2017-05-05, 10:57
Medlem
Vilken kanal går detta på ? Heter ?
Citera
2017-05-05, 11:21
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myshufvud
är inte detta ett nytt lågvattenrekord?

är det inte jobbigt nog att vara jagad, få sakerna beslagtagna och bli vräkta, måste allt filmas och sändas också? är dom inte riktigt kloka?

https://www.tv4play.se/program/kronofogden-knackar-p%C3%A5

Har tv4 någonsin sänd nåt sämre?

Skönt att bli kränkt av ett TV-program

Jag kommer definitivt kika ett avsnitt och se om det är någonting att se eller ej.
Citera
2017-05-05, 12:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Skönt att bli kränkt av ett TV-program

Jag kommer definitivt kika ett avsnitt och se om det är någonting att se eller ej.

Kolla vem som gör reklamen till den. Vill veta om det är lika illa som "lyxfällan", ett lånebolag.. Lendo.
Citera
2017-05-05, 13:02
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Kolla vem som gör reklamen till den. Vill veta om det är lika illa som "lyxfällan", ett lånebolag.. Lendo.

Inget konstigt med det även om det kan tyckas illa.

Target marketing.
Citera
2017-05-05, 13:13
Medlem
Jag upptäckte detta programmet för en vecka sedan, har sett kanske 5 avsnitt. Tycker det är jätte spännande och lärorikt program.

Jag tror det är nyttigt för folk att inse att alla hyresvärdar inte är mångmiljonärer som älskar att höja hyror osv, utan att många av hyrevärdarna kämpar även för att klara vardagen och hur sådana situationer kan försvåra för inte bara de som blir vräkta men även andra runt omkring.
En hyresvärd hade exempelvis fått betala över 6000 pund för att vräka en familj, hur rättvist är det mot honom. Men jag förstår att det måste kännas extra pinsamt som skuldsatt att vara med på programmet, men bra att det finns ändå (och underhållande)
Citera
2017-05-05, 13:53
Medlem
Tyckte det var en väldig överrepresentation av invandrare i programmet. Förklaringen kom i avsnitt 5:

"70% av alla vräkta är från afrika"

http://imgur.com/a/bnovJ
Citera
2017-05-11, 12:33
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stavpolisen
Vilken kanal går detta på ? Heter ?

Stavpolis. Kul. Programmet går på TV12 (Tv4)

Riktigt intressant program. Blir imponerad av hur avtrubbade fogdemännen verkar vara, de kan vips göra en barnfamilj hemlösa och sedan gå på lunch

England framstår som rena helvetet att bo i med världens sämsta ekonomi i programmet, riktigt avskräckande! De nämnde i något avsnitt att medelhyran låg på £1500/månad. Jisses!
Citera
2017-05-11, 17:33
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Man får först intrycket att det är ett svenskt program men detta är ju från england. Råkade slå på skiten nyss och tittade lite. Orkade typ 5 min sen var jag tvungen att stänga av. Blir inte mer white trash än så här. Blekfeta fula mammor som skriker och gormar. En började storgrina och ringa mamma. Sen fattar jag inte varför man ska filma sånt här. Hänga ut dem med namn ochså. Nu såg jag bara som sagt 5 min och två olika personer och just dessa känner jag ingen sympati för då dem var riktigt trashiga men kan ju vara människor som mår dåligt ochså och innerst inne är bra människor. Fattar inte varför man ska hänga ut dem med namn och bild.

Sen verkar just england vara ett extremt trashigt land överhuvudtaget. Titta på program som geordie shore och liknande sen har dem massa "cop" program dem brukar köra på typ tv12 och tv4sport där människor beteer sig som skit. Något riktigt jävla ruttet i det landet. Aldrig sett människor bete sig så i andra länder, alternativt är det bara så att man i andra länder inte vill göra en show och underhållning av det utan snarare skäms över dessa människor och gör sitt bästa för att inte låta dem vara i rampljuset. Engelsmän verkar vara ett riktigt skräpfolk. Europas amerikaner.
Citera
2017-05-11, 20:46
Medlem
godboys avatar
Programmet var intressant. England har väl en helt annan lagstiftning än vad vi har här i Sverige och det omöjliggör säkert en svensk variant av programmet. Vilket jag i o f kan tycka är bra.

Sett två avsnitt nu, de i säsong två, men jag tycker synd om många, samtidigt som vissa är riktiga idioter som förtjänar att hängas ut. Sen har vi ju inte hela bakgrunden till skulderna heller.

Men som någon ovan skrivit, så hade en kombination av lyxfällan och detta program kunnat bli en succé.

EDIT: Jag hade själv haft mycket svårt att jobba som fogde och hålla på med avhysningar, ta ifrån företagare en halvgammal bil som de ändå behöver för företaget ska komma vidare.
Senast redigerad av godboy 2017-05-11 kl. 20:48.
Citera
2017-05-12, 01:10
Medlem
mbrodins avatar
Citat:
är inte detta ett nytt lågvattenrekord?

är det inte jobbigt nog att vara jagad, få sakerna beslagtagna och bli vräkta, måste allt filmas och sändas också? är dom inte riktigt kloka?

https://www.tv4play.se/program/kronofogden-knackar-p%C3%A5

Har tv4 någonsin sänd nåt sämre?

Var ett riktigt intressant program, tack för länken till det.
Jag anser dock att har man satt sig själv i skiten så får man skylla sig själv, vare sig det spelas in eller ej.. man får helt enkelt sköta sig, men håller med om att dem som inte ens visste om något, som hon mamman i del 2 som hyresvärden ville få bort och hade två barn, det var rätt av de som jobbar hos KF men bara jävla drygt och elakt av värden!
Senast redigerad av mbrodin 2017-05-12 kl. 02:10.
Citera
2017-05-20, 06:18
Medlem
MrSokratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Intressant serie som visar verkligheten och jag gillar att det inte är den vanliga amerikanska "verklighets" sörjan som man bara spyr på.

Kunde inte uttryckt det bättre själv.
Gillar den skarpt. Lätt att missa vad som går på TV12.
Infon om både den här serien och att Vikings har säsongsstart får jag tacka Hockey-VM för.
Citera
2017-05-20, 06:48
Medlem
Bingokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Kunde inte uttryckt det bättre själv.
Gillar den skarpt. Lätt att missa vad som går på TV12.
Infon om både den här serien och att Vikings har säsongsstart får jag tacka Hockey-VM för.
77

Vikings är de gamla avsnitt som gick i höstas som kommer visas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in