2017-05-09, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Helt klart reparabelt, det sitter några utredare och svettas nu kan jag tänka mig, den där lilla missen har de koll på i morgon, dessutom så kan det ju komma ännu mer intressant information om hur JM,s pengar har rullat när de får utdragen från kontot.

Lite svårare för Fahlander men målet är fortfarande i sikte.

Fast jag förstår inte mig på dig. Du har ju sagt att det inte blir något fällande och att fallet borde släppas.
Vad får dig att ändra dig? Vad får dig att tro att 1 miljon är en liten miss?
Citera
2017-05-09, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
I förhöret med Anki så framkommer det en omständighet gällande barn och olyckliga omständigheter. Dock väldigt luddig. Jag har letat efter mer information i fuppen men ej hittat det.

Tror man måste läsa Ankis förhör i Vittnesmål A ( ej B)

Jag har läst förhören medet Anki och på frågan om hon visste om något barn avlidit svarade hon att det hade hon inte hört. Blir därför förvånad då det tas upp här som om det ska vara fallet.
Har inte fup tillgängligt nu så jag kan inte kontrollera vad som sas, om det är så att jag har missat något.
Citera
2017-05-09, 20:58
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Cady
Antar att man hittade endast 3 kiselalger i det prov man analyserade, vilket stämmer bättre med drunkning i kranvatten än i Hjälmaren.

Hoppas att någon expert benar ut detta med kiselalger under rättegången.

Det här är en Google översättning från denna sida
https://www.omicsonline.org/role-of-diatoms-in-the-world-of-forensic-science-2157-7145.1000181.php?aid=14679

Diatomanalys bör betraktas som positiv när antalet diatomer är över en minimal fastställd gräns; 20 diatomer / 100 μl pellet (erhållen från 10 g lungprover) och 50 diatomer från andra organ [ 47 ] och ytterligare matchning av diatomer från benmärg och drunkningsplats kan stärka detta stödjande bevis och en positiv slutsats kan dras om personen Levde eller inte när de drunknade. Diatomtestet är mycket viktigt när det gäller extremt värde, med tanke på de begränsade objektiva tester som finns tillgängliga för drunkningsdiagnoser. En ny synvinkel är nödvändig för att återställa användningen av denna viktiga ansökan till medico juridiska utredningar. Det har föreslagits att margen i sternum kan vara lika bra för en källa till diatomer som lårvävnad. Död hos ett offer som finns i vatten ska inte alltid vara relaterat till drunkning.
Om personen fortfarande lever när han kommer in i vattnet kommer diatomen att komma in i lungorna om personen inhalerar vatten och drunknar. Diatomerna transporteras sedan till avlägsna delar av kroppen, såsom hjärnan, njurarna och benmärgen genom cirkulation. Om personen är död när han kommer in i vattnet, så finns det ingen cirkulation och diatomer kan inte komma in i kroppen. Diatomer förekommer inte naturligt i kroppen. Om laboratorietester visar diatomer i liket som är av samma art som finns i vattnet där kroppen återhämtades, kan det vara goda bevis på att de drunknar som dödsorsak. Benmärg beskrivs som ett fristadsorgan och om diatomer når denna vävnad, kan diagnosen drunkning bedömas.
Citera
2017-05-09, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Ok. Fast så funkar det inte i verkligheten. Jag skrev såsom jag kände- hon borde...
Det blev magplask från 1,5 dags höjd så att säga.

Nu vet jag inte exakt när åtalet om GM och AM börjar men då kommer det intressanta uppgifter. Kontomissen kommer då te sig som en mindre bagatell av vad jag fått till mig.
Javisst inget att orera om- det är ett mord skuldbördan som är viktig.
Citera
2017-05-09, 21:01
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
Polisen har enligt SR p1 bekräftat att kontot finns
Jaha...fan vad märkligt. Har dom suttit och rört ihop det alltså? Åklagaren borde ha stryk om hon hade gått fri för en miss skull.

Nu räcker det väl förhoppningsvis att hon torskar för mord på Göran. Det landar henne på Hinsan i ett par decennier.

