Citat:
Ursprungligen postat av
DanielDO
Nu vet ju även du att vi inte har diskuterat skillnaden mellan "gissningar" och "gissningar". Det vi diskuterade var att du beskyllde mig för att komma med gissningar och att jag då visade för dig att du gjorde samma sak. Sen försökte du försvara dig i meddelande efter meddelande att du inte gissar, att gissningar är sånt som andra håller på med och att du aldrig skulle gissa. Och nu ber du alltså någon att komma med gissningar. Jag tror ju verkligen att du inser det ironiska i det hela, du verkar trots att smartare och mer vettig än de flesta andra som skriver här inne.
Hela vår diskussion började dessutom med att jag bad dig komma med en gissning, och att du då svarade att du inte sysslar med detta. Återigen, jag tror du ser likheten i vad jag bad dig om och vad du ber andra om.
I. Det är en sak att tvingas gissa eftersom ansvariga myndigheter underlåter att:
1. Ta reda på hur det faktiskt förhåller sig.
2. Hemligstämplar utredningsmaterial.
3. Förstör bevismaterial.
II. En helt annan sak är det om man nöjer sig med gissningar och tycker att dessa är ett fullgott substitut för sanningen.
(Sedan vill jag att du fortsättningsvis citerar det stycke du refererar till när du i svepande ordalag anför något som du menar att jag har skrivit, som underlag till diverse anklagelser. Det går liksom inte att bemöta på något vettigt sätt annars.)
III. SnakePlisssken menar att Minetas vittnesmål om episoden: "... do the order still stands?", lika gärna kan ha gällt en beställd pizza som en stand down avseende inkommande kapat plan. Att det därför är meningslöst att gissa.
Håller du med om det?
IV. Är du nöjd med 9/11-kommissionens beslut om att inte försöka att ta reda på vad ordern gällde och anser du därmed även här att gissningar är att föredra framför empiri?