2017-06-05, 20:28
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyduschad.tjej
Låter som en psykopat. En normal människa, oskyldig som skyldig, skulle inte sova gott i häktet. När man är anklagad för mord och när ex-flickvännen som man varit tillsammans med i 4 år är mördad, då mår man ju i regel rätt dåligt. Tror inte han är att betrakta som allvarligt psykiskt sjuk, men en störd jävel är han garanterat.

Enig.
Citera
2017-06-05, 20:29
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenpanda
Tror verkligen inte att hon var "nedsänkt" med något. Kan eventuellt sträcka mig till att han kan ha lagt tunga stenar ovanpå kroppen efter att kroppen redan var placerad i vattnet. Typ att han fick syn på stora stenar som finns där vid lilla båthamnen(vet inte vad jag ska kalla stället?) och la dessa ovanpå kroppen. Då för att dölja kroppen och eventuellt flytta den senare.

Fick de här raderna idag från en i Hälsingland som jag diskuterat fallet med via flera pm tidigare. Kan vara bara rykten, men jag lägger i alla fall ut det i tråden:

Citat:
Fick höra av en bekant som pratat med en polis att Tova var sänkt med en bilfälg.

Om hon blivit nedsänkt med en tyngd är ju en gammal bilfälg något som går att hitta hos en som gillar att meka med bilar. Men som sagt var - kan vara ett helt falskt rykte. Vet inte hur glappkäftade poliserna är där i trakterna.
Citera
2017-06-05, 20:39
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Låter som en psykopat. En normal människa, oskyldig som skyldig, skulle inte sova gott i häktet. När man är anklagad för mord och när ex-flickvännen som man varit tillsammans med i 4 år är mördad, då mår man ju i regel rätt dåligt. Tror inte han är att betrakta som allvarligt psykiskt sjuk, men en störd jävel är han garanterat.

Ja, han sitter häktad för mord på sitt ex som han var ihop med i 4 år och som hittades i vattnet utanför hans gård. De rimliga är att man mår dåligt eller är omskakad. Så någon slags störning har han absolut. Men visst, han kan låtsas må bättre än han gör.

Citat:
Ursprungligen postat av P55
Säkert att det var från rättsläkaren?

Diskussioner om medias felaktiga rapportering om mordfallet får tas i mediaforumet. Den här tråden handlar om mordet på Tova. Jag har läst i många mordtrådar förut och även läst många mordartiklar i tidningar förut, utan att tidningarna någonsin förfalskat uttalanden från rättsläkare eller hittat på utredningar. Men har du bevis på motsatsen får du starta en tråd om detta i lämpligt forum. Det här är inte rätt tråd.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-06-05 kl. 20:44.
Citera
2017-06-05, 20:56
Medlem
nyduschad.tjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Fick de här raderna idag från en i Hälsingland som jag diskuterat fallet med via flera pm tidigare. Kan vara bara rykten, men jag lägger i alla fall ut det i tråden:

Om hon blivit nedsänkt med en tyngd är ju en gammal bilfälg något som går att hitta hos en som gillar att meka med bilar. Men som sagt var - kan vara ett helt falskt rykte. Vet inte hur glappkäftade poliserna är där i trakterna.

Ja varför inte. Man kan ju hoppas att den isf kan kopplas till något fordon MGM äger.
Citera
2017-06-05, 21:19
Medlem
notknapparens avatar
[quote=Mogna-Meloner|60918047]Ja, han sitter häktad för mord på sitt ex som han var ihop med i 4 år och som hittades i vattnet utanför hans gård. De rimliga är att man mår dåligt eller är omskakad. Så någon slags störning har han absolut. Men visst, han kan låtsas må bättre än han gör.

Lite märkligt känns det ju att han inte verkar reagera mer oavsett om han är skyldig eller inte. Hans fd flickvän är ju ändå död under hemska omständigheter. Så tankarna runt de reaktioner han visar lutar åt att han skulle kunna ha någon slags personlighetsstörning.

Samtidigt kan det vara tvärtom, att han "stänger av" känslorna.

Psykiatriker kan ju också ha fel ibland. Det har man ju läst om, särskilt den senaste tiden. Det är ju inte en exakt vetenskap på samma sätt som den medicinska.

Bra om de görs en utökad utredning.
Citera
2017-06-05, 21:22
Medlem
Citat:
”(...) anas en självcentrerad hållning då NN inledningsvis verkar ha uppfattning att paragraf 7-undersökningen primärt är till för att gynna hans sak i rättsprocessen.
Kan det vara så att Billy försöker komma undan fängelse och få psykiatrisk vård och därför beter sig annorlunda? Kan han vara så smart?
.
Citera
2017-06-05, 21:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja varför inte. Man kan ju hoppas att den isf kan kopplas till något fordon MGM äger.

Ja, eller det som fälgen fästes i kroppen med. Man tager vad man haver... från gården. Kvar blev en bit rep, tejp, ståltråd... på gården. Förhoppningsvis.

Så isf blir det i sig en indikation på att det ändå är någon som haft tillgång till detta på gården. Ingen utomstående, ingen med alibi.
Citera
2017-06-05, 21:27
Medlem
Citat:

Fast en sådan koppling gör nog kanske varken till eller från; MGM har ju koppling till platsen hon hittades på hursomhelst.
Citera
2017-06-05, 21:35
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, eller det som fälgen fästes i kroppen med. Man tager vad man haver... från gården. Kvar blev en bit rep, tejp, ståltråd... på gården. Förhoppningsvis.

Så isf blir det i sig en indikation på att det ändå är någon som haft tillgång till detta på gården. Ingen utomstående, ingen med alibi.

Det vore jättebra om GM har använt tejp, för då kan det ju finnas fingeravtryck på den klistriga sidan av tejpbiten.
Citera
2017-06-05, 21:37
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner

Citat:
Fick höra av en bekant som pratat med en polis att Tova var sänkt med en bilfälg.

Ja, självklart kan jag ha fel. Tycker hela grejen känns orimlig, men det betyder inte att det inte är så. Även om han har använt en fälj behöver det ju inte vara han som har använt den till detta även om hans fingeravtryck finns på den.
Citera
2017-06-05, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Kan det vara så att Billy försöker komma undan fängelse och få psykiatrisk vård och därför beter sig annorlunda? Kan han vara så smart?
.

Smart? Sluten psykiatrisk vård är verkligen ingen lek. Man tar hellre fängelse.

Dessutom vet man då åtminstone när man får komma ut.
Citera
2017-06-05, 21:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gamlingen66
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/tovas-misstankte-mordare-kan-vara-allvarligt-psykiskt-sjuk/

Hur har Expressen lyckats få tag på psykiatrikerns utlåtande? Det är väl inte offentligt innan FUP släpps?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in