Jag har faktiskt inte ens koll på vad bevisningen är angående Aki. Det som åklagaren sa angående kräftlådan, typ: "Det kan ju konstateras att den åtminstone är stor nog för att kunna dränka någon i" lät ju som ett skämt. Ungefär som om de skulle sagt "Det är ju inte omöjligt att det gått till så rent teoretisk men självklart har vi absolut ingen aning."

Jag önskar att JM hade fått möta åklagare Lars Duberg, han är en riktigt elak en. Det var han som var åklagare i fallet med mordet på Ida Johansson i Upplands Väsby. Han fick även igenom livstid mot Jonna Henningsson i det uppmärksammade styckmordet i Askersund. Lyssnar man på rättegången mot Jonna så förstår man vad jag menar, åklagaren låter som han hade käkat taggtråd till frukost när han ställer frågor.

Här kan JM höras från dagens förhandlingar:

1. https://www.youtube.com/watch?v=xRm6LNH_vOk

2. https://www.youtube.com/watch?v=pvBPKMGg8Uk
Citera
2017-05-09, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Javisst inget att orera om- det är ett mord skuldbördan som är viktig.

Bevisbördan är viktigare och så vitt jag vet har åklagaren hela. Skall bli spännande och höra hur JM fick ner Aki i kräftlådan.

Det är mycket önsketänkande i tråden och jag vill då passa på att förvarna om kiselalgerna och den bevisning som kommer tillintetgöras. Hörs!
Senast redigerad av stativera 2017-05-09 kl. 21:07.
Citera
2017-05-09, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Helt klart reparabelt, det sitter några utredare och svettas nu kan jag tänka mig, den där lilla missen har de koll på i morgon, dessutom så kan det ju komma ännu mer intressant information om hur JM,s pengar har rullat när de får utdragen från kontot.

Lite svårare för Fahlander men målet är fortfarande i sikte.
En kilo entrecôte till att förklara möjligtvis? Fahlander kommer inte att ge oss en timme kvitton till att tvingas lyssna på gällande denna miljon den chansen har gått han förbi likaså förtroendet. Det fattar åklagaren naturligtvis själv.
Citera
2017-05-09, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Hoppas att någon expert benar ut detta med kiselalger under rättegången.

Det här är en Google översättning från denna sida
https://www.omicsonline.org/role-of-diatoms-in-the-world-of-forensic-science-2157-7145.1000181.php?aid=14679

Diatomanalys bör betraktas som positiv när antalet diatomer är över en minimal fastställd gräns; 20 diatomer / 100 μl pellet (erhållen från 10 g lungprover) och 50 diatomer från andra organ [ 47 ] och ytterligare matchning av diatomer från benmärg och drunkningsplats kan stärka detta stödjande bevis och en positiv slutsats kan dras om personen Levde eller inte när de drunknade. Diatomtestet är mycket viktigt när det gäller extremt värde, med tanke på de begränsade objektiva tester som finns tillgängliga för drunkningsdiagnoser. En ny synvinkel är nödvändig för att återställa användningen av denna viktiga ansökan till medico juridiska utredningar. Det har föreslagits att margen i sternum kan vara lika bra för en källa till diatomer som lårvävnad. Död hos ett offer som finns i vatten ska inte alltid vara relaterat till drunkning.
Om personen fortfarande lever när han kommer in i vattnet kommer diatomen att komma in i lungorna om personen inhalerar vatten och drunknar. Diatomerna transporteras sedan till avlägsna delar av kroppen, såsom hjärnan, njurarna och benmärgen genom cirkulation. Om personen är död när han kommer in i vattnet, så finns det ingen cirkulation och diatomer kan inte komma in i kroppen. Diatomer förekommer inte naturligt i kroppen. Om laboratorietester visar diatomer i liket som är av samma art som finns i vattnet där kroppen återhämtades, kan det vara goda bevis på att de drunknar som dödsorsak. Benmärg beskrivs som ett fristadsorgan och om diatomer når denna vävnad, kan diagnosen drunkning bedömas.

