2017-06-05, 17:22
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank-costello
Kollar man in Trumps Twitter, och folk som lämnar kommentarer på det han har skrivit, så slår det mig att folk är irriterade på honom. T.e.x. det här Tweetet,
där Trump kommenterar det där terroristdådet som nyss skedde i London.https://twitter.com/realDonaldTrump/status/871331574649901056 Folk skriver sida upp och sida ner saker i still med, du är så dum.
Varför är det så för? Trump lär ju inte läsa kommentarerna.

Delvis för att han har en stor del köpta twitterföljare som skapar en enorm obalans, de som är aktiva twittrare kommer att synas betydligt mer än de som är mindre aktiva vilket även det skapar en obalans.

Helt enkelt, Trumps twitter är inte optimal att använda sig av för att avläsa hur folk känner/tycker om hans politik och uttal.
2017-06-05, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Delvis för att han har en stor del köpta twitterföljare som skapar en enorm obalans, de som är aktiva twittrare kommer att synas betydligt mer än de som är mindre aktiva vilket även det skapar en obalans.

Helt enkelt, Trumps twitter är inte optimal att använda sig av för att avläsa hur folk känner/tycker om hans politik och uttal.

Trump uppköpta twitterföljare?

Han snittar 50 tusen likes.

Katy Perry har 100 miljoner följare men snittar bara 15 tusen likes, där har du uppköpta twitterföljare.

Trump är väl en av få på twitter som inte har uppköpta twitterföljare. han starta med 6 miljoner 2015 och har 32 miljoner nu.
2017-06-05, 17:35
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Trump uppköpta twitterföljare?

Han snittar 50 tusen likes.

Katy Perry har 100 miljoner följare men snittar bara 15 tusen likes, där har du uppköpta twitterföljare.

Trump är väl en av få på twitter som inte har uppköpta twitterföljare. han starta med 6 miljoner 2015 och har 32 miljoner nu.

Ungefär hälften av Trumps följare på twitter är bottar, det är dock inget ovanligt utan det är något som vem som helst kan göra för några hundra dollar, att han fortfarande får en massa likes tar jag inte ifrån honom utan det jag talar om är twitter följare.

Citat:
Trump currently has 31 million followers and, sure enough, if you browse through them you will find an unusual number of tweet-less, picture-less accounts that joined the service in May 2017. If you're still curious, you can enter Trump's handle, @realDonaldTrump, into Twitter Audit, a service that assesses the authenticity of one's followers, and find that only 51 percent of Trump's are real.

http://www.newsweek.com/donald-trump-twitter-followers-fake-617873
2017-06-05, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Ungefär hälften av Trumps följare på twitter är bottar, det är dock inget ovanligt utan det är något som vem som helst kan göra för några hundra dollar, att han fortfarande får en massa likes tar jag inte ifrån honom utan det jag talar om är twitter följare.

http://www.newsweek.com/donald-trump-twitter-followers-fake-617873

LOL folk som vill vara anonyma behöver inte var bottar. Trump hade köpt till sig en 40 miljoner användare innan 2015 när han hade 6 miljoner bara.

Många som trollar är anonyma på twitter.

Trumps likes visar att majoriteten av hans följare är riktiga.

Finns många kändisar med 50+ miljoner som knappt kommer upp i 5 tusen likes. Dessa har köpt sina följare som en del av deras status.
2017-06-05, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Sedvanlig cirkus i administrationen:
Donalds säkerhetsteam var helt övertygade om att han skulle uttrycka USAs fortsatta stöd för NATOs 'article 5' i sitt tal till landets allierade... men det var bara för att han blåljög för dem om det (eller är det demensen?).
http://www.politico.com/magazine/story/2017/06/05/trump-nato-speech-national-security-team-215227

Det kan verkligen inte vara lätt att driva en konsekvent politisk linje i ett land som styrs av en impulsiv bananrepuliks-karaktär?
Jag tycker Trump skulle varit tydligare i frågan.

Typ: " Artikel 5 är bara 100% gällande från USA till dom länder som lever upp till den sen länge överenskomna 2% av BNP satsningen "
2017-06-05, 17:52
Medlem
klybans avatar
Citat:
Inte politiken men han som person kan man ibland spy över.

