst om 9/11 får du nog utveckla. För du håller väl inte på med personangrepp? Du vet, sådana som konspirationsteoretiker alltid beklagar sig bli utsatta för?
Jag frågade t ex vad du hade för uppfattning om Minetas vittnesmål och du verkade inte ha en aning om vad jag menade.
SnakePlissken däremot var helt med på noterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in