Citat:
Ursprungligen postat av
Malewhale
Du måste vara ett troll. Vi har alltså två hemmamatcher om året, där vi enligt dig underpresterar grovt på läktaren. Dessa två matcher får dig att stanna hemma? Jag brukar inte gilla att racka ner på andras supporterskap, men det är tamejfan den sjukaste anledning att stanna hemma jag någonsin har hört.
Nej. Jag anser att vi underpresterar grovt generellt, men speciellt i derbyn då vi inte har den sista växeln som behövs läggas i. I derbyn är vi alltså ett snäpp efter både dif och aik klackmässigt. Vi är bäst i Sverige i serielunken, men för det krävs inte så mycket med tanke på hur kassa alla lag är.
MEN:
Med en enad kortsida och möjligen P.A. (använt på rätt sätt, se ovanstående inlägg från mig) så kommer vi att ta förstaplatsen som bästa derbyklack med råge. Själva klackens placering och utformning i dagsläget är 90% av anledningen till att vi underpresterar så grovt. Serielunken hade också varit helt magisk med en enad kortsida och i takt med att vi generellt kommer ha ett mycket högre tryck så kommer spelarna potentiellt att känna av det vilket slutsligen även renderar i bättre tabellplaceringar. Jag är tillbaka 2018 när den enade kortsidan är på plats.