Enligt stämningsansökan ska det vittnas enligt nedan:

7. Vittnesförhör med läkaren Jan Gräsberg, angående omständigheterna när han
fastställde dödsfallet, till styrkande av att Aki Paasila varit död länge, minst åtta
timmar, och att han inte hade skumbildning i munnen. Ca 20 min.
8. Vittnesförhör med rättsläkaren Anna Ybo, angående hennes obduktioner av Aki
Paasila, till förklarande av dödsorsak och dödssätt. Ca en timme.
9. Vittnesförhör med rättsläkaren Henrik Druid, angående hans analys av prover tagna
från Aki Paasilas lungor och vattnet vid Granliden, till förklarande av
kiselalganalysen. Ca en timme.
Citera
2017-05-09, 21:09
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Jaha...fan vad märkligt. Har dom suttit och rört ihop det alltså? Åklagaren borde ha stryk om hon hade gått fri för en miss skull.

Nu räcker det väl förhoppningsvis att hon torskar för mord på Göran. Det landar henne på Hinsan i ett par decennier.

Jag har faktiskt inte ens koll på vad bevisningen är angående Aki. Det som åklagaren sa angående kräftlådan, typ: "Det kan ju konstateras att den åtminstone är stor nog för att kunna dränka någon i" lät ju som ett skämt. Ungefär som om de skulle sagt "Det är ju inte omöjligt att det gått till så rent teoretisk men självklart har vi absolut ingen aning."

Jag önskar att JM hade fått möta åklagare Lars Duberg, han är en riktigt elak en. Det var han som var åklagare i fallet med mordet på Ida Johansson i Upplands Väsby. Han fick även igenom livstid mot Jonna Henningsson i det uppmärksammade styckmordet i Askersund. Lyssnar man på rättegången mot Jonna så förstår man vad jag menar, åklagaren låter som han hade käkat taggtråd till frukost när han ställer frågor.

Här kan JM höras från dagens förhandlingar:

1. https://www.youtube.com/watch?v=xRm6LNH_vOk

2. https://www.youtube.com/watch?v=pvBPKMGg8Uk
Bra länk, rösten verkar inte scramblad.

Struntar i om jag framstår som ett troll, men jag tycker hon låter charmig, lite lagomt blond och blåögd. Tvivlar på att hon är speciellt högintelligent men att hon tror det själv.
Citera
2017-05-09, 21:09
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Akis syster vittnar:

Det här kontrollbehovet är ju typiskt psykopater.

Det är också symptomatiskt att det första som JM yttrar i rättssalen (där hon sitter med en fet guldklocka) är beröm över sin egen person. Klockan 14.02 i dag:

https://www.svt.se/nyheter/live/rattegang-i-arbogafallet

I förhören upprepar hon gång på gång att hon är dumsnäll och bara ger bort pengar.
Jag måste ge eloge till dessa förhörsledare, att de bara pallar....jag hade haft lust att baka fram sanningen med en pistolkolv ur henne efter åtminstone tredje varvet med uppenbara lögner och fria fantasier.
Senast redigerad av Titiana 2017-05-09 kl. 22:09.
Citera
2017-05-09, 21:12
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Nja, det är 1 Ut ej svar 076945898 ??? den 9/8 + 1 Ut ej svar samma nr den 14/8.
JM har hävdat att hon inte kunde Akis kod till mobilen, men det finns samtal ut då har någon på JMs adress kunnat koden till Akis telefon ju?!
Senast redigerad av Pandalina4 2017-05-09 kl. 21:18.
Citera
2017-05-09, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
I förhöret med Anki uppfattar jag det så......att det är 2 olika fosterbarn som avlidit hos JM.

Sidan 6-7. Hittar inte länk nu....

Ett barn av ett tvillingpar DRUNKNADE, troligen ca 5 år gammal..... barnen kom från Stockholm. Och då bodde JM på vedbergsgatan. Och sedan en "fosterflicka" (Ankis ord) som dog "det var så konstigt, det där" (Ankis ord)......när JM bodde i Hammarby.

hittar inte - denna information- ????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in