Mannen har ju liksom inte lämnat lågstadiet än.
Nä, politiken trodde jag aldrig hade ändrats.
Men hur går det när man ändrat sig om Trump, och sen samtidigt att en del politik som kommer är nått du gillar.
För du var galet svart och vit innan i det du diskuterade.
Inte riktigt koll på vart du står på den konservativa skalan, men mot teaparty idéer eller är det lite väl långt bort(eller ej tillräcklig? )

Personligen trodde jag inte Trump var så havererad, trodde det mer var ett spel för galleriet han höll på med det innan.
Och sen rätta sig lite efter regler och tillvägagångssätt man har i politiken.
Men vi såg snabbt att han började gråta som ett litet barn om han inte fick som han ville.
Och gjorde en av de mest tokigaste kommentarerna han gjort, då detta kommer förfölja han livet ut.
Genom säga så kallat domare.
2017-06-05, 17:54
Medlem
klybans avatar
Citat:
Kollar man in Trumps Twitter, och folk som lämnar kommentarer på det han har skrivit, så slår det mig att folk är irriterade på honom. T.e.x. det här Tweetet,
där Trump kommenterar det där terroristdådet som nyss skedde i London.https://twitter.com/realDonaldTrump/status/871331574649901056 Folk skriver sida upp och sida ner saker i still med, du är så dum.
Varför är det så för? Trump lär ju inte läsa kommentarerna.
Om jag inte missminner mig, så har han till och med svarat på random twitterinlägg.
Sen svarar han nog inte på så brighta inlägg som "Du är dum".
2017-06-05, 17:55
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
LOL folk som vill vara anonyma behöver inte var bottar. Trump hade köpt till sig en 40 miljoner användare innan 2015 när han hade 6 miljoner bara.

Många som trollar är anonyma på twitter.

Trumps likes visar att majoriteten av hans följare är riktiga.

Finns många kändisar med 50+ miljoner som knappt kommer upp i 5 tusen likes. Dessa har köpt sina följare som en del av deras status.

Som sagt, jag nekar inte att Trump är unik med det men det går inte att använda Trumps följare och de som svarar på hans twitter som en mall för vad folk tycker och tänker.

Jag anfaller inte Trump här utan jag försvarar honom då jag säger att det inte är pålitligt att se twittersvaren som en pekpinne.
2017-06-05, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nä, politiken trodde jag aldrig hade ändrats.
Men hur går det när man ändrat sig om Trump, och sen samtidigt att en del politik som kommer är nått du gillar.
För du var galet svart och vit innan i det du diskuterade.
Inte riktigt koll på vart du står på den konservativa skalan, men mot teaparty idéer eller är det lite väl långt bort(eller ej tillräcklig? )

Personligen trodde jag inte Trump var så havererad, trodde det mer var ett spel för galleriet han höll på med det innan.
Och sen rätta sig lite efter regler och tillvägagångssätt man har i politiken.
Men vi såg snabbt att han började gråta som ett litet barn om han inte fick som han ville.
Och gjorde en av de mest tokigaste kommentarerna han gjort, då detta kommer förfölja han livet ut.
Genom säga så kallat domare.

Som runt 20 miljoner andra Amerikaner som höll för näsan och röstade på mannen.

Man gillade inte honom som person men Clintons politik ansåg de vara värre.
2017-06-05, 18:20
Medlem
klybans avatar
Citat:
Som runt 20 miljoner andra Amerikaner som höll för näsan och röstade på mannen.

Man gillade inte honom som person men Clintons politik ansåg de vara värre.
Som det utvecklat sig, så börjar jag mer glida över att till Trump är värre.
Var heller ingen fan av Hillary.

Min politik är all over the place.
Då jag tar och gillar det jag tycker om, och då spelar parti inte lika stor roll.(dock att rösta är inte lätt här, som tex gilla SD IP, men ogilla det mesta annat).
Dock i dessa trådar så valde jag vara en ankare och få en bredare diskussion, i form av att inte låta en sida få dominera som den gjorde där ett tag.
Idag är det bättre, och mer fördelad diskussion.
Om det är för folk insett Trump är en tomte, eller om de bara är tillfälligheter, det vet jag inte.

Skoj att du faktiskt kan visa att det inte är okey med Trump.
Fast än vi redan vet att vi är politiskt ljusår ifrån varandra i det mesta.
Och att du inte ändrat dig i politiken du tror på(även om den suger hästballe )
2017-06-05, 19:11
Medlem
frank-costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Om jag inte missminner mig, så har han till och med svarat på random twitterinlägg.
Sen svarar han nog inte på så brighta inlägg som "Du är dum".
Ok, försökte googla vilket twitter inlägg han skulle svarat på, men fann inget. Kollar man hans twitterflöde så går det undan. Bara hittils när jag skrivit detta inlägg så har han fått ca 30 nya inlägg, kanske under loppet av 30 sekunder. https://twitter.com/search?f=tweets&vertical=default&q=Donald%20J.%20T rump&src=typd&lang=sv
Senast redigerad av frank-costello 2017-06-05 kl. 19:15.
2017-06-05, 19:23
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ok, försökte googla vilket twitter inlägg han skulle svarat på, men fann inget. Kollar man hans twitterflöde så går det undan. Bara hittils när jag skrivit detta inlägg så har han fått ca 30 nya inlägg, kanske under loppet av 30 sekunder. https://twitter.com/search?f=tweets&vertical=default&q=Donald%20J.%20T rump&src=typd&lang=sv
Det kan nog vara svårt och hitta, kanske någon annan har exempel.
Kanske han även slutat med detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in