2017-06-05, 01:01
Medlem
Någon gårdare som vill dela med sig av hur tongångarna på södra var sista tio minuterna av matchen?
Citera
2017-06-05, 01:10
Medlem
Malewhales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke093
Vet inte om jag orkar förklara det hela, men tycker vi är dåliga sett till antalet. Massvis med fågelholkar och osynk. Vi är enda laget i Sverige som kan fylla ut hela kortsidan både uppe och nere under serielunken och då vore vi överlägset bäst. Har gått många år och försökt lyfta klacken men känner att det bara blir värre. 2018 ska vi ha en enad klack på kortsidan gick Hammarby Fotboll ut med, så det är då jag återvänder, då jag inte orkar med våra grova underprestationer som är i nuläget. Vi är redan nu bäst i serielunken överlägset, men vi är inte bra i derbyn. Vi har som sagt potentialen att vara överlägset bäst i Sverige. Den dagen kommer 2018 med den enade kortsidan och det är då jag återvänder.

Du måste vara ett troll. Vi har alltså två hemmamatcher om året, där vi enligt dig underpresterar grovt på läktaren. Dessa två matcher får dig att stanna hemma? Jag brukar inte gilla att racka ner på andras supporterskap, men det är tamejfan den sjukaste anledning att stanna hemma jag någonsin har hört.
Citera
2017-06-05, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malewhale
Du måste vara ett troll. Vi har alltså två hemmamatcher om året, där vi enligt dig underpresterar grovt på läktaren. Dessa två matcher får dig att stanna hemma? Jag brukar inte gilla att racka ner på andras supporterskap, men det är tamejfan den sjukaste anledning att stanna hemma jag någonsin har hört.

Nej. Jag anser att vi underpresterar grovt generellt, men speciellt i derbyn då vi inte har den sista växeln som behövs läggas i. I derbyn är vi alltså ett snäpp efter både dif och aik klackmässigt. Vi är bäst i Sverige i serielunken, men för det krävs inte så mycket med tanke på hur kassa alla lag är.

MEN:

Med en enad kortsida och möjligen P.A. (använt på rätt sätt, se ovanstående inlägg från mig) så kommer vi att ta förstaplatsen som bästa derbyklack med råge. Själva klackens placering och utformning i dagsläget är 90% av anledningen till att vi underpresterar så grovt. Serielunken hade också varit helt magisk med en enad kortsida och i takt med att vi generellt kommer ha ett mycket högre tryck så kommer spelarna potentiellt att känna av det vilket slutsligen även renderar i bättre tabellplaceringar. Jag är tillbaka 2018 när den enade kortsidan är på plats.
Citera
2017-06-05, 07:21
Medlem
hayduts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke093
Nej. Jag anser att vi underpresterar grovt generellt, men speciellt i derbyn då vi inte har den sista växeln som behövs läggas i. I derbyn är vi alltså ett snäpp efter både dif och aik klackmässigt. Vi är bäst i Sverige i serielunken, men för det krävs inte så mycket med tanke på hur kassa alla lag är.

MEN:

Med en enad kortsida och möjligen P.A. (använt på rätt sätt, se ovanstående inlägg från mig) så kommer vi att ta förstaplatsen som bästa derbyklack med råge. Själva klackens placering och utformning i dagsläget är 90% av anledningen till att vi underpresterar så grovt. Serielunken hade också varit helt magisk med en enad kortsida och i takt med att vi generellt kommer ha ett mycket högre tryck så kommer spelarna potentiellt att känna av det vilket slutsligen även renderar i bättre tabellplaceringar. Jag är tillbaka 2018 när den enade kortsidan är på plats.
Svenska fans-troll...
Citera
2017-06-05, 07:27
Medlem
Vad är det för jävla plasttifo tofflorna från Götet hade? Och ett mischmasch av rök, en ensam blink (eller vare två?) till pyro. Dock! Snygga bengaler!

Men för i helvete Peking?! Kan nån kommentera hur en sådan fullsatt läktare med horungar kan få kuk av både oss och tofflorna? Helt otroligt vad deras sånger o nivå suger. Vad tar den där läktaren, kanske 4000 pers? Sjunger ens 1000? De låter ju sämre under ett jävla megafontak än vad 1500-2000 bortasupportrar under bar himmel gör. Äckliga plastlag.
Citera
2017-06-05, 07:58
Medlem
Var i Eskilstuna igår i annat ärende och gick förbi Tunavallen under första halvlek. Mötte några Eskilstunaungdomar som sjöng AIK-ramsor. Frågade varför de inte var på matchen: "Aldrig i livet jag skulle stödja AFC med inkomster" var svaret.
Citera
2017-06-05, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Var i Eskilstuna igår i annat ärende och gick förbi Tunavallen under första halvlek. Mötte några Eskilstunaungdomar som sjöng AIK-ramsor. Frågade varför de inte var på matchen: "Aldrig i livet jag skulle stödja AFC med inkomster" var svaret.

Frågade du uttryckligen "Tjena grabbar, är ni från Etuna?"
Citera
2017-06-05, 08:25
Medlem
Andickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167VasterOrt
Frågade du uttryckligen "Tjena grabbar, är ni från Etuna?"

+1 på den.
Citera
2017-06-05, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Någon gårdare som vill dela med sig av hur tongångarna på södra var sista tio minuterna av matchen?
Troligtvis var det skit som alltid brukas i slutet av deras derbyn.

Ingen bajare har svarat på min fråga: varför har ni sånt hävdelsebehov mot just djurgårn?
Citera
2017-06-05, 09:24
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ggaassgasgas
Ingen bajare har svarat på min fråga: varför har ni sånt hävdelsebehov mot just djurgårn?
Kanske för att vi blivit grannar på Tele 2.

Men själv vill jag ännu hellre vinna mot AIK. Känner fler som håller på dom, bor trots allt i en grannkommun till Solna...
Citera
2017-06-05, 09:54
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167VasterOrt
Vad är det för jävla plasttifo tofflorna från Götet hade? Och ett mischmasch av rök, en ensam blink (eller vare två?) till pyro. Dock! Snygga bengaler!

Men för i helvete Peking?! Kan nån kommentera hur en sådan fullsatt läktare med horungar kan få kuk av både oss och tofflorna? Helt otroligt vad deras sånger o nivå suger. Vad tar den där läktaren, kanske 4000 pers? Sjunger ens 1000? De låter ju sämre under ett jävla megafontak än vad 1500-2000 bortasupportrar under bar himmel gör. Äckliga plastlag.
Struntprat. Mot AIK i synnerhet stod vi för en bra läktarinsats. Från Göteborg hörde man som vanligt mest bara en trumma.
Citera
2017-06-05, 09:56
Medlem
kostymnisses avatar
Nåväl, vi avslutade iaf våren med ett okej följe efter att ha avverkat mastodontresorna till norrland.

Tifot var ju helt okej för att vara med det antalet och på bortaplan med endast en timmes förberedelser på arenan. Isf var ju Pekings betydligt sämre.

Förresten undrar man ju lite över varifrån dom fått allt folk på den där läktaren? För bara 3-4år sedan var ju pekingklacken mindre än ett dåligt bortafölje. Hur var det nu? Dom höjde sitt publiksnitt med 173% mellan 14-15 men ingen var medgångare? Och att dom är bundis med ett annat allsvenskt lags fans i Ellos, det där är bara skumt...
Totalt överlägsna oss på plan dock och fullständigt rättmätiga segrare i matchen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in