2017-06-06, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Vad heter programmet?
Vad heter denna tråd??!
Citera
2017-06-06, 13:13
Avslutad
Som vanligt, så levererar britterna.
De har gjort andra utmärkta dokumentärer som Akuten, någon om vårdcentraler och även om brott, där polisen visar sig vara ytterst kompetent.

De skildrar människor på ett sätt som tilltalar mig. Man gör det rakt och ärligt, utan politisk vinkling eller input.

Bidragsystemet i UK är inte som i Sverige, man får pengar per vecka och det är inte många pund.
http://www.mynewspapers.net/uk-socialbidrag/
https://www.forex.se/

Har dock inte riktig koll på om dessa ska räcka även till hyra?
Och begriper inte riktigt hur de kan få bo kvar i upp till 7 månader (i vissa fall) utan att betala denna.
Citera
2017-06-06, 22:31
Moderator
Arne.Ankas avatar
[quote=godboy|60922384

Engelsk Orginaltitel: Can't Pay? We'll Take it Away!l[/QUOTE]tack.
Citat:
Ursprungligen postat av Diktalben
Vad heter denna tråd??!
saknar relevans
Citera
2017-06-06, 23:13
Medlem
XtraXs avatar
Såg ni avsnittet när de skulle avvisa ett resandefolks husvagn från en parkering och barnen började kasta sten på "agenternas" bil, det var skoj.
Citera
2017-06-06, 23:17
Medlem
Gick ett Svenskt program om kronofogden (Tom Ahland?) där den numere avlide pedofilmördaren Ulf Olsson medverkade (efter mordet men innan han blev misstänkt).

Men detta var svt och en helt annan nivå förstås och lite mer respektfullt skildrat Lowlifes var dom iaf.
Citera
2017-07-26, 18:07
Medlem
ElCaminoSSs avatar
Sociologiskt intressant program trots att TV4 fått kritik.

Idag sa en av enforcerarna att 70% av deras "kunder" kommer från MENA-länder samtidigt som hucklekärringen kallade han för gris på somaliska.
Citera
2017-07-26, 20:54
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElCaminoSS
Sociologiskt intressant program trots att TV4 fått kritik.

Ja, det måste ju kritiseras när man visar hur verkligheten ser ut.

Skall inte Cops också kritiseras?

Eller varför inte Gränsbevakarna Australien?

Eller varför inte kritisera mobbningen i hela Sverige bakar när man måste rösta ut någon?

Kanske bättre att vi håller oss till att uppfinna ännu en skräpsåpa i Kardashians franchise där denna gång skall morsan genomgå ett könsbyte till man?

Tröttsamt.

Välkommen till verkligheten.
Citera
2017-08-06, 13:02
Medlem
Är nog ett av de bättre programmen som gjort i brittisk teve. Det är chockerande att se hur folk beter sig. Ljuger, svär, slåss, förstör och hotar. Så småaktigt och så avskyvärt. Detta är "hederligt folk" när allting släpper. Sedan har vi så kallade anti-bailiff grupper som består av de lokala byfånarna som gått tillsammans för att hindra att folk ska betala sina skulder

http://www.dailymotion.com/video/x538isa
från 11:30.

Och vilken jäkla standard det är på lägenheterna och husen. Trångt, sjabbigt, mögligt och deprimerande.

Det enda som jag ser som en fördel är att socialsystemet (som visserligen fjäskar för barnfamiljer) inte verkar vara lika generöst som i Sverige. I England finns det en reell chans att folk blir vräkta och inte som här i Sverige där de sitter som kungar i sina lägenheter som betalas till 100% av socialen.

Utöver det så är den stora frågan: Hur lyckades detta folk en gång erövra i stort sett hela världen?!
Citera
2017-08-07, 14:13
Bannlyst
Har kört en "kronofogden knackar på" binge nu.
Serien är helt ny för mig och jag är väldigt kluven. Jag gillar serien skarpt, den är fascinerande och fängslande men det känns faktist väldigt dåligt att sitta och roas av hur människor i svåra livssituationer förlorar hem och hus (och bil och allt annat). Okej många är rövhålsslödder som förtjänar vad som kommer men det finns ju en hel del genuint hårt arbetande människor som man ser får sina liv förstörda där.
Taxichauffören i säsong 1 eller säsong 2 var hjärtekrossande att se...man önskar man bara kunde ta en båtjävel och ge han pengar för att betala av huset på.

Men nog MÅSTE man nästan vara lite småsadistiskt lagd för att kunna jobba med det där? Eller?
Jag skulle inte klara det iallafall.

nåja, har några säsonger kvar att se så skall fortsätta med det.
Citera
2017-08-28, 10:53
Medlem
flukkes avatar
Hittade denna serien nyligen och har blivit frälst.

Otroligt vilket tålamod som de visar vid avhysningar osv.
Jag hade aldrig kunnat arbeta med detta.

Lite synd att tv4 är så dålig på att märka avsnitten på playkanalen med vilken säsong det är. Finns flera avsnitt 5 t.ex.

Får väl hämta från någon piratbukt och se om jag missat något avsnitt.
Citera
2017-08-29, 15:23
Medlem
Readyfreddies avatar
Riktigt bra serie.
Skulle vara ett drömyrke för mig som är lite sadistiskt lagd när det kommer till idioter, sen skulle det förstås vara lite tufft att vräka hyggligt folk men sån är ju lagen.

Dom har ju en rätt udda form av white trash i England, hyperaggressivt kriminellt slödder som man inte riktigt ser någon annan stans. Är det inavel eller vad är det frågan om? En sorts vita araber.

Trist men väntat att ensamma män står allra längst ner i hierarkin. Kommunen ordnar ju nödbostäder till de flesta men när en psyksjuk ensamstående man och hans hund blev vräkta så fick dom ingenting alls.
Citera
2017-10-26, 23:41
Medlem
bigmackos avatar
Har spenderat de senaste dagarna med att titta på en jävla massa avsnitt av detta program, dock originalet och inte TV4-versionen. Jag tycker generellt att brittiska serier på detta tema (inkl sådana som rör polisarbete mm) är bättre än amerikanska diton.

Hade själv inte kunnat tänka mig att jobba med detta, skulle aldrig ha det tålamodet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in