2017-06-05, 20:24
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Men herre guuuuuuud så fejkad gråt! 😳 Den som går på den där gråten måste ju vara lättlurad.

Gråten varade inte så länge undrar om det kom ngr tårar eller var det bara ett lite frejkande hulkande?...
Senast redigerad av Smhf 2017-06-05 kl. 20:30.
Citera
2017-06-05, 20:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Men herre guuuuuuud så fejkad gråt! 😳 Den som går på den där gråten måste ju vara lättlurad.
Jag döööör, det var det sämsta jag hört.
Jag trodde väl att hon fick stilpoäng via nåt sånt men holy moses va falskt!!
Citera
2017-06-05, 20:28
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Hon är psykopat. Hon är van vid att manipulera folk och då målar hon in sin personlighet i något rosa skimmer. Jag kan inte läsa mer om rapporterna för hon är så jävla genomskinlig vilket gör mig förbannad för det är alltid någon som går på hennes spel. Börjar med att prata om hur hon bryr sig om sina barn men inte fick skicka brev. Pratar om hur fin hennes farsa är (så hur kan ni tro att jag skulle döda honom?). Fortsätter med att säga att hon inte tror afghanen är skyldig (för då kan ju inte hon vara skyldig) för att i nästa andetag säga att om någon skulle mörda hennes far så är det hon inte någon galen afghan. Hon säger snälla saker om sin mor för trots allt ont som är sagt om henne så är de som sagt något ont om henne bra människor. Det är så hon har vunnit makt i hela sitt liv förmodar jag. En sån äcklig jävla psyktant är hon. Hoppas hon får sitta länge - men hon slingrar väl sig ut så som Mats Alm och Christoffer i Boden gjorde för man måste väl ha videobevis för att kunna sätta dit någon ordentligt nu för tiden. Hoppas att jag har fel - vilket jag säkert har då jag inte är insatt i alla regler eller ens fallet 100%-igt.

Exakt så!!! Såna här människor fungerar så oerhört annorlunda att vi "vanliga" har svårt att föreställa oss det.
Jag hade förväntat mig att hon skulle erkänna viss brottslighet som ej står under åtal (pistol-affären, privat nyttjande av företagets egendom) för att bekräfta bilden av att hon inte är någon ängel, samtidigt som hon försöker distansera sig från mordet.
Citera
2017-06-05, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
För han hade ingen chans och då tog han denna "chans". Mindre bra. Vi har inte hört JMs förklaring ännu och det är fullt möjligt att böter är den slutgiltiga domen. Hikes har ännu inte förhört pappan till A MEN det hinner komma, man kan i nte bara se till fup och wennas förfrågningar och ta detta som en intäkt på att denna pappa är perfekt. Det är han nämligen inte. Varför ? läs förhören eller....

Enligt JM och Pappa så kom de bra överens. Varför skulle han plötsligt vilja ha enskild vårdnad, bara så där? Dessutom hur skulle han inte kunna begära enskild vårdnad? Vem vill lämna sitt barn till en sån som JM?

Nej! Man blir inte lite skyldig till stämpling för mord och får böta en summa pengar för det. Hur fick du till det där?

Du måste nog försöka förstå hur det svenska rättssystemet fungerar:

Ett vittne är inte där för att få sin vandel utåinvänd. Dom är där för att vittna om situationen som lett till att man sitter i domstolen.

En fullständigt hopplös person kan vara ett utmärkt vittne till en bilolycka, tex.

Ska vi se det till föräldraskapet så har både JMs fyra äldsta barn och JM själv talat om hur olämplig hon är som förälder. Jag har uppriktigt svårt att förstå hur någon förälder kan vara värre. Allt enligt egna uppgifter!
Citera
2017-06-05, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
På något annat ställe säger han att vid varje tillfälle tjatade hon i flera timmar.
Precis, för mig,är inte det ett långvarigt tjat. Som sagt enbart i fyra veckor, 8-10 ggr. Så nej han var absolut INTE svårövertalad, t ärtom väldigt lätt att övertala att begå,dessa mord. Han hade ju givetvis sina egna intressen och nyttjanden i dessa mord/försök.
Citera
2017-06-05, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nu har hon slagit på gråtknappen igen...

