2017-06-04, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Haha, herregud. Jag har hört många anledningar om varför man stannar hemma men din var en av de värre.
Det säger jag även om jag precis som du vill ha en enad kortsideklack.

Stanna hemma du så får vi andra njuta av att köra över dif om och om igen.

Grejen är att jag har tappat allt. Vi vann mot dif idag och jag är helt likgiltig, kände det redan efter cupderbyt 2016. Glad att ni får njuta. Tror du vi får en kortsideklack 2018? Kanske ska vi också ha P.A. när vi kör det, men inte som dif som har en brölande fjortis som låter över hela arenan, eller aik där P.A. capon sjunger med varannan vers och förstärker ljudet, utan en lite lägre ljudvolym men som ändå hörs över klacken.
Citera
2017-06-04, 21:16
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Lägg ner förfan. Tror du på riktigt att Djurgården skulle kunna vända ett derby som man tidigare förlorat ledningen i? Nejdu.

Var det någon gång så var det väl nu, när vi hade alla jävla nyckelspelare och frysboxarna Khalili och Batan på planen.

Nu blev det ju enbart episkt då vi också gjorde 3-1! Fan vad jag älskar att slå dif!!
Citera
2017-06-04, 21:27
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomFighter-
Ett firande värdigt en 110-åring. Grattis Sveriges vackraste fotbollsförening

110 bengaler, mitt i centrum.

http://imgur.com/a/S95OQ
Riktigt fet bild vilket lag?

Sätt idag på derbyt på långsidan, ganska nära DIF-klacken (är själv blårand) och det var riktigt fin stämning överlag. Djurgården med feta toppar som det brukar vara på bortaderbyn men efter 1-1 så var det Bajen på läktaren för hela slanten. Snygga sifon, älskar pyro i form av rök i lagens färger. Det enda som är fetare är nog blinkers i höstmörker.

Resultatet orkar jag inte ens kommentera.

Citat:
Ursprungligen postat av micke093
Intressant. Jag själv är bajare och har slutat gå p.g.a. att jag vill ha klacken på kortsidan nere och uppe och tycker stämningen är för dålig, speciellt i derbyn så har inte vi den extra nivån som aik/dif har (är min uppfattning från vår klack). Skulle du kunna redogöra för varje derby sedan vi gick upp om vi vann eller förlorade på läktarna? Antar att du sitter ganska centralt och har kunnat bedöma det.
Är du på riktigt? Har du slutat att gå på matcher pga klackens placering och dåligt drag? Konstigaste jag hört på länge.
Senast redigerad av FiffelMona 2017-06-04 kl. 22:03.
Citera
2017-06-04, 21:38
Medlem
Citat:
Intressant. Jag själv är bajare och har slutat gå p.g.a. att jag vill ha klacken på kortsidan nere och uppe och tycker stämningen är för dålig, speciellt i derbyn så har inte vi den extra nivån som aik/dif har (är min uppfattning från vår klack). Skulle du kunna redogöra för varje derby sedan vi gick upp om vi vann eller förlorade på läktarna? Antar att du sitter ganska centralt och har kunnat bedöma det.
Derby för derby pallar jag inte, men jag kan i helheten säga att det är få derbyn där ett lag dominerat stämningsmässigt. Oftast brukar det vara lika på båda sidorna, med nackdel för djurgårn vilket kan bero på att dom är sämst på derbyn.

I det stora hela tycker jag att attityden till derbyn skiljer sig. Gnagarna verkar börjat se derbyn som sekundärt och kräver att dom ska vinna. Gör dom inte det blir gnagarna helt förkrossade. Gårdarna ser derbyn som en plåga och blir alltid aggressiva inför, under och efter derbyn. Om jag ska ranka vilka som är värst att sitta bredvid på ett derby är det helt klart gårdare då dom skriker könsord och flippar ur totalt vid slutsignalen. Bajarna ser derbyn som årets höjdpunkt och vinner dom ett derby (mot djurgårn framförallt) får dom en total hybris och får ett extremt bekräftelsebehov som bara blir löjligt (kolla en sida bakåt får ni se själva! Låter ungefär som det gjorde för mig när jag var 14 och hängde på lunarstorm).

Får jag återigen fråga er bajare: varför har ni sånt hävdelsebehov mot just djurgårn? Och varför ska ni alltid hålla på att jämföra er med dom?
Citera
2017-06-04, 21:40
Bannlyst
Litet klipp från dagens match AFC Eskilstuna mot AIK

https://youtu.be/OjREbiw6qYs
Citera
2017-06-04, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ggaassgasgas

Får jag återigen fråga er bajare: varför har ni sånt hävdelsebehov mot just djurgårn? Och varför ska ni alltid hålla på att jämföra er med dom?

