2017-05-20, 09:05
Medlem
MrSokratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bingokungen
77

Vikings är de gamla avsnitt som gick i höstas som kommer visas

Tack, då stoppar jag inspelningen.
Citera
2017-05-21, 22:11
Medlem
Plasticsmiless avatar
Riktigt bra program, önskar det kunde funka så i Sverige.

I något avsnitt jag såg gjorde de hembesök för att beslagta lite grejer, men ägaren var inte hemma så då var det fritt fram att klättra över staketet och in på tomten för att kika och runt och se vad de har av värde. Bilar som står på uppfarten ryker inom 6 timmar om de inte kan bevisa att det inte är deras bil.

Folk hade inte suttit i skiten lika mycket om de hade varit hårdare här i Sverige.
Citera
2017-05-25, 13:54
Medlem
MrSokratess avatar
Säsong 4 (2016) som börjar sändas nästa vecka har 24 avsnitt så det drar uppenbarligen tittare.
Citera
2017-06-03, 06:24
Medlem
MrSokratess avatar
Har blivit en favorit.
Dragit igenom alla gamla säsonger och inte tröttnat än.
Älskar vardagsrealismen och äktheten.
De flesta fogdarna är riktigt sköna människor.
Citera
2017-06-03, 15:29
Medlem
XtraXs avatar
Också börjat kolla på detta riktigt intressant.
Citera
2017-06-03, 16:39
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Har blivit en favorit.
Dragit igenom alla gamla säsonger och inte tröttnat än.
Älskar vardagsrealismen och äktheten.
De flesta fogdarna är riktigt sköna människor.

Var hittade du de gamla säsongerna?
Citera
2017-06-04, 17:21
Medlem
MrSokratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Var hittade du de gamla säsongerna?

Låg på TV4 play men försvinner med tiden.
Tre avsnitt kvar av säsong 2 i nuläget.
Citera
2017-06-05, 22:02
Medlem
godboys avatar
Jag gillar programmet skarpt. Vissa tycker jag riktigt synd om, andra inte alls. Det värsta är när de går i lägenheterna och det fan ser värre ut än i en svinstia. Lever de på bidrag har de väl fan tid att hålla rent i alla fall. Jag har inte särskilt mycket till övers för de som traschat sönder lägenheten och de som beter sig som muppar.

Sen funkar Englands Social Housing helt annorlunda än vårat. Verkar mer som deras motsvarighet till socialkontoret inte betalar hyran direkt till värden, i alla fall inte hela. I Sverige har jag för mig att det i en del fall funkar som så att soc betalar hela hyran till värden och överskjutande sedan till brukaren.

Ibland tycker jag dock synd om de som blir vräkta och ibland om värden.

Jag har inte bestämt mig vad jag tycker om att de hänger ut folk, men i vissa fall tycker jag att de förtjänar det.

Ja. Avsnitten försvinner efter 30 dagar tror jag.
Citera
2017-06-05, 22:56
Medlem
Fickludds avatar
Det är lite märkligt när hyresgäster blir vräkta för att fastigheten ska säljas. Hyresvärden verkar inte ha något ansvar för att hitta ny bostad till hyresgästerna och enligt hyresgästen gör kommunen ingenting, trots att barn är inblandade. Märkligt. Eller har jag missförstått?

Sedan kan man ju beundra kronofogdarnas tålamod.
Citera
2017-06-06, 09:26
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Jag gillar programmet, man lär sig en del om hur det står till i landet - galen bostadsmarknad kring städerna till exempel. Jag tycker det är kul att se omgivningarna, hur det ser ut i olika samhällen och att få kika in i de smala husen, alla med två våningar och med minimal hall...
Citera
2017-06-06, 10:50
Moderator
Arne.Ankas avatar
Vad heter programmet?
Citera
2017-06-06, 12:45
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Det är lite märkligt när hyresgäster blir vräkta för att fastigheten ska säljas. Hyresvärden verkar inte ha något ansvar för att hitta ny bostad till hyresgästerna och enligt hyresgästen gör kommunen ingenting, trots att barn är inblandade. Märkligt. Eller har jag missförstått?

Sedan kan man ju beundra kronofogdarnas tålamod.
Ja, jag beundrar också fogdarnas tålamod. Visst finns det skitstövlar till hyresvärdar, men sen finns det gott om skitstövlar till hyresgäster med. Att bara skita i att betala är inget alternativ, vem ska betala då? Verkar finnas många små värdar med kanske bara ett litet hus de hyr ut, ibland två lägenheter, då blir de ju väldigt beroende av att hyresgästen sköter betalningarna samt tar hand om bostaden.

Ett fåtal tycker av de vräkta tycker jag riktigt synd om, likväl tycker jag synd om vissa värdar, medan andra är skitstövlar. Sen är det ju väldigt lätt att sitta här och tycka synd om hyresgästen, men värdarna behöver få in sina hyror.

Dock när det gäller 90% av hyresgästerna så verkar de ju vara riktigt trasch, för ser det ut som ett sopupplag i hemmet så säger ju det en del om hyresgästen. Man kan vara fattig, men man kan städa även om man är fattig.

När du hyr en lägenhet i Sverige så är du faktiskt skyldig att hålla lägenheten i gott skick, du kan inte låta den förfalla genom att att inte sköta den, du får t ex inte ha lägenheten i hälsovådligt skick, det dan leda till avhysning, och det vet långt från alla.

Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag gillar programmet, man lär sig en del om hur det står till i landet - galen bostadsmarknad kring städerna till exempel. Jag tycker det är kul att se omgivningarna, hur det ser ut i olika samhällen och att få kika in i de smala husen, alla med två våningar och med minimal hall...
Ja det är lite kul. Men som jag skrev ovan, fruktansvärt skräpigt i många lägenheter, dessutom verkar ju hyresgästen i rätt många fall slagit sönder den fasta inredningen, varför då?
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Vad heter programmet?
Svensk Titel: Kronofogden knackar på. Finns på TV4 play.
Engelsk Orginaltitel: Can't Pay? We'll Take it Away!

Inte helt oväntat så möter programmet kritik från kommunistjournalisterna
http://www.expressen.se/noje/harda-kritiken-mot-tv4-programmet/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in