Citat:
Ursprungligen postat av
LOE2
Här blottar hon oavsiktligt ovanligt mycket av sin förvrängda självuppfattning. Det låter som hon tycker att hon delar med sig av sin överlägsna kompetens, när hennes uttalande för folk med ett uns av kunskap i psykologi uppfattar att hon svamlar. Om något framkommer, så är det att begreppet moral inte tycks ha någon plats i hennes världsbild. I princip säger hon ju att hon är oansvarig för sina handlingar och urskuldar sig med kvasipsykologiskt svammel.
Hahha... Ja, psykopaten i henne vet inte alls hur hon ska hantera situationerna där hon inte styr.
Hon försöker och försöker regissera allt från tänkbara mördare till rättegångar. Hon inser inte hur illa hennes läge är. Hon brukar ju bara "hitta på en ny lögn", "gråta lite", "skylla på någon annan" eller "bara ignorera".
Om man fördjupar sig lite i psykopatens liv så finns det några kännetecken som är, kanske lite åt det mer outforskade hållet, iaf kommer jag inte riktigt ihåg vart jag läst det men:
Man kan se i en psykopats ögon när de tittar på en "fiende". Det är något med blicken som förändras.
När en psykopat blir för hårt ansatt utan utväg, så kan de regrediera och bli som ett trotsigt barn. Det går bara inte att prata med dem på ett vuxet vis. De kan säga saker som... Ahmen du då, ska du säga, dumma dig!
Man ska, enligt nyare rön kunna se i en psykopats hjärna att det finns en störning. Inte så att man kan se det som en svulst i skallen. Vid undersökningar så får personen titta på olika situationer som på olika sätt ska beröra dem. På normalstörda så förändrar amygdala färg beroende på hur berörd man blir. På en psykopat förändras ingenting.
Jag har själv varit med om de 2 första. Skitläskigt, verkligen. En annan person var med vid "ögontillfället" reagerade väldigt mycket på det, utan att vi hade talat om varken personen eller fenomenet tidigare.
När personen regredierar så blir man bara .. wtf.. Vad ska jag svara på det?
Det med amygdala visade de en dokumentär för ett par år sen på SVT.