2017-06-05, 21:48
Medlem
Citat:
Den 42-åriga kvinnan säger att hon hade en väldigt bra relation till sin pappa. I nästa minut säger hon kränkande saker om honom.
Hon förklarar sin kärlek till Mohammad Rajabi, som erkänt mordet på pappan och pekat ut henne som medskyldig.
Arbogakvinnan jobbar iskallt på att slippa livstids fängelse.

Citat:
Arbogakvinnan begär att få säga något själv först, innan frågorna från åklagarna..
Jag väntade mig en kärleksförklaring till pappan, och ett försvar mot anklagelserna om mordet på honom.
I stället vill hon "ställa en fråga till åklagaren" varför hennes brev till barnen stoppas av åklagaren. Det blir tjafs fram och tillbaka innan rättens ordförande påminner henne om att hon ska bli utfrågad om mord och mordförsök på sina föräldrar.

http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/arbogakvinnan-jobbar-iskallt-for-att-slippa-livstid/
Citera
2017-06-05, 21:48
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
När jag läst och hört om att hon kunde slå på gråten när som helst, så trodde jag hon verkligen kunde gråta naturligt. Men det där var ju sämre än sämst. Hon kommer inte in på en scenskola med det där uppträdandet.

På Hinsan kommer inga tårar att rädda henne, på Hinsan sitter redan kvinnor som har noll empati för män, de styckar sina män, gräver ner dem. Fellingsbro-joanna styckade sin rival. JM med sin ''höga'' utbildning <socionom, får nog freda sig när stekpannan kommer fram, ett slag i skallen sen ligger JM som en död fisk, som Aki gjorde. JM är ett Monster.
Citera
2017-06-05, 21:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Du har missförstått hela grejen med vårdnad öht.

Det är ingen rättighet man har som förälder att få vårdnaden om sina barn.

Samhället ska alltid utgå från barnets rätt/barnets bästa. Just det här barnet har all rätt att få samhällets skydd mot sin mamma som tycker barnen kan mörda åt henne, tvingar dem att ljuga i en fråga om mord. tvingar dem att byta telefonnr för att hon ska kunna prata fritt. Osv, osv.

Hur det än är med hennes inblandning i morden på Akki/pappa så har hon bevisat sin olämplighet i sitt föräldraskap. Skulle förvåna mig ofantligt mycket om hon, även om hon blir friad någonsin får vårdnaden om tvillingarna igen.
Dialogen där ett barn medverkar när MR är påtänd och rekommenderas ta livet av sig tar alla pris beträffande de minsta.
Citera
2017-06-05, 21:52
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Vadå sekretess? Syftar du på fulla restriktioner?

Ja, lägger mig platt och erkänner - menade naturligtvis fulla restriktioner.
Citera
2017-06-05, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Med bruten röst förklarar JM hur skör hennes son är, och ska därför inte tvingas vittna mot sin mamma. Det talar helt emot vad ett barn ska tvingas göra.
Men att tvinga honom att ljuga för att ge henne ett falskt alibi, be honom att ta nyckeln till morfar och mormors hus och att passa tvillingarna, så att hon kan åka och ta livet av hans morfar och mormor, det går jättebra.
Oavsiktligt så avslöjar hon sig i detta omdöme om sonen. Med "skör" menar hon hans helt adekvata känsloregister. Enligt henne borde han lägga band på sitt känslofjoms och begrunda vad det kan få för praktiska konsekvenser att trotsa sin MAMMA.
Citera
2017-06-05, 21:56
Avstängd
Från http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/arbogakvinnan-jobbar-iskallt-for-att-slippa-livstid/

"Och hade inte Rajabi ett eget motiv till mordet? Arbogakvinnan berättade att hennes föräldrar var emot att han bodde i hennes lägenhet, som pappan betalat till 95 procent. Själv sa hon om pappa Göran:
Vår relation var bra tills han dog,
Sen började hon säga olika kränkande saker om honom. Kanske är hennes försvar för iskallt?"

Shit pommes frittes. Jag trodde relationen förbättras mellan henne och hennes pappa efter han dött.
Citera
2017-06-05, 21:56
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Det är alltså bara för att bostadsrättsföreningen kräver att den boende äger en liten del. Han behöver inte henne för att sälja lägenheten.

Jo, sälja boende har inget med majoritetsägande eller störst andel att göra. Man får inte göra någon bostadslös så alla som är delägare samt även hyresgäst om det är andrahand måste skriva på.

Kallas besittningsrätt.
Citera
2017-06-05, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Dialogen där ett barn medverkar när MR är påtänd och rekommenderas ta livet av sig tar alla pris beträffande de minsta.

Ja, just det! Hur fan är det möjligt att ingen reagerat och agerat när det gäller de yngsta barnen?

Kan det finnas något svar i att JM är socionom. Vilket uppenbart inte är någon garanti, men ändå, att man tänker att.. Ja, du förstår säkert vad jag menar.
Citera
2017-06-05, 21:58
Medlem
Grandiosos avatar
Ann-Sofie Sannemalm:

Wenna: Är det här något mönster att du försöker förmå dina barn, eller att de begår smutsarbetet åt dig? Dottern ska ta på sig att hon hade sex, sonen ska skicka sms?
- Nej, verkligen inte. Jag gör allt för mina barn. Jag har sagt: "Hamnar ni i knipa, skyll på mig".

https://www.svt.se/nyheter/live/rattegang-i-arbogafallet

Icke så. Snarare har det väl varit tal om att "hamnar jag i knipa så skyller jag på er."

