2017-06-05, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Och mitt i allt begär pappan ensam vårdnad. Klingar illa. känner hämd dofter.
Ska han begära delad vårdnad tycker du? Det har han väl redan! Helt naturligt att han begär ensam vårdnad om nu detta är sant?
Citera
2017-06-05, 20:49
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Gråten varade inte så länge undrar om det kom ngr tårar eller var det bara ett lite frejkande hulkande?...

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag döööör, det var det sämsta jag hört.
Jag trodde väl att hon fick stilpoäng via nåt sånt men holy moses va falskt!!

När jag läst och hört om att hon kunde slå på gråten när som helst, så trodde jag hon verkligen kunde gråta naturligt. Men det där var ju sämre än sämst. Hon kommer inte in på en scenskola med det där uppträdandet.
Citera
2017-06-05, 20:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Sonen A vittnesmål kommer ah mycket lite betydelse, han är barn och son. Åklagaren vill ge han stort utrymme i fråga om nycklar och "lögner" om att han skall ge alibi ganska säkert har JM tidigare sagt att hon ska men gjort nåt annat. Alla mammor kör nödlögner ibland t ex vad var det som hände igår kväll när det ljudade från sovrummet. "Mamma slog tån ett par gånger och därför de flera stönen"

Det har definitivt ingen liten betydelse att JM bett AG dra en vals för polisen om hennes förehavanden under mordnatten.
Citera
2017-06-05, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
En lägenhet som han för övrigt ägde.
Till 95% 5% till Jm
Citera
2017-06-05, 20:57
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Hur skiljer man fejkad gråt från gråt? Beror det på förutfattad mening om person?

Citat:
Livserfarenhet, inuition.
Du ska se att du också kommer kunna sålla agnarna från vete nån gång.
Övning ger färdighet.

Erfarenhet i massor efter över 50 år i livet. Har dessutom haft äran att jobba med en mytoman i många, många år och är släkt med 2 psykopater. Tro det eller ej, men vissa människor fejkar känsloyttringar och med åren lär man sig avläsa vad som är äkta eller ej. Det där var absolut inte äkta. Men JM har tur som lever i en värld där människor är lättlurade och upplever hennes känslosvall som äkta gråt. Mig hade hon aldrig kunnat lura.
Citera
2017-06-05, 21:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
När jag läst och hört om att hon kunde slå på gråten när som helst, så trodde jag hon verkligen kunde gråta naturligt. Men det där var ju sämre än sämst. Hon kommer inte in på en scenskola med det där uppträdandet.
Ja men eller hur!
Hon skriver brev som en fjollig fjortis, kan varken stava, använda rätt ord och med en miserabel meningsuppbyggnad.
Hon är VD och socionom men helt lost gällande kunskapsnivå.
Hon har lurat skiten ur omgivningen så jag satte min sista cent på skådespeleri.
... och baxnar av denna falska show.
Det var de sämsta krokodiltårar jag lyssnat till gällande offerroll!
Citera
2017-06-05, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Ska han begära delad vårdnad tycker du? Det har han väl redan! Helt naturligt att han begär ensam vårdnad om nu detta är sant?

Men då har han en pågående tvist mot kvinnan om han vittnar. Knappast opartiskt.
Hon är inte dömd ännu. Det finns ju inga tekniska bevis.
Hon kan bli friad och har då rätt behålla att ha delad vårdnad.
Citera
2017-06-05, 21:04
Medlem
Citat:
Hahaha, men va säger hon?!
Nu kommer nog ordagrant ÖVERjaget in. Spännande.

"42-åringen pratar nu om psykologi, om överjaget och underjaget. Att ingen annan skulle ha rätt att döda hennes pappa förutom hon."
Här blottar hon oavsiktligt ovanligt mycket av sin förvrängda självuppfattning. Det låter som hon tycker att hon delar med sig av sin överlägsna kompetens, när hennes uttalande för folk med ett uns av kunskap i psykologi uppfattar att hon svamlar. Om något framkommer, så är det att begreppet moral inte tycks ha någon plats i hennes världsbild. I princip säger hon ju att hon är oansvarig för sina handlingar och urskuldar sig med kvasipsykologiskt svammel.
Citera
2017-06-05, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Jo om vittnet har ett syfte att ljuga måste det fram.

Så är det ju! Därför svär man "eden".

De flesta normalstörda människor tar allvarligt på den.

Sen är det ju inte direkt så att pappan behöver svärta ner JM. Det fixar hon och hennes barn så bra själva.
Citera
2017-06-05, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Erfarenhet i massor efter över 50 år i livet. Har dessutom haft äran att jobba med en mytoman i många, många år och är släkt med 2 psykopater. Tro det eller ej, men vissa människor fejkar känsloyttringar och med åren lär man sig avläsa vad som är äkta eller ej. Det där var absolut inte äkta. Men JM har tur som lever i en värld där människor är lättlurade och upplever hennes känslosvall som äkta gråt. Mig hade hon aldrig kunnat lura.

Med tanke på alla förutfattade meningar här och det svartvita okritiska godtagandet av att kvinnan är "ond" så ger jag inte mycket för din och andras spekulationer om "spelad" gråt.
Antingen anses hon "kall" och "ond" eller så "spelar" hon när hon gråter. Det går inte ihop.
Det kallas ett bekräftelsebias. Allt tolkas som en bekräftelse för en tidigt bestämd förutfattad mening.
Senast redigerad av nopomil 2017-06-05 kl. 21:14.
Citera
2017-06-05, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Så är det ju! Därför svär man "eden".

De flesta normalstörda människor tar allvarligt på den.

Sen är det ju inte direkt så att pappan behöver svärta ner JM. Det fixar hon och hennes barn så bra själva.

Ändå förekommer lögner och svävande svar i rättssalar. Det är därför anhöriga som vittnen ska tolkas med försiktighet. Det vet man tex i alla rättegångar som rör organiserad brottslighet.
Anhöriga är anhöriga och kan ha syften.
Citera
2017-06-05, 21:19
Medlem
Någon som läst FUP som kan säga vem denne NN är?

Ur Expressens direktrapportering i dag:

"Nu frågar Hikes Rajabi om Arbogakvinnan lånat ut pengar till en annan man för att han skulle få ihop till hyran.

Rättens ordförande säger att han inte förstår vad han menar.
– Att den här personen (NN) vi kallade honom för DJ-NN men Arbogakvinnan sa något om att hon gett honom ca 20 000 kronor som hon inte fått tillbaka, säger han via tolken.
"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in