Jag personligen känner knappt rivalitet mot dif, det är endast en prestigefull läktarkamp. Mitt hat är mot aik, känner att jag verkligen inte tål den klubben, sen är alla bajare olika och de flesta tycker nog inte som jag. Kan hålla med dig om att vi bajare generellt har ett bekräftelsebehov och försöker hävda oss mycket, jag själv har släppt den biten och fokuserar endast på hur vi ska bli bättre på läktarna, som jag tycker är mycket intressant att spåna kring/diskutera.
Citera
2017-06-04, 21:53
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Jag personligen känner knappt rivalitet mot dif, det är endast en prestigefull läktarkamp. Mitt hat är mot aik, känner att jag verkligen inte tål den klubben, sen är alla bajare olika och de flesta tycker nog inte som jag. Kan hålla med dig om att vi bajare generellt har ett bekräftelsebehov och försöker hävda oss mycket, jag själv har släppt den biten och fokuserar endast på hur vi ska bli bättre på läktarna, som jag tycker är mycket intressant att spåna kring/diskutera.
Du kan ju börja med att gå på matcherna och bidra till stämningen.
Citera
2017-06-04, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Du kan ju börja med att gå på matcherna och bidra till stämningen.

Ni har rätt att anmärka på mig för att jag inte går på matcherna längre, absolut. All cred till er som går. Förhoppningsvis har vi en enad kortsida 2018 och då kommer jag att gå igen.
Citera
2017-06-04, 22:12
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:
Ni har rätt att anmärka på mig för att jag inte går på matcherna längre, absolut. All cred till er som går. Förhoppningsvis har vi en enad kortsida 2018 och då kommer jag att gå igen.
Du skrev ju ett par inlägg tidigare att du hade tappat intresset och känslan (inte ett ordagrant citat), menar du att det skulle förändras om klacken står på ett specifikt ställe?

Sorry om jag går ot, men undrar verkligen. Har aldrig hört att nån tycker att det är viktigt med placering av klack, utan att göra något för att förändra på saken..

Edit: Fruktansvärt tråkigt att se att det kastades in massa grejer vid vår första hörna. Satt ju en ganska bra bit ifrån så såg inte om det "bara" var bananer eller om det var öl och liknande också. Jag trodde de större klubbarna läktare hade rensat ut sån aktivitet. Det är aldrig ok att attackera spelarna fysiskt, oavsett vilket lag man möter. Skulle kunna förstå det mer om det var efter en uppretad situation, men det här var väl bara en vanlig hörna som jag fattat det.
Senast redigerad av FiffelMona 2017-06-04 kl. 22:17.
Citera
2017-06-04, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Du skrev ju ett par inlägg tidigare att du hade tappat intresset och känslan (inte ett ordagrant citat), menar du att det skulle förändras om klacken står på ett specifikt ställe?

Sorry om jag går ot, men undrar verkligen. Har aldrig hört att nån tycker att det är viktigt med placering av klack, utan att göra något för att förändra på saken..

Edit: Fruktansvärt tråkigt att se att det kastades in massa grejer vid vår första hörna. Satt ju en ganska bra bit ifrån så såg inte om det "bara" var bananer eller om det var öl och liknande också. Jag trodde de större klubbarna läktare hade rensat ut sån aktivitet. Det är aldrig ok att attackera spelarna fysiskt, oavsett vilket lag man möter. Skulle kunna förstå det mer om det var efter en uppretad situation, men det här var väl bara en vanlig hörna som jag fattat det.

Vet inte om jag orkar förklara det hela, men tycker vi är dåliga sett till antalet. Massvis med fågelholkar och osynk. Vi är enda laget i Sverige som kan fylla ut hela kortsidan både uppe och nere under serielunken och då vore vi överlägset bäst. Har gått många år och försökt lyfta klacken men känner att det bara blir värre. 2018 ska vi ha en enad klack på kortsidan gick Hammarby Fotboll ut med, så det är då jag återvänder, då jag inte orkar med våra grova underprestationer som är i nuläget. Vi är redan nu bäst i serielunken överlägset, men vi är inte bra i derbyn. Vi har som sagt potentialen att vara överlägset bäst i Sverige. Den dagen kommer 2018 med den enade kortsidan och det är då jag återvänder.
Citera
2017-06-04, 23:08
Medlem
xtroes avatar
Här kommer några bilder från TIFOt borta mot Östersund, kul att det bränns lite igen! Höll igång bra i första halvlek sen var det rätt dött tills 2-1 reduceringen kom. Annars var matchen värdelös och Östersunds supportrar lika tysta som vanligt. Kul med deras budis i slutet iaf!

Citera
2017-06-04, 23:09
Medlem
FreedomFighter-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Riktigt fet bild vilket lag?

Trodde det var underförstått med tanke på min signatur men det gäller Helsingborgs IF.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in