Går lätt som en plätt och inget överjag som inlägger protest...

Citat:
Överjaget, das Über-Ich, betecknar den psykiska instans som innehåller socialt medierade lagar, regler och konventioner, och handlar om förmågan till skuldkänslor och skamkänslor, och till sann självkänsla.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Detet,_jaget_och_%C3%B6verjaget

Citat:
I det hon sen säger urskiljer jag tre linjer hon arbetar efter. Hon säger sig värna om de nära anhöriga som valt att stötta henne och inte vittna emot henne, hon skickar i väg pilar av kärlek mot Mohammad Rajabi, som sitter framför henne, och hon förtalar sina föräldrar.

Hon försöker manipulera andra, som det sagts att hon gjort fram till morden och mordförsöket.
http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/arbogakvinnan-jobbar-iskallt-for-att-slippa-livstid/
Senast redigerad av Grandioso 2017-06-05 kl. 22:14.
Citera
2017-06-05, 22:00
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Hahha... Ja, psykopaten i henne vet inte alls hur hon ska hantera situationerna där hon inte styr.

Hon försöker och försöker regissera allt från tänkbara mördare till rättegångar. Hon inser inte hur illa hennes läge är. Hon brukar ju bara "hitta på en ny lögn", "gråta lite", "skylla på någon annan" eller "bara ignorera".

Om man fördjupar sig lite i psykopatens liv så finns det några kännetecken som är, kanske lite åt det mer outforskade hållet, iaf kommer jag inte riktigt ihåg vart jag läst det men:

Man kan se i en psykopats ögon när de tittar på en "fiende". Det är något med blicken som förändras.

När en psykopat blir för hårt ansatt utan utväg, så kan de regrediera och bli som ett trotsigt barn. Det går bara inte att prata med dem på ett vuxet vis. De kan säga saker som... Ahmen du då, ska du säga, dumma dig!

Man ska, enligt nyare rön kunna se i en psykopats hjärna att det finns en störning. Inte så att man kan se det som en svulst i skallen. Vid undersökningar så får personen titta på olika situationer som på olika sätt ska beröra dem. På normalstörda så förändrar amygdala färg beroende på hur berörd man blir. På en psykopat förändras ingenting.

Jag har själv varit med om de 2 första. Skitläskigt, verkligen. En annan person var med vid "ögontillfället" reagerade väldigt mycket på det, utan att vi hade talat om varken personen eller fenomenet tidigare.

När personen regredierar så blir man bara .. wtf.. Vad ska jag svara på det?

Det med amygdala visade de en dokumentär för ett par år sen på SVT.

Skönt att några börjar få upp ögonen för att vi har att göra med en psykopat som fungerar helt annorlunda än "vanliga" människor. De flesta har ingen beredskap för såna här typer och försöker förstå dem utifrån normala mänskliga måttstockar där det finns empati, samvete, skuld och skam.
Jag har själv jobbat ett halvår (blev grundlurad att skriva på anställningkontrakt på falska premisser) med en sån här person. När jag konfronterade personen med bevis för lögnerna kom det nya lögner, försök till bortförklaringar och slutligen ren aggressivitet. Naturligtvis var jag inte ensam om att bli anställd med löfte om guld och gröna skogar.
Jag lärde mig att en sån här person har ingen sammanhängande världsbild utan historierna byggs upp efter vad som passar i varje situation. Därför har vittnesmål från psykopater enligt mig obefintligt värde.
Skolan borde undervisa om psykopati och hur man upptäcker den.
Citera
2017-06-05, 22:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Jo, sälja boende har inget med majoritetsägande eller störst andel att göra. Man får inte göra någon bostadslös så alla som är delägare samt även hyresgäst om det är andrahand måste skriva på.

Kallas besittningsrätt.

Vi kan ta detta i ett annat forum men detta är hur som helst felaktigt. Vid hyra av äganderätter och bostadsrätter finns ingen besittningrätt
Citera
2017-06-05, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Skönt att några börjar få upp ögonen för att vi har att göra med en psykopat som fungerar helt annorlunda än "vanliga" människor. De flesta har ingen beredskap för såna här typer och försöker förstå dem utifrån normala mänskliga måttstockar där det finns empati, samvete, skuld och skam.
Jag har själv jobbat ett halvår (blev grundlurad att skriva på anställningkontrakt på falska premisser) med en sån här person. När jag konfronterade personen med bevis för lögnerna kom det nya lögner, försök till bortförklaringar och slutligen ren aggressivitet. Naturligtvis var jag inte ensam om att bli anställd med löfte om guld och gröna skogar.
Jag lärde mig att en sån här person har ingen sammanhängande världsbild utan historierna byggs upp efter vad som passar i varje situation. Därför har vittnesmål från psykopater enligt mig obefintligt värde.
Skolan borde undervisa om psykopati och hur man upptäcker den.

Hej kompis!
;-)
Det tar tid att upptäcka en psykopat, för att man är så normalstörd som man är. Man förutsätter ju att andra är som man själv är.

I det här fallet har vi nog att göra med en extremt våldsam psykopat att göra. De flesta är ju vardagspsykopater. Dock är de skador de orsakar andra människor oreparabla ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in