Citat:
Samuelson berättar i senaste inlagan till Stockholms tingsrätt om hur han förgäves försökt få en förklaring till varför han inte fick vara med vid förhöret:
21. Efter förhöret hörde inte åklagarna av sig till mig på närmare fyra månader. I mitten på mars 2017 fick jag dock en handling rubricerad ”protokoll över det förhör som hölls med Julian Assange den 14-15
november 2016”. Inte heller översättningen innehöll någon förklaring till varför jag inte fick vara med på förhöret.
22. Jag skrev därför den 23 mars till åklagarna och gav jag in intyget från Carlos Poveda och begärde att det skulle tillföras förundersökningen och översättas till svenska så att klarhet kunde bringas i frågorna om varför jag inte fick vara med på förhöret och om Assange underrättats om brottsmisstanken.
23. I brev av den 3 april 2017 klargjorde överåklagare Marianne Ny att hon inte avsåg att låta översätta handlingen.
24. I skrivelse av den 6 april 2017 har jag begärt att riksåklagaren ska överpröva Marianne Nys beslut att inte låta översätta intyget från Carlos Poveda. Riksåklagaren har inte avhörts
21. Efter förhöret hörde inte åklagarna av sig till mig på närmare fyra månader. I mitten på mars 2017 fick jag dock en handling rubricerad ”protokoll över det förhör som hölls med Julian Assange den 14-15
november 2016”. Inte heller översättningen innehöll någon förklaring till varför jag inte fick vara med på förhöret.
22. Jag skrev därför den 23 mars till åklagarna och gav jag in intyget från Carlos Poveda och begärde att det skulle tillföras förundersökningen och översättas till svenska så att klarhet kunde bringas i frågorna om varför jag inte fick vara med på förhöret och om Assange underrättats om brottsmisstanken.
23. I brev av den 3 april 2017 klargjorde överåklagare Marianne Ny att hon inte avsåg att låta översätta handlingen.
24. I skrivelse av den 6 april 2017 har jag begärt att riksåklagaren ska överpröva Marianne Nys beslut att inte låta översätta intyget från Carlos Poveda. Riksåklagaren har inte avhörts
Tack för info, kan du lägga ut hela brevet ?
Det här går i perfekt linje med Ny:s raderingar av sina mail, senast FBI:s förfrågningar.
Samuelssons brev påvisar klart upplägget från Ny, hon ville helt enkel få Assange att vägra ta emot delgivningen, vilket Samuelsson hade tagit emot om han suttit med som utsett ombud, så genom att få Samuelsson att "försvinna" på deltagarlistan, fick ambassaden då kasta in en oinsatt försvarsadvokat som gick efter engelsk juridik vilken helt följdriktigt rådde Assange att vägra ta emot delgivningen.
Är det någon som tror på att ÅKM i ett högprio-mål skulle "glömma" Samuelsson....
Alltså en ganska enkelt utstuderad strategi av Ny, som förmodligen skyller på Isgren i värsta fall...
Just nu pågår nog den största städningen på sociala medier i Assange-ärendet, t.ex "Dagensjuridik" har städat bort kommentarer där man länkat till olika protokoll och inlagor, medan man behållit rena virrpannors inlägg. Jag är mest förvånad hur Marika Sjelin och Göran Rudling orkat hålla igång i snart 7 år med att tapetsera sociala medier med Assange:s påstådda "skuld" i olika skepnader.
Här senaste exempel på en "städning" då Claes Borgström gick ut i dagensjuridik och kasta skit på Assange igen, då lades dels länken på hans kostnadsräkning ut där det visade sig att han tagit betalt för att "utreda" en "förlikning" mellan målsägare och Assange, man kan inte förlikas i ett brottmål !
Sen påvisar också följande brev att Borgström styrdes av helt andra intressen som fick Wilen att byta ut honom: https://postimg.org/image/xc5u3v9ux/
Att nu ÅKM också "städar" och skyller på gällande "gallringsprinciper" visar klart att skiten ska döljas.
Den mest delikata frågan blir hur länge till som Wilen ska få ha skyddad identitet, den dagen som den hävs kommer också protokollen från 2009 i ett annat ärende att poppa upp, såvida inte någon tuttar eld på tingsrätternas arkiv.....