Arbogakvinnan bröt ihop i rätten - Nyheterna (TV4)
https://www.youtube.com/watch?v=q19W_1J9G3A

Cry me a river, hahaha! Ingen Oscar kommer gå till JM i alla fall, gud så bedrövligt! Den där gråtknappen funkade dåligt idag det är då ett som är säkert. Åh vad jag skulle vilja höra hela hennes vittnesmål live. Det kommer nog att bli stor show på torsdag, ser fram mot det.
Citera
2017-06-05, 20:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fuskbonde
Ur Expressens live-rapportering
"– Jag gav min pappa samtycke att sälja min lägenhet när jag åkte till Thailand (i augusti)"

Va fan säger människan? Hade de sån super-duperrelation så hon kunde prata med honom även fast han dött? Eller är jag trög?

En lägenhet som han för övrigt ägde.
Citera
2017-06-05, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Man kan inte ta "promiskuitet" eller ett "gränslöst beteende" etc. som något indikativt på övergrepp, även om en del offer uppvisar detta beteende.
Det är feltänk. En del kvinnor ÄR promiskuösa och gränslösa helt av egen maskin. Johanna har heller inte spelat det kortet mer än i förbifarten. Hade det varit sant, så tror jag definitivt försvaret hade kunnat göra något med det. Men det är inte sant, och därför spolar Hikes detta försvarsargument.

Feltänk?
Du tror att det fungerar att sitta i en rättssal som 42-åring och prata om sådant?
Det skulle utretts då.
Finns nog mycket som behöver skyddas i denna soppa. Vad är då då lättast än att skapa en ond kvinna?
Citera
2017-06-05, 20:39
Medlem
Citat:

Hur skiljer man fejkad gråt från gråt? Beror det på förutfattad mening om person?
Citera
2017-06-05, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Enligt JM och Pappa så kom de bra överens. Varför skulle han plötsligt vilja ha enskild vårdnad, bara så där? Dessutom hur skulle han inte kunna begära enskild vårdnad? Vem vill lämna sitt barn till en sån som JM?

Nej! Man blir inte lite skyldig till stämpling för mord och får böta en summa pengar för det. Hur fick du till det där?

Du måste nog försöka förstå hur det svenska rättssystemet fungerar:

Ett vittne är inte där för att få sin vandel utåinvänd. Dom är där för att vittna om situationen som lett till att man sitter i domstolen.

En fullständigt hopplös person kan vara ett utmärkt vittne till en bilolycka, tex.

Ska vi se det till föräldraskapet så har både JMs fyra äldsta barn och JM själv talat om hur olämplig hon är som förälder. Jag har uppriktigt svårt att förstå hur någon förälder kan vara värre. Allt enligt egna uppgifter!

Jo om vittnet har ett syfte att ljuga måste det fram.
Citera
2017-06-05, 20:42
Medlem
develis avatar
Version 3, originalet. Klart för tagning.
I den ljudfilmen kom detta om Freudteorin:

"Det var ett resonemang jag hade utifrån psykologi, hur underjaget och överjaget spelar med varandra, att man aldrig kan veta vad man kan tänka sig göra och jag tyckte det att ingen annan skulle ha rätt att döda min pappa utan jag.

Ingen galen afgan med knivar skulle ha rätt att döda min pappa."
Citera
2017-06-05, 20:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Hur skiljer man fejkad gråt från gråt? Beror det på förutfattad mening om person?
Livserfarenhet, inuition.
Du ska se att du också kommer kunna sålla agnarna från vete nån gång.
Övning ger färdighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in